Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Okay det var ju synd men bra för dig. Kan du prova att exportera det å skicka det till djupkarta@eject.se.

Vad var det för program+

Kommentera

• Ursprungligen postat av berra2323 Visa inlägg
      Hmm jag trodde att du skulle spela in som sonarlog varför gjorde du inte det?

Om du inte skapade nytt spår å var ut länge så har du nog inte fått med allt hoppas du gjorde det. Har för mig att usr3 är export utan wpt det skall finnas något sådan alternativ i alla fall.

Rekomenderar verkligen att köra sonarlog det går inte att ladda upp usr filen med applikationen å vi är nu över 160 pers så jag kan tyvärr inte sitta å manuellt konvertera massa filer.
      För jag körde med mitt navionicskort i början och därför så kunde jag inte spara ekolodsdatan.
      Du skrev ju innan att du rekommenderade andra som inte körde med minneskortet i att starta ett spår?
      Därför trodde jag det var ett av sätten som var ok.
      Jag lät den gå och hoppades på att maskinen skulle varna mig om den inte kunde spara fler punkter, men det gjorde den aldrig?
      Hela spåret verkar ju vara kvar.

Har googlat massor, och det går inte att få ut bara spåren för sig, men få göra en gpx fil och sen plocka ut det man vill själv typ..

Segt. Skall kolla om dessa går att urskilja lätt annars kan jag väl slänga dagens 10 timmars högkvalitativa data.
      Jaja, det verkar vara en hel del loggat i Mjörn ändå!
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

• Sorry men har för mig verkligen att min gen 1 klarade av det å tippar att du kör samma mjukvaru version som jag 4.1. Har ju inte kommit något nytt på göra länge till den.

Är det wpt som du inte vill avslöja som är problemet? Jag skall se om jag kommer på något så släng den inte ännu.

Tror inte att den varnar utan den börjar bara ta bort data ifrån början av filen.

Mjörn är hyffsat bra täckt men i de västra delarna så är det lite snålt ännu men har gått med några som lägger i båtarna vid ramper där nu så det kommer förhoppningsvis nu när gös förbudet är över eller snart över komma in mer.

Kommentera

Okay det var ju synd men bra för dig. Kan du prova att exportera det å skicka det till djupkarta@eject.se.

Vad var det för program+
          Om man laddar ner HumminbirdPC (gratis) och sedan öppnar sin hwr/ht fil så sparas den som en gpx..
          TeamInsjöhaj
          En Bitande Hobby Man Nappar På!

Kommentera

• Ja det går ju men det finns ju bara 50mb eller nåt i internminne?
            haha, nej jag har inga waypoints som jag inte vill avslöja
            Sätter waypoints kors och tvärs, tror nog inte jag är sånt proffs, du får dom gärna. det vara bara det att jag trodde det blev jobbig data.
            Jag mailar filen till dig så får du se om det är nått att ha.
            Annas går det ju fler tåg, det kanske är helt onödigt att ens lägga ner tid och försöka förresten? Såååå värdefull är kanske inte just den datan
            Senast ändrad av Bowen; 2014-06-08, 20:52.
            &

-Okänd

Kommentera

• Tror det är någon standar inom gps/spår/track att ett spår bara får innehålla 10000punkter eller vad siffran är för har sett det hos många olika märken å inte bara ekolod. Hade den kunnat nyttja 50mb så hade man nog kunnat köra till månen å tillbaka har för mig att dessa filer blir väldigt små.

Jobbar bland annat med känsligt data i yrket så det hade varit tryggt hos mig i så fall men jag stör mig på att jag hade fel. Var ju bomb säker på att det fanns en usr typ som bara innehöll tracken.

Kart programmet plockar ut bara spåret ur filen så det är inga som helst problem att importera så du får gärna skicka den.

Kommentera

• HumminbirdPC är den senaste versionen den som ligger på den danska sidan eller är det inne på forumet. Reggade mig där men blev ut kickad för jag inte hade angivit att jag hade någon hb plotter.

Skall kolla på filen du skickade å kan ju vara en bra väg att gå. Många kör ju också autochart å dom borde väll inte tagit bort export funktionen. Så detta känns ju som en bra väg att gå.

Kommentera

Tror det är någon standar inom gps/spår/track att ett spår bara får innehålla 10000punkter eller vad siffran är för har sett det hos många olika märken å inte bara ekolod. Hade den kunnat nyttja 50mb så hade man nog kunnat köra till månen å tillbaka har för mig att dessa filer blir väldigt små.

Jobbar bland annat med känsligt data i yrket så det hade varit tryggt hos mig i så fall men jag stör mig på att jag hade fel. Var ju bomb säker på att det fanns en usr typ som bara innehöll tracken.

Kart programmet plockar ut bara spåret ur filen så det är inga som helst problem att importera så du får gärna skicka den.
                  Ok, där ser man.
                  Jag kan ju ha fel men det såg ganska tillförlitligt ut i alla fall.
                  Men men.

Jag är inte riktigt vän med hur jag då skall logga.
                  På Mjörn Tex vill jag gärna ha sjökort synligt när jag loggar "vita områden", annars får jag sitta med papperskort för att inte "gå på grund". Då försvinner enkelheten med att logga "i bakgrunden"
                  Då kan jag ju bara spara 50mb i taget med sonarlog, det är väl inte mycket tids inspelning direkt.
                  I sjöar utan djupkarta/sjökort finns ju inte problemet. så frågan är ju kanske inte så stor.

Tänker jag fel, kan jag göra på annat sätt?
                  &

-Okänd

Kommentera

• Tycker du tänker helt rätt!

Kör du på med spår/track logg tills du anser det vara lugnt och du känner dig bekväm att åka på Mjörn utan navionics kortet. Är det bort i de östra delarna som du tänker på grunden?

Skall se om jag hittar någon schysst app på www som kan klara av att konvertera usr filer till något lämpligt format. Jag skickar ett mail på hur du kan ladda upp informationen tillsvidare.

Kommentera

• Du kan få programmet HumminbirdpPC av mig om du vill.. Har nog en installationsfil på datorn..
                      TeamInsjöhaj
                      En Bitande Hobby Man Nappar På!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar