Kondens i lodet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kondens i lodet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sätter man bright på max försvinner det fortast ,dessutom ser man ju lite bättre om det är mörkt LCD-plattan blir väl lite varmare med ljuset på. som sagt det skall väl inte vara så då skulle man inte kunna ha ett fast montage i båten utan att drabbas av problemet. Du har ju ett Mark5 så det kanske inte är alltför gammalt, kanske det finns garanti kvar.
    Prova med leverantören och hör vad han säger.

Kommentera

Mit Garminlod var likadant, jävulskt iriterande.

/// Mikko

Kommentera

Lodet är bara typ en månad gammalt
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Kan bara ge dig rådet att förvara elektroniken i rumstemperatur om den inte är fast monterad. Men som sagt hör med leverantören.

Kommentera

Jag köpte ett Lowrance Mark-5x för en månad sedan,jag har samma fenomen på mitt lod när de e kallt ute den ligger i en aluminiumväska när jag inte använder den,men när den har varit igång ca 15 min så försvinner imman,berätta hur de gick för dig tog du kontakt me försäljarn o va sa han ?
            Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ursprungligen postat av stiva Visa inlägg
              Kan bara ge dig rådet att förvara elektroniken i rumstemperatur om den inte är fast monterad. Men som sagt hör med leverantören.
              Helt rätt. elektronik om man vill att de fungerar utan problem förvaras inomhus, luftigt i rumstemperatur när de inte används, dessutom aldrig fel att skydda så mycket som möjligt under användning, kvävgas, nja var nog länge sedan....
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Helt rätt. elektronik om man vill att de fungerar utan problem förvaras inomhus, luftigt i rumstemperatur när de inte används, dessutom aldrig fel att skydda så mycket som möjligt under användning, kvävgas, nja var nog länge sedan....
                Inte har väl Lowrance slutat med gasfyllda instrument det vore ju mer än korkat med tanke på var och hur de används?!

Det är ju skillnad på vattentätt som styrs av IP klassningen och att det inte kan komma in fukt eller bildas kondens inuti pga temp växlingar och det är ju vanligt med lod så när skulle de isf ha slutat med det?

Kommentera

Har samma kondens på mitt Mark 5x, man vänjer sig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                    Inte har väl Lowrance slutat med gasfyllda instrument det vore ju mer än korkat med tanke på var och hur de används?!

Det är ju skillnad på vattentätt som styrs av IP klassningen och att det inte kan komma in fukt eller bildas kondens inuti pga temp växlingar och det är ju vanligt med lod så när skulle de isf ha slutat med det?
                    Ska inte uttala mej tvärsäkert men deras reklam/produktblad har inte nämnt detta på många år, tidigare nämnde man det i varannan mening...., en LXC-19C som jag tvingades öppna för länge sedan visade heller inte några som helst spår, skulle inte tro kabinetten går att göra så täta för lång tid iaf men visst kan jag ha fel mvh
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har nog inte haft ett lod, utan det problemet. Har förnuvarande ett Humminbird som också immar, men det brukar försvinna rätt fort.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 779 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17