Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det finns massor av andra program som gör samma sak som DrDepth. De jag tänker närmast på är SonarWiz och SonarTrx. Det finns t.o.m i open source.

//Martin

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg

Ja förutom att DrDepth blivit uppköpt och inte tar in nya kunder just nu, frågan är vad som händer med produkten i över huvud taget framöver. Tills dess finns väl bara Insight Genesis, ja såvida du har ett Elite 7 eller HDS Touch.

Kommentera

Sitter här o bläddrar i instruktionerna till mitt elit7. Kan inte hitta hur stort minneskortet kan vara. Har läst en tråd här på forumet om en som inte fick sitt kort att funka på grund av för stort kort (tråden gällde elit5) o de undviker man gärna. Någon som har fakta eller kan svara på hur stort kort ni har satt i.

Kommentera

Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
        Sitter här o bläddrar i instruktionerna till mitt elit7. Kan inte hitta hur stort minneskortet kan vara. Har läst en tråd här på forumet om en som inte fick sitt kort att funka på grund av för stort kort (tråden gällde elit5) o de undviker man gärna. Någon som har fakta eller kan svara på hur stort kort ni har satt i.
        Jag fick, som tidigare nämnt, ett Navionics sjökort på microSD när jag köpte 7:an. Den är på 2 Gb om jag inte minns fel. Däremot är jag nästan 100% säker på att Elite 7 har stöd för större minneskort i samma lilla format, de heter väl typ MicroSDXC.

Edit: Kika gärna på min lösning där jag gjorde Elite 7 HDI portabel:
        http://www.fiskesnack.com/forum/show...l-l%C3%B6sning
        Senast ändrad av GäddMartin; 2013-04-27, 20:11.
        Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Jag kör med ett 16gigs kingston i min elite 7och det fungerar utmärkt

Kommentera

När jag manuellt ändrar djupskalan till att endast visa djup från 1-15m så slutar skvallerfönstret att visas. Nått jag gör fel eller är detta normalförfarande? Så fort jag kör "default" 0-15m så visas skvallerfönstret igen för både 83KHz och 200KHz.

Hur jag än skruvar å vrider så får jag inte Down Imaging att bli sådär lysande som reklamen vill ge sken av. Nån som kan dela med sig av sina erfarenheter och lämplig setting för DI?

Min transducer är 83/200/455/800 kör manuellt djup, inga filter aktiverat. Har endast kört DI med 455Khz (får "out of range med felmeddelande 800KHz). Har normal hastighet i sonar ping samt "grunt vatten". Djupet på sjön ligger på 11-15m.

Såg längre bak i tråden frågor kring sjökort, GPS geofence m,m. Jag köpte mitt Elite-7 HDI via e-Bay utan navionics (såklart). Jag fiskar i Yngaren en sjö utan sjöfart så den är ej kartlagd, annat än 1950 då man lodade hela sjön för hand... Elite-7 HDI fungerar utmärkt att logga data med för att sedan göra egna djupkartor med exempelvis drdepth eller reefmaster motsv. Jag använder ett 8GB kort och det räcker mer än väl till flera dagars oavbrutet loggande! (6h loggning skapade ca 550MB logdata)

Med tanke på att Humminturd köpt drdepth så lär vi knappast kunna köpa/köra programmet "AutoChart" (fd DrDepth) på våra lowrance lod vilket ju är tråkigt för oss Lowrance ägare.

Kommentera

Ingen som skulle kunna filma en liten snutt när ni vertikalar?

Kommentera

Hoppar in här och frågar nu då ja ska köpa lodet lowrance elite-7x hdi från usa då ja hitta den för 3500 med allt!!! Får man betala mer nu då när den kommer till Sverige tull o skit!! Bara snabbläst tråden och hur mycket extra tillkommer utöver?? Nån som vet och har beställt de själv från ett annat land? Tacksam för svar!! Med vänlig hälsning, matte

Kommentera

Ursprungligen postat av gonefishing5053 Visa inlägg
                  Hoppar in här och frågar nu då ja ska köpa lodet lowrance elite-7x hdi från usa då ja hitta den för 3500 med allt!!! Får man betala mer nu då när den kommer till Sverige tull o skit!! Bara snabbläst tråden och hur mycket extra tillkommer utöver?? Nån som vet och har beställt de själv från ett annat land? Tacksam för svar!! Med vänlig hälsning, matte
                  Tullavgift och moms från USA
                  1.7-3.7% och moms 25%
                  Så en tusing i påslag

Kommentera

Ursprungligen postat av gonefishing5053 Visa inlägg
                    Vart hittade du det? Trots tull och moms är det ju sjukt billigt.

Kommentera

Kolla ebay...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 774 visningar
                      0 gillar