Är min ekolod verkligen helt ny?,(repa på givaren) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är min ekolod verkligen helt ny?,(repa på givaren)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är min ekolod verkligen helt ny?,(repa på givaren)

Hejsan!!!

Köpte idag en lowrance elite 4x ifrån Jula. Nu när jag tog en titt på givaren, så märkte jag en liten repa verkar det som, på fronten av givaren, sedan la jag märke till något vitt på sidospåren av givaren... vad kan det vara för något?

Jag misstänker att detta är en returnerad vara, men förstår inte vad det vita kan vara, kanske spår av lim? någon som kanske har en anning vad det kan vara, samt om det kan påverka ekolodet.

Tacksam för snabbt svar Click image for larger version

Name:	IMAG0562.jpg
Views:	1
Size:	958,4 KB
ID:	1811446Click image for larger version

Name:	IMAG0563.jpg
Views:	1
Size:	289,3 KB
ID:	1811447

har aldrig tittat så noga på mina givare så jag vet inte om de kan se ut sådär....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Givaren är garanterat kass! Någon har tappat den i golvet och försökt limma ihop den...

Kommentera

Skämt å sido, den är bergis helt ny! "Repan" på fronten är säkert från när den gjuts igen och "Gegget" i skarven är nog tätningsmassa (det är ju bra om givaren inte tar in vatten)

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
          Givaren är garanterat kass! Någon har tappat den i golvet och försökt limma ihop den...
          Fyfan vad du skrämde mig där, helvette , nu kan man andas ut haha, men du är helt 100% på att den ska se ut så?

Kommentera

Ursprungligen postat av biox90 Visa inlägg
            Fyfan vad du skrämde mig där, helvette , nu kan man andas ut haha, men du är helt 100% på att den ska se ut så?
            100% är ganska brutalt att vara, men 99%... Du har ju garanti på det om det inte funkar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
              100% är ganska brutalt att vara, men 99%... Du har ju garanti på det om det inte funkar!
              Tack för hjälpen !!!!

Kommentera

Lättast att få svar är att koppla in lodet på ett batteri, och hålla givaren i en hink med vatten eller i badkaret när Du har det fyllt och se om lodet mäter djup och visar info som det ska, om inte så lämna tillbaka det på garanti.

Normalt är det inga repor på givaren från gjutningen och inget vitt i skarven heller, ser mera ut som att det varit monterat och att någon kladdat sikaflex på givaren, sedan insett att de ville ha ett bättre lod och packat ner allt och lämnat tillbaka på öppet köp,så har butiken sålt det igen som nytt till Dig.
                Det är massor av retunerade elektronikprylar i omlopp från de stora kedjorna som säljs som nya i butikerna så var observanta.

Vet flera som köpt nya mobiler som ha sparade SMS, bilder och kontakter, bärbara datorer som har olika spel och även virus i sig trots att butiken sålde den som fabriksny, likaså kameror som har gjort åtskilliga hundratals exponeringar fast de sägs vara nya, så det luras mycket i elektronikbranschen numera när de flesta har någon form av öppet köp, cashback eller vad man nu kallar det i den butikskedjan!!

Kommentera

Köper du på Jula är risken stor att det är nått skit som nån slagit sönder och dom limmat ihop och säljer igen.. Skulle inte komma på tanken att köpa ekold, något som jag vill ha hyffsad kvalitet och garanti på hoss Jula, sen har dom en del bra billig skit oxå men då får man vad man betalar för och ingen service om nått går fel..

Kommentera

Kanske är så numera på jula. När jag jobbade på ett elektronik företag för 7 år sen så fick vi sista tiden jag var där in skrotet från deras garantiavdelning. Och då fungerade stora delar av det vi testade för skojs skulls fortfarande men var taget i inbyte i garantiärenden. Men mycket kan ha hänt på 7 år och tyvärr fick vi inte in några ekolod på den tiden.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 790 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17