Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej

Jag har laddat upp loggfiler på flera sjöar men saknar svar från Björn.Har mailat ett antal gånger den senaste månaden, någon som vet om det brukar ta tid. Jag har ännu inte fått tillgång till djupkartorna.

Kommentera

• Ja låt oss hoppas HB+djupkartor.se=sant snart.

Kommentera

• Humminbird och djupkarta är ju kompatibel. Har laddat upp och ner HB material.

Enda är att man hellre haft riktiga loggfilerna i Autochart än HT-filerna man får via djupkarta.se.

Men de är ju användbara ändå.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
          Humminbird och djupkarta är ju kompatibel. Har laddat upp och ner HB material.

Enda är att man hellre haft riktiga loggfilerna i Autochart än HT-filerna man får via djupkarta.se.

Men de är ju användbara ändå.
          Ok, vad bra! Jag tog fasta på vad "Hålan" och sedan "snej12" sa ovan och trodde inte att det gick använda till HB.

Förresten, du är förvisso en van HB-användare - men om du saknade ekolod/I-link/MK idag, skulle du välja en Onix 8" SI eller en Lowrance HDS 9" Touch Gen 3?

Kostar eh.."ungefär lika". Den ena kan skapa egna sjökort live den andra kan avsevärt lättare (?) dra nytta av andras mer omfattande Lowrance-loggningar via bl a Insight Genesis (och djupkarta.se) och plocka hem "sjökort" på ett sätt man aldrig kan logga själv med Auto Chart Live... Lowrance 9:an har dessutom WiFi vilket Onix inte kan få ens med extern hub (inte för att jag idag saknar WiFi med det känns lite mer framtidssäkrat...?)

Vilken enhet skulle du välja och primärt varför? Skulle verkligen uppskatta ett svar i min tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...-Echomap-91-SV

....då frågan är OT här!
          Senast ändrad av anteman; 2015-10-19, 12:53.

Kommentera

• Hej

Någon som har något svar hur jag skall komma vidare och få tillgång till djupkartorna har som sagt laddat upp loggfiler på flera sjöar och försökt få kontakt med Björn via e-mail i över en månad nu utan svar.
            Är det en donation som saknas??
            Skulle uppskatta ett svar från någon som vet mer.

//Henrik
            Senast ändrad av Henrik12; 2015-10-23, 17:38.

Kommentera

• Grabbar, menar ni att ni för ned HB-kartor från djupkarta nu?? Gäller kanske inte Onix då? Eller har jag missat något?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Henrik12 Visa inlägg
                Hej

Någon som har något svar hur jag skall komma vidare och få tillgång till djupkartorna har som sagt laddat upp loggfiler på flera sjöar och försökt få kontakt med Björn via e-mail i över en månad nu utan svar.
                Är det en donation som saknas??
                Skulle uppskatta ett svar från någon som vet mer.

//Henrik
                Antagligen eftersom den programvara som troligen utvecklas inte finns tillgänglig i "open-source" så finns det säkert en "hake".

Det bästa vore om det fanns en helt öppen site att ladda upp till, sedan så får den som vill göra vad som helst med loggarna och då kanske det så småningom kommer fram en programkod som fixar det hela som är "open source" dvs en kod som alla som kan och vill kan förbättra.

Vad gör ni med era loggar efter att ha laddat upp dom, deletar ni dom eller sparar ni dom?

Spara vore kanske smart ifall det kommer en sådan lösning som jag nämner ovan!

mvh Michael

Nedan från djupkarta.se

"
                Projektet bedrivs helt idiellt och eventuella donationer går till programvaror, tekniskutrustning och konsulttid som används i projektet.

"

Kommentera

• Hej! Ja han verkar ha mycket att göra. Så det kan ta lite tid!

Kommentera

• Någon som har nån uppdatering angående Humminbird/Autochart och Djupkarta.se?

Kommentera

• Humminbird 798si finns med på listan som godkända enheter, men jag har 598si som bara har lite mindre skärm men den finns inte med på listan, är det verkligen så att 598 inte funkar? Jag kan spela in/logga data med den så den borde väl funka. Någon som vet?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17