Skapa och dela djupkartor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skapa och dela djupkartor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Jeg snakket litt med RM i dag, og de sa at det beste alternativet for å ha flere kart i at5-format på et minnekort for Lowrance HDS, er å lage en mappe per sjø på minnekortet og legge de respektive filene i riktig mappe. Jeg har ikke testet det selv, men Matt hos RM pleier å ha rett.
    Tack Erik!

På hds så vet jag att det fungerade så i alla fall med lcm men hur det fungerar med elite vet jag inte. Men rekomenderar inte som sagt att lägga många kartor på minnet för strul faktorn ökar typ som åvan då Niklas hade flera filer på kortet å då fungerade det inte när han rensade det å la in bara en så gjorde det det.

Kommentera

• Vi kjører med 100 meters interpolering på dybdekart.no også. Men vi bruker en "statusbar" på hvert vann som sier noe om kvaliteten på kartet. Som Bjōrn sier kan det finnes mye rart på en strekning på 100 meter...

Dan (han andre som driver prosjektet sammen med meg) har laget en kjekk sak som viser alle sporene fra kartet i Google Earth for hvert vann. Poenget er å vise hvor kartet har god og mindre god dekning. Håpet er å få opp den funksjonen på alle vannene "våre" etterhvert. Da kan brukerne selv avgjøre om kartet er til å stole på, og ikke minst se hvor vi helst vil at de skal logge.
      Team Colibri

Kommentera

• Håll dig till RM Björn!

Hårdtestat Autochart nu och ska höra med comstedt först och utesluta det inte kommit någon betaversion av drdepth på villovägar.

Har hittills bara hittat en enda fördel med autochart, och det är att helt plötsligt så framstår farsans köp av teliaaktier som en investering jämfört med mitt köp av just autochart.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

• Ajdå det lät ju inte alls bra vad gör dig så besviken att t.o.m telia aktien blivit en svenska koppar?

Kommentera

• Au Martin, det får vi kalle hard kritikk. (Men bra at du sier i fra, har tygd på å skaffe det selv for våre to Humminbirdbrukere.)
            Jeg har lest på US-forum at interfacen får kritikk, men har aldri sett så mye som et skjermbilde.
            Team Colibri

Kommentera

• Hårdtestat Autochart nu och ska höra med comstedt först och utesluta det inte kommit någon betaversion av drdepth på villovägar.
              Vad är problemet?

Kommentera

• Inte något användarvänligt alls. Rena buggar. Installerade på svenska men konstiga engelska felmeddelanden kommer upp.

Får starta om programmet när det helt plötsligt slutar uppdatera mina ändringar.

Ska man redigera gamla loggar så är det väldigt knepigt och efter varje kommando händer inget till synes. Men stänger man ner och startar om så har det ändrats.
                Alumacraft så klart!

Kommentera

• Direkt efter installationen ombes man registrera produkten för att kunna få uppdateringar.
                  Har redan registrerat ett antal produkter som finns på mitt konto men det går inte med Autochart.
                  Har försökt flera gånger med olika webläsare men det funkar helt enkelt inte.
                  Kanske behöver Humminbird lägga till något så det löses inom kort.

Click image for larger version

Name:	auto1.jpg
Views:	1
Size:	457,4 KB
ID:	1773180

En bra funktion är faktiskt "Extremvärde". Den hittar ev felloggningar och det gick relativt smidigt att justera bort dem.
                  Man får frågan om man vill radera eller redigera förslagna punkter.
                  Fungerar kanon när man har 4.0 meter och sedan 113.7 meter på nästa punkt och sedan 4.1meter på nästa = solklart galet om man inte gränslat ett gammalt oljeborrningshål.

Sen har vi som bilden visar, ett flackt område där 15 meter är en felloggning jag vet om. Har 23st loggfiler men programmet kan inte ens visa vilken logg den tillhör och det går inte redigera förrän jag har öppnat rätt logg i redigeringsläge.
                  I Reefmaster är det ju bara lägga pekaren över och loggspåret blir aktivt och kan redigeras på sekunder.

Nu har jag 4st likadana småfel som totalt förstör kartan och jag måste stänga ner programmet mellan varje försök att hitta rätt fil.

Click image for larger version

Name:	auto2.jpg
Views:	1
Size:	482,1 KB
ID:	1773181

Oavsett hur eller när jag försöker så går det inte att spara ett projekt eller något alls.

Riktigt frustrerande när man vet att programvaran varit "klar" och det är strandlinjerna som de har ritat in i månader för att underlätta för konsumenten.
                  Sen visar sig strandlinjerna hålla samma kvalité som min 2 åriga dotters teckningar vi får hem från förskolan.

Har man redan haft noggranna strandlinjer över alla sjöar redo att användas men ändå har man fått vänta.

Jag hoppas verkligen att de samtidigt har förbättrat programvaran under tiden och från min version 1.0 så finns det idag version 23.0.1.2c som bara väntar på att laddas ner...

Edit: Hittade en lösning på att hitta felloggar men fortfarande måste hela programmet stängas ner, öppnas och ladda om kartan innan det börjar gälla.
                  Senast ändrad av Tybling; 2014-04-18, 09:50.
                  Alumacraft så klart!

Kommentera

• Låter som dom har en del att jobba på men om du har 1.0 å det finns version 23 så är de redan ikapp för hoppningsvis.

I DrD fanns ju File - Reload active database för att göra en refresh, har dom tagit bort det då?

Låter ju som att de väntat på avtal/rättigheter att få använda dator genererade strandlinjer då typ lantmäteriet eller något. Men du kan lägga in dina egna ändå eller?

Går det att få färgkartor med detta till hb plottrarna med autochart?

Kommentera

• Versionen var bara ett önsketänkande från min sida, glad om det finns 1,1
                      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri