Nog säkrast att klappa lite försiktigt...har inte hunnit testa än!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Placering av ekolodsgivare
Collapse
X
-
ser man ju att det kommer att funka....dessutom hade jag redan tänkt ut en lösning mycket lika din...så den kan bara inte vara fel...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Skrev lite om givarfästet jag använder på bloggen min idag.Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Oooops....tog lite tid, tog en liten extra funderare efter hejgos bilder...sen måste man ju fiska lite i mellan också...
Skitväder i dag så lite båtarbete blev det i stället för fiske.
hållaren till givarfästet...
fästet på plats
styrfena?? nejdå en "hake" bara
skall sitta här,på akterspegeln
enkelt att flytta...
styr så fint neri...och kläm fast upptill
viola! ett akterfäste...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
för mig är insidan av båten enda stället om det är en plastbåt, det skadas aldrig, det är aldrig i vägen samt att jag är efter två akterspegelrenoveringar fullkomligt allergisk mot allt vad hål heter i akterspegeln, det är inte frågan om utan när det kryper in vatten i akterspegeln
Kommentera
-
På sätt och vis har du rätt...men görs det rätt håller hålen tätt närmare ett decennium...och oftast läcker det nog in runt
bultarna till motorn först och dom har du väl i alla fall inte rationaliserat bort?Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
-
För att slippa borra/skruva till givarfäste, så går det att limma en bit plast eller trä på akterspegeln och skruva i den istället. Plast är ju att föredra, men fungerar med behandlat trä också. Plasten kan "spåras" lite på baksidan, så att limmet får riktigt bra fäste. Har limmat med Sikaflex och det sitter som berget.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggPå sätt och vis har du rätt...men görs det rätt håller hålen tätt närmare ett decennium...och oftast läcker det nog in runt
bultarna till motorn först och dom har du väl i alla fall inte rationaliserat bort?
men det går nästan, borra upp större hål än vad som krävs för dina motorbultar, sedan gjuter du igen allt med Epoxi och sedan borrar du upp mindre hål som precis passar motorbultarna, då blir det tätt även där
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 762 visningar
0 gillar