Ursprungligen postat av Numse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mark x5, vertikalfiske.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Numse Visa inläggDå får jag inte plats med en GPS nästa år ;( i alla fall inte där jag vill ha den..
Aktern
flytt till sidan...
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Numse Visa inläggDå får jag inte plats med en GPS nästa år ;( i alla fall inte där jag vill ha den..I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
[QUOTE=byggarn;763167]kombinerat lod och plotter som andralod kanske..... eller gör helt enkelt bara ett fäste till den givare du har som går att flytta från akter till sidan av båten när det behövs...så här...
Aktern
flytt till sidan...
Haha ja om rätt gjort fungerar det utmärkt, vinstilla eller nästintill bara släpp rakt bredvid givarenI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Kommentera
-
[QUOTE=TAMTAM;763183]Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggkombinerat lod och plotter som andralod kanske..... eller gör helt enkelt bara ett fäste till den givare du har som går att flytta från akter till sidan av båten när det behövs...så här...
Aktern
[ATTACH=CONFIG]45616[/ATTACH]
flytt till sidan...
Haha ja om rätt gjort fungerar det utmärkt, vinstilla eller nästintill bara släpp rakt bredvid givaren
givarfäste om det inte är gyroupphängt...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Det där ser ju inte fel ut om man bortser från att det är en annan givare. Men men .. jag får väl koppla om elen och byta givare helt enkelt. Jag har hela vintern på mig.
Är det någon som har erfarenhet av det där lodet/plottret?
Kommentera
-
Det där är säkert en bra maskin och jag skulle tro att samtliga maskiner i Mark X serien oavsett GPS använder samma ekolod/ givartyp dvs komb ström och givare, hur evt extern gps antenn ansluts ingen aning men skulle tro de flesta är interna i själva maskinen.
Tips gå in på Lowrance hemsida ladda ner de manualer till maskiner du finner intressanta, studera dessa noga speciellt inkoppling och evt kopplingar till givare och antenner, där finner du mycket värdefullt lycka till med grejorna.
PS byggarns tips är bra, skaffar du combo grej funkar det fortfarande lika bra, när du vertikalar väljer du bara helbild lod och när det är dags för lång förflyttning/hemfärd går du över till helbild plotter, tro mej mvhI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 779 visningar
0 gillar