Iphone 4, stötsäker/stänktålig. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Iphone 4, stötsäker/stänktålig.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Motorola skall ha en lur som tåler stryk tror den heter defy... verkar ganska vettig...

Kommentera

Jag köpte ett vapor 4 titanium ifrån elementcase o slängde på sån billig film på framsidan,,
      den klarar nog några stänk,, men när vågorna slår hårt så stoppar jag telen i en sån zipbag man får med när man köper kalsonger på dressman..

Kommentera

Har haft både iphone 3gs o nu iphone 4. Har inte haft ett enda problem. Min 3gs såg ut som kriget repig o kantstött men fungerade klanderfritt. 4an ja har nu har jag tappat bra många ggr o varit med på många fiskepass utan att sluta fungera. Har alltid mobilen med mig utom när jag badar. Så jag tycker det är en bra tele
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Det som iPhone 4 har fått mycket kritik för är att den är väldigt otålig för fukt. Den har till och med en egen fuktskadeindikator där garanti inte gäller om den är utlöst, så ska du ha den får du passa den så att den inte ligger fuktigt till.

Kommentera

Jag har en i4 med skydd runtom sidorna, och kan med all ärlighet säga att jag för mindre än 10min sedan tappade den ca 1m och framsidan sprack för andra gången. Bra telefon men så jävla lätt att gå sönder tyvärr.
            sigpic Följ oss gärna även på Facebook!

Kommentera

Iphones styrkor ligger i mjukvaran och skärmen som är helt överlägsna konkurrenterna. När det kommer till fukt, kyla och stöttålighet så är den kass. Men jag tycker funktionaliteten som år ljusår bättre än konkurrenterna överväger nackdelarna. Värdesätter man dock att kunna ha en telefon som klarar hård behandling och fukt så ska man kolla på andra telefoner, men det blir till bekostnad av andra egenskaper, det finns ingen mobil som kombinerar de båda, så är det bara! Sen det här snacket att folk köper Iphone för de ser gulliga och är inne är rent bullshit. Apple säljer grymt med prylar för de har världens bästa mjukvara i sina telefoner och datorer, är klart mest användarvänliga och är förpackat i stilrenaste design. Datorerna tål mycket stryk, men telefonerna är inte tillverkade för tuff behandling och ska inte köpas för de ändamålen.
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Azphyxia
                Ok, du kunde inte ha mera fel. Det säljs idag flera Android telefoner än telefoner med iOS, skärmen på en iphone är betydligt mindre och sämre än på tex. SGSII, Arc S, Xperia S, Razr, Note, Nexus osv.

Mjukvaran sen. Om du verkligen påstår att iOS är bättre än Android så är du bara okunnig.

/Niklas, oberoende System Software and IT-infrastructure Engineer
                Lite löjligt argument vad som säljer mest med tanke på hur många lurar som har android vs. ios. JAG tycker ios är mycket bättre, touchskärmen tycker jag känns mycket bättre på en iphone. Storleken på skärmen har inte ett skit med saken att göra, många köper iphone för t ex samsungs modeller har för stor sådan. Användarvänligheten är en preferens och inte mätbar och din titel lägger ingen tyngd i det. Styrkan på en iphone ligger fortfarande i mjukvaran som gör den enkel, snabb och användarvänlig, sen kan du tycka jag har hur fel som helst, men faktum kvarstår och det är att iphone är en grymt bra mobil som säljer grymt bra. Sen är det upp till individens preferenser vad man väljer, men att säga att jag har fel på de argumenten är bara löjligt.

Iphone är dock verkligen ingen fiskemobil, men det är inte många androider heller så och tyvärr har inga stöt- och vattentåliga modeller imponerat på mig, tyvärr.
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Nä skulle jag inte kört mac hade jag aldrig köpt en Iphone, men kommer aldrig mer äga en Win-dator heller då som jag ser det ända alternativet när man är musiker idag är att köra mac. Förhoppningsvis tar android och nya win8 tillbaka mycket av de kunder som gått över till Apple-produkter nu för Apple är åt tusan för stora nu. Minns när jag bytte plattform så var jag nästan ensam om att ha mac, idag har alla det. När jag började studera var jag ensam i min klass med iphone, idag har mer än hälften i klassen Iphone.

Snackar vi telefon till att prata i ska man då inte ha Iphone, samtalskvalitén är ju dess svaghet. Tycker dock mjukvaran, touchskärmen, spel, internetsurfning och hela helhetsupplevelsen känns mer gedigen på något sätt än konkurrenterna dock, men som sagt, preferenser och du som utvecklare ser på det annorlunda än oss vanliga användare. Itunes ser jag ju som en stark fördel och nu när man kan synka trådlöst med, hade jag kört PC hade jag antagligen köpt en android däremot.

Kommentera

Själv tycker jag Iphone och ios är överlägset Android än så länge.
                    Det bara fungerar, sen finns det många myter som Android användare försöker få ut hela tiden.
                    T.ex att man är så inlåst, man kan inte göra vad man vill, och man måste ha itunes, att skärmen går sönder bara man tappar telefonen. Jag har tappat min många gånger, och klarat mig fint.
                    Jag kan göra precis det jag vill, och tack vare icloud så flyter allt ihop väldigt bra.

Men man ska nog pröva och se vad man föredrar. Behöver man sätta upp en ftp server med telefonen och ha full koll på vad varenda mb av minnet används till, och hålla på och fixa och trixa hela tiden är det Android man ska använda.
                    Är man som mig och bara vill ringa, surfa,twittra, fota, synka kalendrarna mellan mina enheter automatiskt osv så är iphone enkel och smidig, och flyter på utan minsta lagg. Du kan dock inte göra din telefon personlig om du känner för det.

Denna använder jag när ja ska fiska är denna http://www.dealextreme.com/p/protect...-4-white-45495
                    Inte snygg, inte jättelätt att montera av och på, men billig och skyddar bra.
                    När ja inte fiskar använder jag inget skydd alls.

Kommentera

Grabbarna körde lite users test mellan Aj-fån och android, söka hitta hämta, ladda hem och köra en viss låt.

Androiden vann överlägset i samtliga grenar, när androiden var helt klar, även lyssnat på låten, hade fånen inte ens fått hem paketet. Så mycket bättre funkar den

Det bara fungerar, sen finns det många myter som Android användare försöker få ut hela tiden.
                      Ha ha ha, den va rolig, alla vet ju att sanning är den omvända, , alla Aj-fåns nissar som sitter å skryter med SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra deras fån är, allt för höja det egna egot då man lagt 5000:- på något man kunnat fått bättre för hälften, men man e ju ball

http://www.fiskesnack.com/forum/show...-4S-Hj%C3%A4lp!!
                      Senast ändrad av Exxet; 2012-03-03, 10:40.
                      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                      1 020 svar
                      127 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Team Colibri  
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17