Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance släpper ännu en ny enhet, Lowrance Elite 7-HDI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    Visst har detta lod skvallerfönster, va? Trollar mest, men vill kunna vertikala med...
    Skvallerfönster finns på Elite 7, precis som på Elite 5 och 4. Finns nog för övrigt på alla äldre Lowrance också, även de svartvita, bortsett från de små gamla X4 och vissa i X-serien (vad jag minns).

Edit:

Ursprungligen postat av Didde Visa inlägg
    Det låter underbart!
    Stort tack för denna info.
    Då får det bli ett Elite 7 HDI.
    Även fast priserna gått ner i Sverige generellt är det fortfarande sjukt mkt billigare i USA.
    Om du hittar länkarna vore det toppen!
    Har inte hunnit leta runt efter länkarna, men på scandinavian-trolling forumet i tråden "Lowrance elite 7 HDI" (sök upp det, vill inte länka då man kanske inte får), där bekräftar en användare idag att GPS:en funkar. Han köpte den från USA. Han hade även kontaktat butiken tidigare, innan köp, och de sa att geofence/geolock finns endast på HDS modellerna, ej Elite 7.

Får leta runt efter de andra inläggen senare. Men annars kan du googla runt på "Elite 7 HDI geolock/geofence/geofencing" så ser du att många redan bekräftat det.
    Senast ändrad av GäddMartin; 2013-02-18, 20:49.
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
      Skvallerfönster finns på Elite 7, precis som på Elite 5 och 4. Finns nog för övrigt på alla äldre Lowrance också, även de svartvita, bortsett från de små gamla X4 och vissa i X-serien (vad jag minns).

Edit:

Har inte hunnit leta runt efter länkarna, men på scandinavian-trolling forumet i tråden "Lowrance elite 7 HDI" (sök upp det, vill inte länka då man kanske inte får), där bekräftar en användare idag att GPS:en funkar. Han köpte den från USA. Han hade även kontaktat butiken tidigare, innan köp, och de sa att geofence/geolock finns endast på HDS modellerna, ej Elite 7.

Får leta runt efter de andra inläggen senare. Men annars kan du googla runt på "Elite 7 HDI geolock/geofence/geofencing" så ser du att många redan bekräftat det.

Hej!
      Tack för dina svar. Jag ska leta lite men förmodligen chansar jag på att lita på det som du skriver.

//Didde
      // Didde

Kommentera

Hej Jag har hittat en leverantör från Kina som kan leverera för $400 USD per unit, vad står Gold för, jag har bett leverantören om mer info.
        Lowrance Elite-7 HDI Gold Combo 83/200/455/800
        Så här skriver han kan man lita på det här????

Thank you for your inquiry and interest.
        We have the stated item in stock, brand new and comes with its complete accessories and also its manufacturer's 2Year international warranty also with the 90-days return policy incase of any defective.
        Quotation Below:
        Lowrance Elite-7 HDI Gold Combo 83/200/455/800 T/M Ducer - Chart ===$400 USD per unit
        And discount for more order than 1unit ok
        Kindly get back to us via E-mail for faster conversation and also getting to know more about the inquired item in question;

Email: traderegard@gmail.com
        YahooID: traderegard@yahoo.com
        We wait your swift response.
        For Specs, Photos and more information about how to make purchase please write us via e-mail: traderegard@gmail.com
        Best Regards

Kommentera

Här kommer svaret från leverantören.

Hello,
          Thanks for your prompt reply, Here is the Specifications and Images of Lowrance Elite-7 HDI Gold Combo,
          Technical Details

Brand Name: Lowrance
          Model: 000-11051-001
          Product Description

Elite-7 HDI Combo Fishfinder/Chartplotter with 83/200 455/800 Transom
          mount HDI Transducer and Navionics Preloaded Chart Chip

Hybrid Dual Imaging™ (HDI) - The power of two award-winning
          technologies combined to provide the best-possible view beneath your boat.
          Broadband Sounder™ -- excellent for marking fish arches and tracking
          lure action -- PLUS DownScan Imaging™ that reveals easy-to-understand,
          picture-like detail of structure and bottom with no interpretation needed.

70% Larger Elite Color Display - Brilliant, widescreen visibility and
          viewing detail in all conditions.

Now With DownScan Imaging Overlay -- Exclusive technology overlays
          DownScan Imaging onto Broadband Sounder display for one stunning view that
          separates and clearly exposes fish targets from surrounding structure.
          Overlay transparency and color palettes are fully adjustable.

TrackBack™ Into Sonar History -- Immediate scroll back in sonar
          history to review covered areas and pinpoint spots (saves time and fuel
          trying to re-trace your path). With chartplotter models, simply mark a
          waypoint at your cursor location with the press of a button.

Proven ASP™ (Advanced Signal Processing) - Reduces manual
          adjustments to automatically see fish, structure and bottom detail more
          clearly.

HDI Transducer Options -- Broadband Sounder (83/200 kHz) plus
          DownScan Imaging (455/80 kHz) for depths to 1,000 feet, or Broadband Sounder
          (50/200 kHz) plus DownScan Imaging (455/800 kHz) for depths to 2,500 feet.
          DSI signal features a maximum depth capability of 300 feet. Elite-7X also
          works with traditional 83/200 kHz and 50/200 kHz Skimmer transom-mount
          transducers. All Airmar transducers used with HDS are also compatible Warranty Two year

All our products is Original brand new with full accessories and has been manufactured to high quality standard also comes with 2years international warranty from Lowrance
          if the product(s) is found to be defective within the relevant date, we will replace the unit(s) free of charge with the same item(s) of greater value or specifications.

So kindly get back to us with your total unit order and your full shipping address so that we can package and label your item for shipment.

We await your prompt response.
          Best Regards.

Kommentera

Det där ju riktigt intressant! Har hittat lika lod för ca 5000:- inkl frakt i Usa och tyckte det var billigt. Det här kostar ju bara 2600:- plus frakt. Om man bara visste att det fungerade! Vem törs ta första kamikaze beställningen? :-)
            www.teamwengrud.se

Kommentera

Passupp!! I Kina kapas många sidor hos seriösa försäljare och används för att lura köpare,har sett det ett antal gånger
              just med elektronik och kollar man upp det ordentligt så ser allt helt okay ut,ändå kan du bli lurad.....låter det alldeles för bra för att vara sant så är det förmodligen även så...jag handlar gärna över nätet i andra länder...dock väldigt sällan i Asien av förekommen anledning....
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av porobach Visa inlägg
                Hej Jag har hittat en leverantör från Kina som kan leverera för $400 USD per unit, vad står Gold för, jag har bett leverantören om mer info.(...)
                Best Regards
                Hmm... Undrar hur det kommer sig att det kan bli så billigt? Den stora frågan är dock hur man beställer? Är det via någon hemsida, eller direktbetalning i blindo? Tillåts Paypal? Om det är Paypal så kan man förhoppningsvis få pengarna tillbaka om det är en scam. Intressant, vore kul att veta mer. Dock är jag osäker på om jag verkligen vågar slänga 2000-3000kr på en chansning. Inte förrän jag vet nån annan som försökt och lyckats

Ursprungligen postat av Wengrud Visa inlägg
                Det där ju riktigt intressant! Har hittat lika lod för ca 5000:- inkl frakt i Usa och tyckte det var billigt. Det här kostar ju bara 2600:- plus frakt. Om man bara visste att det fungerade! Vem törs ta första kamikaze beställningen? :-)
                5000kr från USA, menar du då exkl tull och moms då eller? Vore 5000kr totalsumman så är det ju mycket intressant det också.

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                Passupp!! I Kina kapas många sidor hos seriösa försäljare och används för att lura köpare,har sett det ett antal gånger
                just med elektronik och kollar man upp det ordentligt så ser allt helt okay ut,ändå kan du bli lurad.....låter det alldeles för bra för att vara sant så är det förmodligen även så...jag handlar gärna över nätet i andra länder...dock väldigt sällan i Asien av förekommen anledning....
                Hehe...ja så är det ju tyvärr. Har dock köpt andra prylar från Asien förr, såsom digitalboxar å sånt, direkt från skumma hemsidor och alltid fått det jag blivit utlovad, till en bråkdel av priset. Något underligt är att det oftast tog max 1 dygn från att paketet lämnade Shanghai till att det var framme på Arlanda, via DHL. Om ändå posten kunde arbeta så snabbt här hemma
                Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Förresten, Lowrance släppte en trevlig video igår där de provar lite Elite 7 funktioner och förklarar. Självklart en marknadsföringsvideo a la USA, men ändå intressant!

Kommentera

Någon som har vågat att beställa ännu?

Ursprungligen postat av porobach Visa inlägg
                    Här kommer svaret från leverantören.

Hello,
                    Thanks for your prompt reply, Here is the Specifications and Images of Lowrance Elite-7 HDI Gold Combo,
                    Technical Details

Brand Name: Lowrance
                    Model: 000-11051-001
                    Product Description

Elite-7 HDI Combo Fishfinder/Chartplotter with 83/200 455/800 Transom
                    mount HDI Transducer and Navionics Preloaded Chart Chip

Hybrid Dual Imaging™ (HDI) - The power of two award-winning
                    technologies combined to provide the best-possible view beneath your boat.
                    Broadband Sounder™ -- excellent for marking fish arches and tracking
                    lure action -- PLUS DownScan Imaging™ that reveals easy-to-understand,
                    picture-like detail of structure and bottom with no interpretation needed.

70% Larger Elite Color Display - Brilliant, widescreen visibility and
                    viewing detail in all conditions.

Now With DownScan Imaging Overlay -- Exclusive technology overlays
                    DownScan Imaging onto Broadband Sounder display for one stunning view that
                    separates and clearly exposes fish targets from surrounding structure.
                    Overlay transparency and color palettes are fully adjustable.

TrackBack™ Into Sonar History -- Immediate scroll back in sonar
                    history to review covered areas and pinpoint spots (saves time and fuel
                    trying to re-trace your path). With chartplotter models, simply mark a
                    waypoint at your cursor location with the press of a button.

Proven ASP™ (Advanced Signal Processing) - Reduces manual
                    adjustments to automatically see fish, structure and bottom detail more
                    clearly.

HDI Transducer Options -- Broadband Sounder (83/200 kHz) plus
                    DownScan Imaging (455/80 kHz) for depths to 1,000 feet, or Broadband Sounder
                    (50/200 kHz) plus DownScan Imaging (455/800 kHz) for depths to 2,500 feet.
                    DSI signal features a maximum depth capability of 300 feet. Elite-7X also
                    works with traditional 83/200 kHz and 50/200 kHz Skimmer transom-mount
                    transducers. All Airmar transducers used with HDS are also compatible Warranty Two year

All our products is Original brand new with full accessories and has been manufactured to high quality standard also comes with 2years international warranty from Lowrance
                    if the product(s) is found to be defective within the relevant date, we will replace the unit(s) free of charge with the same item(s) of greater value or specifications.

So kindly get back to us with your total unit order and your full shipping address so that we can package and label your item for shipment.

We await your prompt response.
                    Best Regards.

Kommentera

Jag har varit i kontakt med dom här Kineserna och jag tror att det är en bluff.
                      Jag ställde några frågor till dom.

Hur betalningen går till: de vill ha pengar på sitt konto innan leverans och inte via Paypal
                      Frågade om dom hade hemmsida: det hade dom som låg nere svarade dom.

Bara dessa 2 saker gör att jag inte tror att det är seriöst då jag driver ett företag som säljer modellflygprylar och jag importerar från kina och har aldrig varit med om att en kines inte kan ta emot pengar via Paypal och att dom inte har en hemmsida som man kan kolla på, en riktigt lite handlare från kina kan ha sin försäljning på ebay så man kan kolla på prylarna.

Jag avråder från att köpa från denna handlare då det känns som om det kan vara en bluff.
                      Men om någon vågar pröva får ni hemskt gärna skriva om hur det går.

MVH Elia.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri