Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spela in som sonarlog istället för track/spår så funkar det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
      Spela in som sonarlog istället för track/spår så funkar det.
      Okej. Tack. Bara börja om och logga sjön igen.

Blev en sl2 fil istället som Reefmaster accepterade och la in på kartan. Och kan se den plottrar position och djup i reefmaster. Så den borde fungera till ert projekt med.

Mailar när jag fått ihop lite data.

Kommentera

• Lysande jag har drdepth som klarar av usr filer ifrån lowrance också så du behöver inte slänga det. Jag kan konvertera om det åt dig så att du kan importera in det i RM.

Har börjat sätta fart på datorerna nu igen men prioriterar först all data som strömmat in å uppdaterar kartorna å tar sedan tag i alla nya medlems förfrågningar.

Kommentera

Lysande jag har drdepth som klarar av usr filer ifrån lowrance också så du behöver inte slänga det. Jag kan konvertera om det åt dig så att du kan importera in det i RM.

Har börjat sätta fart på datorerna nu igen men prioriterar först all data som strömmat in å uppdaterar kartorna å tar sedan tag i alla nya medlems förfrågningar.
          Ah, för sent. Raderat dem. Men lugnt. Fixar nya filer. Nu får man köra rätt mycket för hitta fisken. Då kan jag samtidigt logga. Har varit trögt i värmen.

Kommentera

• Finns det någon rekommendation hur tätt man skall plotta av? Eller gäller principen ju tätare desto mer detaljerat blir det sen?

Vad händer om man bara plottat av en del av sjön? Går det få ut användbar gpx karta på den delen? Tills man har klarat av hela sjön.

Kommentera

• Principen är att projektet inte skall störa ditt fiske utan att man skall bara sätta igång inspelning av data och fiska som vanligt. Men vill du ha en detaljerad karta där du fiskar så ligg på 10-20 m mellan spåren. Kartprogrammet jag användet har jag satt till att den skall försöka beräkna ytan mellan spår på upp till 100m.

Inga problem om sjön inte är komplett, det genereras djuplinjer där man kört och övriga ytor är tomma.

Kommentera

• Hej Björn! Jag mailade men fick inget svar, jag har problem med klienten. Får till svar vid uppladdning att det ej gick att skapa ett nytt spår i databasen.
                Mvh
                Steve

Kommentera

Principen är att projektet inte skall störa ditt fiske utan att man skall bara sätta igång inspelning av data och fiska som vanligt. Men vill du ha en detaljerad karta där du fiskar så ligg på 10-20 m mellan spåren. Kartprogrammet jag användet har jag satt till att den skall försöka beräkna ytan mellan spår på upp till 100m.

Inga problem om sjön inte är komplett, det genereras djuplinjer där man kört och övriga ytor är tomma.
                  Okej. Det tar nog två dagar för min lilla motor köra så tätt. Så det får bli logga varje gång man är ute i stället och variera fisket. Jag mailar nu de tre loggar jag redan gjort. De verkar funka i Reefmaster.

Kommentera

• Lyckades göra en karta över vombsjön i Reefmaster som funkar med den data jag samlat.

Senast ändrad av Silverfisk; 2014-07-26, 12:00.

Kommentera

• Vad finns det för möjligheter med färgsättningen?
                      Tycker inte den känns konsekvent? Men det är säkert bara jag.

Men tex farligt grunda partier <1m osv är blåa tex?
                      Går det att bestämma färgsättningen manuellt, eller måste du följa nån palett eller motsvarande?

Sen vad gäller dessa partier är det ofta bara en 4m indikering typ, sen fler djupringar där det grundar upp ännu mer och inga fler djupangivelser? Eller har jag inte zoomat in tillräckligt kanske då?
                      Hade man inte kunnat färga detta annorlunda, eller kanske tom randigt typ?

Nu baserar jag detta på "vår sjö" Björn, men jag antar att det är samma på alla kartor du gör.
                      Har kört över några läbbiga stenpartier och lärt mig den skrämmande vägen
                      Senast ändrad av Bowen; 2014-07-31, 15:37.
                      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri