Batteri - Räcker det till allt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Batteri - Räcker det till allt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    Ingen skröna alls,men bara en del motorer som stör...de bästa...de med maximizer....vet inte om detta är ett handhavandefel...hur menar du då?
    Ja de "bästa" elmotorerna har jag aldrig varit med och provat, kanske är det ytterligare elektroniska komponenter i dem som har problem med ifall man kopplar fler prylar till batteriet. Tråkigt, om man nu betalat dyra pengar för en motor och får en som kräver separat batteri...till skillnad från de "billiga" Endura till exempel.

Jag menade att man lägger kablarna mot varandra eller något liknande. Alltså att störningar som må förekomma inte har med att fler saker kopplats till samma batteri.

Kommentera

Jag har svårt att förstå hur man kan hävda att det är en skröna när man aldrig provat de motorer som hävdas störa....

Men det blir knepigt det där...man köper en motor som drar lite ström (med t.ex maximizer) ända ned till en femtedel,vid låg trollinfart, av vad en "vanlig" lika stor motor drar så man skall slippa extra batteri....sen får man likt förbannat köpa ett till batteri för att PWM:en stör lodet om man har det på samma batteri...nåja,man behöver bara ett mindre batteri till lodet och det blir inte lika mycket laddande...i slutänden tjänar man på det i alla fall....
      Senast ändrad av byggarn; 2012-06-23, 00:10.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

När jag läst om folk som haft störningar då de kopplat in diverse andra saker så har det aldrig pratats om vilken elmotor som de använt, så då kanske du förstår. Om det krävdes att man ska ha provat alla modeller av något för att uttala sig så skulle detta forum vara rätt dött, eller hur. Och jag skrev ingenting om att det VAR så, jag sa att jag tvivlar på det för att jag aldrig varit med om det när jag kopplat flera elektroniska saker till elmotor-batteriet.

Dryga kommentarer och överanvändande av smilies är bara barnsligt så varför inte skippa det?

Istället kan du ju gärna visa källa för ATT det blir störningar hos de dyraste elmotorerna.
        Sedan har trådskaparen inte berättat vilken modell han har, är det ingen toppmodell med maximizer så kommer han ändå inte ha störningar.

Kommentera

Det är en watersnake. Ej köpt än, men den finns med på inköpslistan

Två batterier kanske är en bra idé då man alltid har ett extra till elmotorn (eftersom lod, plotter och bensinaten inte drar mkt av det andra batteriet). Men det är ju en prisfråga.

Angående störningar ni pratat om. Jag tänkte lägga ihop kablarna från allt aktermonterat i ett plaströr under relingen, är det något som skulle störa lodet och plottret? Elmotorns kablar går ju för sig då den är frontmonterad.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Satsa på två batterier.
            Ska du använda elmotorn en hel dag samtidigt kör både ekolod och plotter så kan det nog bli problem att starta stora motorn då du laddar ut batteriet samt att batteriets livslängd kommer sjunka betydligt.
            http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
            1 020 svar
            127 709 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Team Colibri