ok, det var synd men nu har jag ju iaf ett konto när/om det kommer att funka i framtiden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skapa och dela djupkartor
Collapse
X
-
Jaha gott folk.
Då har man varit ute och lodat för första gången i sitt liv.
Men. När jag då skulle mejla in loggfilerna för att få ett konto i projektet stötte jag på patrull; mina loggfiler är så stora att ingen av mina mejlklienter vill acceptera så stora bilagor. Aj. Nu gjorde jag ett test att använda google drive, vi får se hur det går. Annars skulle jag tro att man får börja med att spela in tex 5 minuter eller tio minuter första gången man är ute, just för att filerna inte ska bli så stora? ...och kunna mejlas...
Övrigt värt att veta om det finns någon annan som är nybörjare på detta:
mitt lod (Elite 7HDI) väljer filnamn så att en redan skapad fil inte raderas.
Igår var jag som sagt "ute" och först loggade vi ca 100 minuter och loggfilen blev på ca 263 MB.
Sedan gjorde vi ett kort strandhugg och därefter startade en ny loggning:
gissningsvis höll vi på en timme och filen blev på ca 123 MB.
Därefter kom jag på att jag kanske skulle få batteritorsk, så jag sparade den filen (avbröt loggning) och påbörjade sedan dagens sista loggning ganska omgående. Loggade ca 75 min och det blev ca 139 MB.
Lodet döpte själv filerna, så jag slapp det bryderiet.
Chart 10_18_2014 [0].sl2, Chart 10_18_2014 [1].sl2, Chart 10_18_2014 [2].sl2
När man avbröt loggningen (man går in på menyn på lodet...) så sparades datan automatiskt vill jag minnas...Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Nej.
Dels har jag varit i kontakt med Björn. Dels ges info på projektets hemsida om hur det går till för nya medlemmar.
http://www.djupkarta.se/faqList.asp?...=3&MainCatID=4
När man har sina första loggfiler mejlar man projektet, så kollar Björn på filerna. Om de är ok öppnas ett konto så man kan bli medlem. Därefter laddar man själv upp sina loggar i fortsättningen.Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggNej.
Dels har jag varit i kontakt med Björn. Dels ges info på projektets hemsida om hur det går till för nya medlemmar.
http://www.djupkarta.se/faqList.asp?...=3&MainCatID=4
När man har sina första loggfiler mejlar man projektet, så kollar Björn på filerna. Om de är ok öppnas ett konto så man kan bli medlem. Därefter laddar man själv upp sina loggar i fortsättningen.
Kommentera
-
Tack nu läste jag min mejl igen.
Ni hade rätt och jag var ute och cyklade.
Upplägget är ju att man meddelar när man har filer så får man ett konto och laddar upp filerna själv.
Sedan kollar Björn så att filerna är ok och därefter får man tillgång till projektets djupkartor.
I nästa liv ska jag ha mer tid. Till allt.Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggTack nu läste jag min mejl igen.
Ni hade rätt och jag var ute och cyklade.
Upplägget är ju att man meddelar när man har filer så får man ett konto och laddar upp filerna själv.
Sedan kollar Björn så att filerna är ok och därefter får man tillgång till projektets djupkartor.
I nästa liv ska jag ha mer tid. Till allt.
Transfer and send large files for free with Sprend. Sensitive files can be encrypted and sent with Sprend. Transfer your files easily, quickly and safely!
Då kan du maila upp till 1Gb, du måste packa ihop filerna den skickar bara en fil åt gången, det funkar kanon, jag använder det på jobbet ibland.
Kommentera
-
Hej!
Det var ett gäng ny medlemmar som skickat mail i helgen så har du Abumatic220 inte fått svar så har något gått fel.
Som ni säger så är upplägget att man laddar upp all data via projektets applikation för det blir ohanterligt annars med dom stora data mängder som projektet hanterar.
Med vänlig hälsning
Björn Kallin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av berra2323 Visa inläggHej!
Det var ett gäng ny medlemmar som skickat mail i helgen så har du Abumatic220 inte fått svar så har något gått fel.
Som ni säger så är upplägget att man laddar upp all data via projektets applikation för det blir ohanterligt annars med dom stora data mängder som projektet hanterar.
Med vänlig hälsning
Björn Kallin
Ivrig att komma ut och loda igen!
Väldigt trevligt samarbete, nästan så man kan tänka sig att pysa ut och loda utan att fiska.
...Nästan... ;-)
...men beroende på var det finns vita fläckar på kartan är det lockande att bege sig dit bara för att!Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mikl22Hej!
Jag har precis skaffat mitt första ekolod till en båt jag tagit över från min far, ett begagnat...5 Foton-
Kanal: Elektronik
2024-07-14, 19:30 -
-
Svar till Lowrance elite ti9-2 problemav Mikl22Tack för svaren!
Jag höjde positionen på givaren ungefär 1cm och sen gjorde jag om elen under...1 Foto-
2024-07-15, 21:06 -
-
av Jocke12458Har en frontmonterad Motorguide xi5 som funkat felfritt i 2 år. Första turen i år var motorn helt stendöd,...1 Foto
-
2024-04-26, 06:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
|
1 020 svar
127 763 visningar
0 gillar