Egna djupkartor i GPS Lowrance - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Egna djupkartor i GPS Lowrance

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Använder ett flertal olika program har förmånen att vi har de på jobb. Men här är en guide på en som jobbar i ozi explorer http://agert.homelinux.org/WorldPres...r-for-mobilen/ om du scrollar ner på sidan så finner du ett avsnitt som heter "Kalibrering av kartor". Går det att lägga ut hastighet från GPSen trots att man kör ekolod på helskärm? Vad menar du med denna fråga Den praktiska skillnaden får någon annan svara på. För jag hade mitt hds lod i tre veckor sedan sålde jag det vidare ansåg att skärmen var\är för liten. Jag anser om man skall ha ett hds lod bör den vara på minst 7" om du skall ha det stationärt. Jämför med din tv tror inte du sitter med en 14" i ditt tv-rum.

//Martin
    Ursprungligen postat av Slaktmasken Visa inlägg
    Vad använder du för program för att konvertera och GPStagga t ex jpeg till icm. Är det något program för följer med Gps:en

Jo en till sak. Går det att lägga ut hastighet från GPSen trots att man kör ekolod på helskärm?
    Och hur stor praktisk skillnad är det på ett Elite 5 och ett HDS 5 om man bortser från anslutningsmöjligheterna.
    Vet att HDS har starkare signal. 16bit färger. Men är det stor skillnad i praktiken så att den motiverar extrapengarna
    Senast ändrad av Caledonia; 2012-06-05, 23:10.

Kommentera

Ursprungligen postat av Caledonia Visa inlägg
      Använder ett flertal olika program har förmånen att vi har de på jobb. Men här är en guide på en som jobbar i ozi explorer http://agert.homelinux.org/WorldPres...r-for-mobilen/ om du scrollar ner på sidan så finner du ett avsnitt som heter "Kalibrering av kartor". Går det att lägga ut hastighet från GPSen trots att man kör ekolod på helskärm? Vad menar du med denna fråga Den praktiska skillnaden får någon annan svara på. För jag hade mitt hds lod i tre veckor sedan sålde jag det vidare ansåg att skärmen var\är för liten. Jag anser om man skall ha ett hds lod bör den vara på minst 7" om du skall ha det stationärt. Jämför med din tv tror inte du sitter med en 14" i ditt tv-rum.

//Martin
      Tack, Fast en HDS 7 kostar ganska precis dubbelt så mycket som en HDS 5
      Det skulle bli billigare att då köpa två stycken, en HDS 5M och en HDS 5X och då har man 5" vardera för gps och lod
      Regel nr1:
      Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
      1 020 svar
      127 789 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17