Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Då kanske du har humminbird annars är något blivit fel. Alla hb förfrågningar har jag lagt i en hb folder tills det löst sig med hb i projektet.

/Kallin

Kommentera

• Hej,

Jag har ett Lowrance Elite 4 HDI kombilod. Såg att Vombsjön var med i listan. Kan jag vara med med det ekolodet? Jag borde väl kunna spela in på mitt ekolod? Har tomt minneskort. Intresserad av karta över Vombsjön.

Kanske någon redan har GPX filer för Vomb?

Har laddat ner Reefmaster och det verkar enkelt att jobba i. Och billigt.
      Senast ändrad av Silverfisk; 2014-07-17, 09:50.

Kommentera

• Elite 4 HDI fungerar utmätkt att vara med i projektet med. Uppgradera till senaste mjukvaran bara för har för mig att det kom med en bugg som gör att kordinaterna blir fel. Starta igång en inspelning nästa gång du är ute å skicka sedan ett mail till djupkarta@eject.se och tala om att du vill vara med och att du har en logg så slipper du en massa frågor tillbaka.

Rekomenderar varmt reefmaster å tycker du att det är billigt så är det ett mycket bra sätt att lära sig sina sjöar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
          Då kanske du har humminbird annars är något blivit fel. Alla hb förfrågningar har jag lagt i en hb folder tills det löst sig med hb i projektet.

/Kallin
          Jag har oxå mejlat och inte fått svar.
          Är problemet att exportera till gpx? Jag har lyckats göra om mina .dat filer från hb till gpx med hjälp av HumViewer så det är inget större problem att fixa. Lite extra pillande bara men går hyfsat fort om man bara gör inspelningarna max en halvtimme styck, vet inte om programmet eller min dator är seg men det tar lite tid å öppna filerna om man gör längre inspelningar.

Kommentera

• Tyvärr så har jag lagt tiden på annat än att svara på hb frågorna tills jag hade en lösning.

Har du möjlighet att skicka gpx filen till djupkarta@eject.se så kan jag ta en titt på den å ser det bra ut så integrerar jag in det i projektets applikation. Den förra var inget vidare den hade gjort om spåret/tracken till en massa waypoints istället.

/Kallin

Kommentera

• Jag skickar den strax, dom ligger på andra datorn.

Kommentera

• Lysande!

Kommentera

• Skickad

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
                    Elite 4 HDI fungerar utmätkt att vara med i projektet med. Uppgradera till senaste mjukvaran bara för har för mig att det kom med en bugg som gör att kordinaterna blir fel. Starta igång en inspelning nästa gång du är ute å skicka sedan ett mail till djupkarta@eject.se och tala om att du vill vara med och att du har en logg så slipper du en massa frågor tillbaka.

Rekomenderar varmt reefmaster å tycker du att det är billigt så är det ett mycket bra sätt att lära sig sina sjöar.
                    Har uppgraderat redan. Har kört ner loggar på minneskortet och skall kolla om de fungerar och går använda. Återkommer då senare till den mail.

Ja Reefmaster verkar bra. Skall testa mina loggar i den.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                      Har uppgraderat redan. Har kört ner loggar på minneskortet och skall kolla om de fungerar och går använda. Återkommer då senare till den mail.

Ja Reefmaster verkar bra. Skall testa mina loggar i den.
                      Min Elite 4 sparar filerna i usr format. Inte gpx. Och det verkar Reefmaster inte gilla. Nån som meckat med detta tidgare? Tips emotages så man slipper leta och uppfinna hjulet en gång till.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17