Köpa ekolod??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ekolod???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa ekolod???

hej alla kunniga. jag är sugen på att köpa ett ekolod, men vilket ska jag ha. Jag trollar mest efter gädda, gös och borre. ibland står jag och kastar. Det huvudsakliga användandet är att veta djupet, men är ju skoj att se var fisken står också. så min fråga är vad ska man välja för sort? Det står mellan följande:Lowrance Mark-5x Lowrance X-4 Lowrance X-4 Pro. Är det lönt att lägga till 1000kr för att köpa mark5 istället för x4 pro? vad skiljer dessa åt? Något annat lod som är bättre till samma pengar? tacksam för svar..

Jag ska själv beställa ett mark 5x lod i kväll. har inte testat någon av dom men kollar du dom på youtube o ser grafik i skärmen och sånt så verkar mark 5 1000 gånger bättre. sen är det ett starkare lod. verkar ha fått en del teknik från lowrance dyrare lod också. mycke bättre skärm också på mark 5an.

Kommentera

ok, jag var ute med ett mark5x idag, och är inte imponerad. men varken jag eller ägaren kunde göra några avancerade inställningar..

Kommentera

okey vad var det du inte var nöjd med? har som sakt aldrig använt det. så man vill ju veta så mycke som möjligt innan köp.
        men har inte bestämt maj helt än. köper kanske dsi modellen eller vad den hete. det såg ju nästan ut som någon simma under o filmade med kamera:P

Kommentera

Ursprungligen postat av Dennis_81 Visa inlägg
          ok, jag var ute med ett mark5x idag, och är inte imponerad. men varken jag eller ägaren kunde göra några avancerade inställningar..
          Som vadå? Du ville ju till en början bara veta djupet, vill du veta vilken art det är nu?
          Finns guider och tips om hur du ställer in ett ekolod på forumet om du söker. Du dömmer ut ett utav de populäraste ekoloden pga handhavandefel?

Kommentera

säkerligen en inställningsfråga. men bilden var ju långt ifrån så tydlig och skarp som bilden på paketen eller den på alla webshoppar. och där var en svart bred rand på skärmen mellan 0-1,2 meters djup, där såg vi inget under hela dagen

Kommentera

Ursprungligen postat av Dennis_81 Visa inlägg
              Med andra ord beror resultatet på handhavandefel från Er båda, INGET lod funkar bra eller visar nyttig information när det körs i Autoläget, Du måste ställa in de olika parametrarna manuellt för att få det att visa det Du för tillfället vill se!

Så börja med att lära Dig grunderna om ekolod innan Du kassear ett mycket bra ekolod, leta här på FS eller på nätet så hittar Du många nyttiga guider om hur ekolod funkar och hur man ställer in dem för att få bra resultat, så börja i rätt ända så ska Du se att det går bättre!

Kommentera

Ser hamburgaren som du får på McDonalds ut som på bild?

Senast ändrad av Leon; 2012-06-24, 17:52.

Kommentera

Det var ingen bra jämförelse!

Bilden innehåller säkerligen mer näring

Kommentera

oj, här fes de till rejält haha. just precis, handhavande. som jag skrev så kunde vi inte göra några inställningar pga okunnighet längesedan ni fick "fisk"?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 790 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri  
                    Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17