vilken plotter i klassen 5-10k? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken plotter i klassen 5-10k?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilken plotter i klassen 5-10k?

jag har redan ett Lowrance Elite 5X och skall komplettera vad det lider med en plotter och har alltid kört Garmin tidigare men står just nu utan, och tänkte vidga mina vyer lite eftersom jag valde ett icke Garmin lod så vad skulle ni välja i denna klass?
    en given kandidat i mina ögon är ju Garmin 720 då jag blev kär i pekskärmen direkt, men kom gärna med motbud och varför framförallt.
    Garmins G2 vision kort är bara TV-spels leksaker i mina ögon så det är inget argument som biter på mig.

Skulle satsa på Lowrance helt klart, denna ligger inom budget och är bra http://www.blocket.se/goteborg/Lowra....htm?ca=10&w=3 och 7 tum är i mina ögon minimum i skärmstorlek för att vara användbart i alla lägen.

Med lite tur hittar Du en HDS 10 gen 1 inom budget och då är det bara att slå till, Navionics kort slår Garmins med hästlängder likaså gör hårdvaran för garmin är sedan några år mera TV spel och onödigt lull lull, så det är inget att satsa på.

My 2 Cent

Kommentera

Bosse, tror nästan jag håller med dig (vi har ju haft våra skilda meningar i andra frågor, propp-tråden om du minns )
      -min första tanke då jag köpte mitt G2 Vision: jävla TV-spel, totalt oanvändbart, det gjorde bara så att Garmin såg billigt ut

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
        Bosse, tror nästan jag håller med dig (vi har ju haft våra skilda meningar i andra frågor, propp-tråden om du minns )
        -min första tanke då jag köpte mitt G2 Vision: jävla TV-spel, totalt oanvändbart, det gjorde bara så att Garmin såg billigt ut
        Jo och det är väl tur att inte alla tycker lika om allt i alla ämnen tänk vilken tråkig värld det skulle bli, olika ideer ger en sund och livaktig debatt, men kul att Du är inne på samma spår som mig här, hade samma känsla själv ang Garmin.

Vill man dessutom som jag vill att plotterkortet ska vara så lika papperskorten som möjligt då är det Navionics som gäller om man inte vill betala megaflis för C-map och Raymarine men det skulle jag aldrig göra då jag får minst lika bra plotter och kort med Lowrance och dessutom ett grymt ekolod i samma enhet (jag kör med HDS 10) hoppas Du finner ett HDS till bra pris för Du lär inte bli missnöjd ;-)

Kommentera

För dom pengarna får du lätt hem en hds7m från uk, det räcker nästan till en hds8m, då pratar vi nya, inte begagnade...

Jag köpte själv hem en 8m gen2 för att kombinera med structurescan, helnöjd...
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

vad är skillnaden på Gen I & II

Kommentera

Förutom att den ska vara snabbare så kan den omvandla structurescan loggar till 3d bilder av bottenstrukturen som går att lägga som lager på sjökortsbilden. Mycket användbart för att utforska undervattensvärlden under siktdjup. I övrigt tror jag inte det skiljer så mycket på funktionen.
              Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
                För dom pengarna får du lätt hem en hds7m från uk, det räcker nästan till en hds8m, då pratar vi nya, inte begagnade...

Jag köpte själv hem en 8m gen2 för att kombinera med structurescan, helnöjd...
                -var handlade du?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                1 020 svar
                127 762 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Team Colibri