Iphone 4, stötsäker/stänktålig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Iphone 4, stötsäker/stänktålig.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi kanske ska lämna den här sandlådediskussionen och återgå till topic, denna tråden handlar ju faktiskt om Iphone och skal för att skydda den. Skulle själv behöva ett bra.
    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Sandlåda, visst förlåt om era Aj-fåns-skälar blev sårade

Men TS har inte köpt fånen ännu, han skrev att han funderar och söker därför ett skydd. Erkänn det är väl så jä... dumt så man inte fattar. Söker ni efter skyddsöverdrag till fiskerullen också ?

När det finns prylar som funkar även i lite vatten

Men TS det är ditt val, nu vet du att det finns annat. Kan å vill ge fånen en fördel. . . och det är i vissa fall bättre appar
      Senast ändrad av Exxet; 2012-03-03, 10:55.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
        Grabbarna körde lite users test mellan Aj-fån och android, söka hitta hämta, ladda hem och köra en viss låt.

Androiden vann överlägset i samtliga grenar, när androiden var helt klar, även lyssnat på låten, hade fånen inte ens fått hem paketet. Så mycket bättre funkar den

Ha ha ha, den va rolig, alla vet ju att sanning är den omvända, , alla Aj-fåns nissar som sitter å skryter med SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra deras fån är, allt för höja det egna egot då man lagt 5000:- på något man kunnat fått bättre för hälften, men man e ju ball

http://www.fiskesnack.com/forum/show...-4S-Hj%C3%A4lp!!
        Tack för att du bekräftade min tes om många android-användare!
        Kallar telefonen för AJ-fån, och kallar de som använder den för aj-fån nissar, hävdar att man har en telefon för att höja egot och sen hävdar att man kan få en telefon för halva priset som är bättre.
        visa mig gärna den telefon som är bättre än iphone4 som kostar 2500kr och inte idag, utan när den kom för 20 månader sen.

Det finns faktiskt folk som föredrar Iphone framför Android.
        Vad är ditt problem med att jag är toknöjd med min telefon? Vem påstår att man är ball om man har en iphone?
        Vad är problemet med det egentligen?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattias Svensson Visa inlägg
          Vi kanske ska lämna den här sandlådediskussionen och återgå till topic, denna tråden handlar ju faktiskt om Iphone och skal för att skydda den. Skulle själv behöva ett bra.
          Kolla på det skalet som jag länkade till innan. Ska du beställa därifrån får du inte ha bråttom dock, brukar ta ca 3v för att få hem saker, men ingen fraktkostnad och för dryga 20lappen skadar det ju inte och testa, finns dessutom massa andra fodral för billig penning till alla olika märken på sidan.

Kommentera

Finns en hel del bra skal ute på marknaden

Senast ändrad av Max Vallius; 2012-03-03, 11:06.
            Titta gärna in på min fiskeblogg
            www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Preferenser preferenser pojkar, gillar man IOS finns bara Iphone, gillar man android finns en uppsjö. Få saker som är så ledsamt som diskussionen "min är mycket bättre än din" och de vanliga glåporden mot Appleprodukter som att"de är så dyra", "du tror du är så cool", "man får bättre saker för halva priset". Ja men köp då de billigare bättre prylarna, ingen blir gladare än mig om färre skulle ha den produkt jag gillar. Jag delade med mig av vad jag tycker och anser, jag har inte klankat ner på varken androidtelefonen eller deras användare. Jag är säker på att telefonen är lika bra sett till preferenserna hos dess användare och jag tror säkert de tycker de är lika coola eller ocoola som de som använder Iphone. Känns som någon avundsjuka eftersom android-användare ständigt kör dessa under-bältet argumenten, vad vinner man på att klanka ned på Apple-produkter och dess användare? Jag tycker fortfarande Iphone är en bättre produkt och det säger jag helt utan att säga något om vad jag tycker om andra mobiler i fråga.

Åter till topic! Tycker absolut man kan använda ett snyggt skal som har samma funktion som en vattentät smartphone, blir nog till att köpa ett av skalen som det länkats till, tack för tipsen!
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Om du vill försäkra dig om att i-fånen håller så köp en billig andra mobil som du tar med på fiske-turen och vidarekoppla samtalen till den då är problemet löst....Om jag är på fiske-tur fiskar jag, internet och sociala media klarar av att vänta tills jag kommit hem.

Kommentera

Vilken pajas tråd. Trådskaparen frågar om ett skal till en telefon och det känns som allt uratar en aning.. Börjar vissa tidigt idag?
                  Enklast är väl att köpa ett trådlöst handsfree och sen förvara telefonen i en vattentät ficka så är problemet löst..

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Vilken pajas tråd. Trådskaparen frågar om ett skal till en telefon och det känns som allt uratar en aning.. Börjar vissa tidigt idag?
                    Enklast är väl att köpa ett trådlöst handsfree och sen förvara telefonen i en vattentät ficka så är problemet löst..
                    Om trådskaparen bara vill kunna snacka i mobilen ja, vilket är osannolikt eftersom denne vill ha en smartphone!

Kommentera

Vill flika in mina åsikter då jag vart med om ett och annat med mina Iphone. Rent funktionsmässigt är den kanon och med så pass bra kamera att man slipper ta med en extra digitalkamera. Detta är ju en av de viktigaste funktionerna.

Om man går in på slitage, tålighet mm så kan jag säga att min Iphone 4 har klarat hur mycket som helst. Jag har tappat den på stengolv ca 10 ggr + andra platser. Jag har haft den helt i vattnet då jag tappat den en gång genom en vattenpöl och en gång då jag själv druttade i för ett par veckor sen. Jag trodde Iphonen aldrig skulle klara sig men det gjorde den, allt fungerade precis som vanligt precis efter vattenbadet. Jag har även haft den på skidsemester med 20 minusgrader samt mycket inom fiske, allt från ismete till karpnätter i tält, sena höstdagar då temperaturen går ner mot 0grader. Dvs, den tål fukt
                      Har fler exempel men jag vill komma till punkt.
                      > > Iphonen har ALDRIG krånglat på något sätt och vis. Har tidigare haft en sony ericsson som gick totalsönder efter att den på liknande sätt som iphonen hamnat i vatten. Aldrig mer sony ericsson efter det...

Topic: Jag har själv ett genomskinligt skal i hårdplast som täcker baksidan och sidorna. Detta har heller aldrig gått sönder mer än diverse revor trots hårda smäller i bla "simhallsgolv". Finns även gummaskal, inget jag testat men enligt flera kompisar är de nöjda. En fördel är här att ytan inte är hal vilket resulterar i att iphonen nästan omöjligt kan åka ur fickor + dylikt. Ex. kan man lägga den i båten utan att den glider omkring. Skulle tippa att skal för olika iphone/mobiler är lika så att det som finns för mob finns för iph & tvärtom.

För fiskares ändamål skulle jag iaf ett mjukare gummiskal.
                      ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 778 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri