Kopplingsschema - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopplingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg
    OBS! Brytaren ska sitta på + inte på jord/- sidan.. Tror du har koll på detta Cannonball.. var nog bara en felskrinvning!
    Naturligtvis ska jordplinten sitta på en isolerad yta i båten om den är av alu.
    Men ang. brytaren på jorden(-) så kopplar jag brytaren där (samma om jag kopplar extraljus på en bil så bryter jag jorden till styrningen till relät) men det går självklart att bryta plus också.

Kommentera

Ett tips är att ta hjälp av någon som kan som hjälper dig med inköp och arbete i verkligheten när han ser prylarna, alternativt någon firma. Ju sämre kockar ju sämre soppa. Att börja agera efter 20 olika åsikter på ett forum hade jag inte rekomenderat

Ang motorer så har faktiskt många utan elstart uttag för laddning. (Hondas har i alla fall på 5, 8, 10, samt 15hk) I dom fallen sitter det en laddningsregulator monterad och det är anpassat för att kunna ge laddning åt ett batteri.

Lycka till!
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Tack alla!

@Gimmy
        Nja, jag har lyckats med allt annat på båten själv, och efter allt frågande så känns det som att jag har koll nu. Jag köper in, monterar och sedan lägger jag ut en bild här för att se så allt är rätt innan jag trycker på startknappen
        Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
          Du har visserligen skrivit + och - rätt i handtaget och då blir det rätt med de kablar du dragit, men polskorna och dess placering e lite galet va? Röd är ALLTID + därav Coles inlägg tror jag.. jag såg också det som fel första gången jag tittade.
          Precis så är det.
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

En till fråga mitt i allt elsnack, men som har med utseende och funktionalitet att göra. När jag drar elen i min linder så vill jag helst samla alla kablar i en slang som jag kan hänga/sätta fast på sidan av relingen lite snyggt, så man slipper lösa kablar. Någon som kan rekommendera vad för slang som är vettig att använda?
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

@Rospigg

På Hjertmans hittade jag något som bara heter kopplingsplint och ser ut som på bilden nedan. Det är alltså inte detsamma som den jordplinten du länkade? Den såg ut att vara i koppar och kopplingsplinten ser ut att vara i stål..

Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
                En till fråga mitt i allt elsnack, men som har med utseende och funktionalitet att göra. När jag drar elen i min linder så vill jag helst samla alla kablar i en slang som jag kan hänga/sätta fast på sidan av relingen lite snyggt, så man slipper lösa kablar. Någon som kan rekommendera vad för slang som är vettig att använda?
                Åk till närmsta elfirma å köp slang...eller om du har vägarna förbi Kinna kan du få några meter1
                http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Robotslang, nedan bara en av firmorna jag hittade på en snabb googling. Om de är billiga eller bra vet jag inte.
                  //C
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Robotslang har jag tittat på, och förmodligen blir det sådan, om det inte finns något som är bättre lämpat.

Någon som vet om den där kopplingsplinten jag visade i inlägget ovan kan användas som jordplint?
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Det går att använda den... går att använda nästan vad som helst som leder ström... i min stora båt hade dom använt en kopparplatta som dom hade borrat å gängat i... hela elsystemet ä utbytt nu..med bara riktiga komponenter!
                      http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 769 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri