Någon som vet hur det är med Raymarine Dragonfly? Känns i mina ögon som ett mycket intressant alternativ till "de två stora" (då räknar jag inte in Garmin), när det gäller plotter/ekolod-kombo. Kan detta lod användas för denna typ av loggning av data och skapande av djupkartor?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skapa och dela djupkartor
Collapse
X
-
Har iaf hittat manual till Garmin 421s på deras hemsida.
Svenskspråkig manual minsann!
http://support.garmin.com/support/ma...rchManuals.htm
Man kan spela in sina spår. SDkort ska vara bluechart g2 vision. vad det nu är.
Är helt rudis på detta. Handladdning däremot, det kan jag lite bättre!Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Garmin 421s funkar utmärkt att spela in på.. Dock måste man om jag minns rätt kopiera över spåren till minnes kortet själv..TeamInsjöhaj
En Bitande Hobby Man Nappar På!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggNågon som vet hur det är med Raymarine Dragonfly? Känns i mina ögon som ett mycket intressant alternativ till "de två stora" (då räknar jag inte in Garmin), när det gäller plotter/ekolod-kombo. Kan detta lod användas för denna typ av loggning av data och skapande av djupkartor?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik Castenback Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Träben Visa inläggSå om jag förstår det svaret korrekt så kanske det kommer gå någon gång i framtiden, eller? Fast då via någon navionics-onlinetjänst? Något liknande lowrance insight genesis på elite 7?
Men med tanke på allt som finns på nätet så går det säkert att hitta nått sätt att konvertera loggfilerna till nått som dr depth eller reefmster kan använda, bara att de ska ha in stöd för overlayer i dragonflyen.
//hc
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik Castenback Visa inläggNavionics har en liknande tjänst som heter navionics+ (om jag inte minns fel) så det är väl den som ska stödjas, då den mer eller mindre är fabrikat oberoende utan drivs av karttillverkaren.
Men med tanke på allt som finns på nätet så går det säkert att hitta nått sätt att konvertera loggfilerna till nått som dr depth eller reefmster kan använda, bara att de ska ha in stöd för overlayer i dragonflyen.
//hc
Kommentera
-
Nu är projektet utökat med sjöarna:
-Sämbosjön
-Södra Viggen
-Norra Viggen
-Vittsjön
-Skällingesjö
Sugen på att vara med så skicka ett mail till djupkarta@eject.se!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av berra2323 Visa inläggNu är projektet utökat med sjöarna:
-Sämbosjön
-Södra Viggen
-Norra Viggen
-Vittsjön
-Skällingesjö
Sugen på att vara med så skicka ett mail till djupkarta@eject.se!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inläggDet ska tilläggas att Vittsjöns karta även innehåller data över oretorpssjön, mellansjön och pickelsjön samt så ska även höjalasjön och lehultssjön med i kartorna i framtiden.
Det kom in några till i helgen så jag listar dom med engång här:
- Bodaträsket
- Pickelsjön
- Oresjön
- Skärsjön
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 763 visningar
0 gillar