Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
    Det var en ny medlem idagarna som gick med som har ett Lowrance 5 HDI och det var inga som helst problem med det lodet med mjukvara 2.0.4.0.7.
    Lite nyfiken på hur det har gått ( gissar på att det är mig du pratar om i inlägget ) det var väl lite för få mätpunkter eller hur det nu var, hade du fått tag på personerna som ev kunde ge oss svar, tänker om det kanske är något fel på mitt lod isf vill jag gärna lämna tillbaka och hämta ut ett nytt.

Kommentera

• He he jupp det var du som var först ut jag har kommit i kontakt med navico å har en lösning på gång så det har inget att göra med ditt lod utan projektets applikation så det kommer snart en uppdatering på applikationen som kommer att lösa detta problem.

Så kör på med loggandet å du kan ladda upp under tiden också så får du en uppdaterad karta undertiden, den klarar ju av att plocka ut lite information i alla fall.

Mvh
      Björn Kallin

Kommentera

• Då fortsätter jag att logga vidare, sicken support till att svara snabbt!

Kommentera

• Hej. Hur gör man för att gå med i det här projektet? Jag fiskar i Glan och fläten vid simonstorp.

Kommentera

• Det är bara att skicka ett mail till djupkarta@eject.se så skapar jag upp konto och dyligt till dig.

Det är helt gratis och kräver inga programvaror eller kunskaper enda kravet är att man har ett kombilod som det fungerar att exportera data ifrån.

Mvh
            Björn Kallin

Kommentera

• Finns det någon som har kartor över simlången och brearedsjön? Eller någon som vet vart man kan få tag på?

Kommentera

• Hej johan0201!

Vill du vara med i projektet så är du varmt välkommen annars prova att ställ frågan under lokalt fiske snack och region.

Mvh
                Björn Kallin

Kommentera

• Fick mail nyssens ang konverterade sjöar, vad innebär detta?
                  Är det redan med färg eller är det för mycket att hoppas på ?

Kommentera

• Tänkte föra över dom lite nya filer för att själv kunna titta efter imorgon, men då filen för Götaälv är såpass mycket mindre än den som låg innan så vågar jag inte riktigt.
                    Den äldre filen är 264694 bytes stor och den nya är inte mer än 43351 bytes, skall man våga?

Kommentera

• Jupp det stämmer bra de konverterade sjöarna är de som nu det också skapas färgkartor på. Det är helt olika format så det är inte konstigt att filerna skiljer sig i storlek. Sedan har jag gått igenom den konverterade sjöarna och rensat bort massor med felloggar å då minskar antalet polygomer som den behöver skapa å det kan göra en heldel på storleken också.

Så testa på å rapportera gärna tillbaka hur det gått för du har väll Lowrance Elite 5 HDI har jag för mig.

Mvh
                      Björn Kallin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar