Någon som har humminbird 798 si behöver tips!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som har humminbird 798 si behöver tips!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som har humminbird 798 si behöver tips!!

Tjo!! Jag tänkte höra om det är någon som har humminbirds 798 si. Jag skulle behöva lite tips!! Det är så att jag får aldrig fram det är strecket när jag söker fisk med sideimage!! Botten konturer samt fisk stim ser jag men jag får inte fram enskild fisk. Jag har sökt med det ca 5 fiskepass och jag har ju prickskjutit på 3-4 kilos fiskar de bordes synas tycker jag!! NÅgon med erfarenhet? Mvh viktor

Ursprungligen postat av Flurpen Visa inlägg
    Tjo!! Jag tänkte höra om det är någon som har humminbirds 798 si. Jag skulle behöva lite tips!! Det är så att jag får aldrig fram det är strecket när jag söker fisk med sideimage!! Botten konturer samt fisk stim ser jag men jag får inte fram enskild fisk. Jag har sökt med det ca 5 fiskepass och jag har ju prickskjutit på 3-4 kilos fiskar de bordes synas tycker jag!! NÅgon med erfarenhet? Mvh viktor
    Tja, jag har ett sånt även om jag mest använder det för dykning .
    Men rent generellt ska du ställa in så hög frekvens på givaren som möjligt. Då får du visserligen sämre räckvidd men å andra sidan högre upplösning.
    Sen beror ju oxå bilden på din egen hastighet. Jag brukar köra ca 4 knop vid vraksökning.
    Man kan dessutom ändra hastigheten "på bilden".

Surfa runt lite på

Skitfiske på dig!

Kommentera

798

hej har en 798 det du måste göra uppdatera din 798 då får du strecken, gå på humminbird hemsida och registrera din produkt där och då får du nya uppdateringar ladda hem dom på en SD kort sätt i kortet sen följer du instruktionerna på skärmen när det är klart starta side image tryck på menu så hittar du hoppas det går bra lycka till.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 778 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17