Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Coffe81
    har ca 100gb logfiler att ladda upp nu, lär nog ta en stund med min 30/2 lina.
    Datan analyserad och konverteras lokalt på din maskin. Det som faktiskt laddas upp är bara en bråkdel, kanske några tiotal MB i ditt fall. Snabbt går det iaf!

Kommentera

• Har du installerat nerladdningsklienten ?
      Den ska du få av Björn när du är "godkänd" användare.

Kommentera

• Klienten finns att ladda ner på djupkarta.se, när du har loggat in på djupkarta kolla under medlemmar, uppe till vänster på sidan bör du se Windowsapplikationen/installation. När du har installerat klienten logga in på klienten välj vilket lod du har samt vilken mapp loggfilerna ligger i och var du vill ha kartorna.

Kommentera

• Hej tänkte bli medlem och har skickat in uppgifter för ett antal dagar sedan på adress Info@djupkarta.se men har tyvärr inte fått något svar ännu kanske kommer det ?. Har också provat den andra adressen djupkarta@eject.se och där får jag ett meddelande att adressen är ogiltig har provat på 2st e-post program och får samma meddelande. Vilken kontakt adress är rätt
          //Henrik

Kommentera

• Det har nu löst sig fick ett mail från Björn i dag och har laddat upp mina första loggfiler med hjälp av klienten.
            Väntar nu med spänning på att få tillgång till kanske en djupkarta på denna sjö.
            //Henrik
            Senast ändrad av Henrik12; 2015-09-27, 19:22.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hålan Visa inlägg
              Hur går det med detta?

Precis köpt Helix 5 SI och börjat logga. Hoppas detta löser sig så man kan vara med i projektet. Loggar just nu en sjö som inte finns med i projektet. Det finns inget sätt att konvertera loggarna så att dom kan laddas upp?
              Ja hur går det med detta? Alltså Humminbirdfiler...Har en gammal HB 597 å funderar på en HDS 9 eller HB Onix men läser man den här tråden lite så Lowrance...
              Senast ändrad av anteman; 2015-10-16, 16:56.

Kommentera

• Vore verkligen fantastiskt om loggar och kartor till HB och Garmin (som börjar bli populärt) blir kompatibla med Djupkarta.se. Kanske skall kolla med Björn vad som saknas för att det skall bli verklighet, om det går att utveckla konverteringsmjukvara eller om det är mer komplicerat än så. Jag är iaf beredd att donera mer för ett sådant ändamål.

Kommentera

• Ursprungligen postat av snej12 Visa inlägg
                  Vore verkligen fantastiskt om loggar och kartor till HB och Garmin (som börjar bli populärt) blir kompatibla med Djupkarta.se. Kanske skall kolla med Björn vad som saknas för att det skall bli verklighet, om det går att utveckla konverteringsmjukvara eller om det är mer komplicerat än så. Jag är iaf beredd att donera mer för ett sådant ändamål.
                  Garmin lär inte bli aktuellt i nuläget. Vad jag har förstått så är garmins enheter låsta så att de endast kan läsa garmins egna sjökort. Så för att få det att funka på dem så måste någon först hacka deras mjukvara, vilket inte känns så sannolikt att någon lägger energi på. Det finns för få datanördar inom sportfisket helt enkelt ;-)

Jag vill minnas att garmin även säljer sin egen programvara för att kunna göra djupkartor liknande reefmaster, men att den riktar sig till proffsmarknaden med ett pris runt tio tusen per licens. Möjligt att jag blandar ihop det med något annat dock, så ta det med en nypa salt.

Kommentera

• Garmin borde ju vara enklast i trion med tanke på enkelheten att köra ful-kartor både vad gäller sjökort eller vägkartor.
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

• Garmin Mapping Software koster 4000 USD i innkjøp, og 2000 USD i årlig lisens. Siden de sannsynligvis kommer med sin egen Insight Genesis-kloning i 2016, er det særdeles lite trolig at de vil åpne for img-filene igjen. (img-formatet var formatet man tidligere brukte for å lage egne kart til Garmin.
                      Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri