Så, då har det kommit och jag har hunnit använda Lifeproof-skalet i några dagar. Ljud och bild är, i mitt tycke helt opåverkade. Det är inga som helst problem att fotografera och bilderna är, också enligt min mening, lika skarpa och färgrika. Telefonen blir lite, lite tyngre, men det känns tryggt att touch-screenen nu ligger nedsänkt bakom gummikanter. Hörnen är rundade och ger ett bra intryck i stötdämpning. Jag har inte testat vattentätheten med telefonen i fodralet än, men utan var det torrt efter en nedsänkning i vasken (Lifeproofs egna rekommenderade test). Laddluckan är lätt att komma åt, men är nog för trång för kontakter som skiljer sig för mycket ifrån originalutförandet. Överhuvudtaget så är jag väldigt nöjd, hittills och ser fram emot en lång sommar, men bad, paddling och inte minst fiske utan att behöva bekymra mig för telefonen. Är det något som jag upplever som mindre bra är det knapparna, speciellt ljud-av knappen är lite svår att styra.
Enligt tillverkaren är Lifeproof vattentät ned till två meter och stötsäker ifrån två meter. Fodralet ska även tåla damm och snö utan problem.
Enligt tillverkaren är Lifeproof vattentät ned till två meter och stötsäker ifrån två meter. Fodralet ska även tåla damm och snö utan problem.
Kommentera