Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har nu gjort lite tester med Elite 4 HDI.

Läste in alla djupkarta.se kartor på kortet i olika mappar. Inga i rooten. Det gillade den inte.

Drog ner till 19 kartor. Det gjorde den under protest. Dock visades fortfarande inga kartor.

Ändrade alla å, ä och ö på mapparna och startade om. Då kom kartorna upp. Så det verkar som den inte gillar läsa svenska tecken. Mapparna bör alltså inte ha å, ä och ö.

Drog ner till 6 kartor. Bara tre kartor som låg nära varandra visades. Möjligt de andra kommer upp när man får GPS träff och är i området. Jag hade åtminstone svårt att lokalisera dem på skärmen.

Så min lilla ovetenskapliga slutsats tills någon säger annat är,

Elite HDI klarar visa 3 sjöar samtidigt (kanske fler) men det går ha fler i mappar. Kanske den visar andra sjöar också när man är på plats i sjön och GPS får kontakt med sateliterna. (får väl prova någon gång). Och använd inte å, ä och ö i mappnamnen. Det går inte växla mellan kartor utan den läser själv in dem som finns, är min slutats. Ju fler kartor ju större risk för den segar när den zoomar (den tjuter och verkar ha fryst sig. Men bara vänta. Den släpper). Processorn och minnet orkar inte hänga med.

Kommentera

• Tog du med at5_hds foldrarna när du gjorde det?
      Tanken är ju att sjöarna uppdateras hyffsat ofta så ser inte nyttan med att ha mer än den man skall fiska i på kortet.

Kommentera

• Skickade ut ett mail att typ 95% av alla sjöar som det kommit in data på är uppdaterade å alla er som hör av sig om att bli medlem bör nu fått svar.

Dock så verkar det som att distrubutionslistan jag använder för att skicka ut info till medlemmarna har nått en max gräns för jag tror inte det kommit något mail "Djupkarta.se - Uppdatering" till er medlemmar?
        Får bli att bygga om å automatisera denna del också då..

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
          Skickade ut ett mail att typ 95% av alla sjöar som det kommit in data på är uppdaterade å alla er som hör av sig om att bli medlem bör nu fått svar.

Dock så verkar det som att distrubutionslistan jag använder för att skicka ut info till medlemmarna har nått en max gräns för jag tror inte det kommit något mail "Djupkarta.se - Uppdatering" till er medlemmar?
          Får bli att bygga om å automatisera denna del också då..
          Jag fick ett i går typ?
          Där du har med alla uppdaterade sjöar osv. Är det det mailet du menar?
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
            Tog du med at5_hds foldrarna när du gjorde det?
            Tanken är ju att sjöarna uppdateras hyffsat ofta så ser inte nyttan med att ha mer än den man skall fiska i på kortet.
            Det var mer ett test för se hur mycket ekolodet klarar i prestanda innan det packade ihop. Och så har jag lärt mig inte använda å ä ö till mapparna.

Kommentera

• Hmm jupp det var det jag menade fast farsan fick det inte. Mysko..

Kommentera

• Okay, men då får du försöka att bara ta at5_elite foldrarna.

Kommentera

• Hej
                  Den 26/3 skickade jag in en intresseanmälan till djupkarta.se, men har inte fått något svar

Kommentera

• Hej NAB!

Har för mig att vi hade en mail konversation för ett/några år sedan å att du drev ett liknande projekt. Skicka mail igen å berätta gärna hur din situation ser ut så kanske vi denna gång kan komma överens.

/Kallin

Kommentera

• Har aldrig drivit något projekt, men gjort djupkartor för eget bruk sedan 2002. Det vi pratade om förra gången var att det det bara ingick sjöar som ligger väldigt långt från mina fiskeplatser och i därför inte var intressant för mig. Vad jag ser nu är att det tillkommit intressanta sjöar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17