Hej på er alla,fick inspiration här i från forumet när man ser vad man kan göra med en båt.Båten är en Cresent 430 som jag slipade och målade/gelcotade om för ca 10 år sedan hade några fina fiske sommrar i den ända till någon stal båtmotorn (suzuki 30hk 4t) då tappade jag motivationen och ekonomin har inte varit i läge för att köpa ny motor.men som sagt så nu ska den i sjön igen med lite ombyggnad,har tänkt att korta av den U formade "soffan" fram och ev korta av bakre toften för att skapa plats för en mitt pulpet men det beror lite på om man kan få loss inner skrovet utan allt för mycket problem,annars får det vänta tills nästa vinter och även då försöka göra en skälv läns. ska även försöka få den lite kurs stadigare med att bulta på en 2tumx3tum balk på lägsta delen av den nu obefintliga kölen.ska även montera ett fäste för trolling mast i fören och göra en "lucka" i "soffan" så man kan ha batteriet till el motorn fram,och fäste för el motor,och någon typ av spöhållare för trollingspön,bak så ska det göras någon form av förhöjningar för 2 djupriggar,och så ska det i 2 båt stolar en höjd justerbar fram och en vanlig bak, nu väntar jag bara på att det ska komma någon dag med +grader så jag kan börja med att tvätta utomhus.
Här är några bilder på hur den ser ut nu.
Det jag köpt till båten är
Watersnake 54 swrt el motor
Snabb fäste till el motor
Lowrance elite 5 dsi
trolling mast med snabbfäste och 2 grizzly pulkor
2 st Cannon djupriggar
2st Jula båtstolar
Ultra fin Fx trimfenor
Lexan plast till ruta
Solcell för laddning av batterier
+diverse botten färg,rostfri skruv,polyester,rostfria rör, mm
kvar att köpa är motor med reglage och en trailer,vill ha en 30-40 hk 2t men det visar sig vad det blir,båten planade med 15hk 4t förut när man var skälv med tjejen men det gick segt,och med 30hk 4t så var motorn så tung att man höll på att slå runt innan den lade sig i plan för det var ingen el tilt på den och så låg aktern djupt hela tiden.
Så är det någon som har några bra förslag så är det bara att skriva.
Här är några bilder på hur den ser ut nu.
Det jag köpt till båten är
Watersnake 54 swrt el motor
Snabb fäste till el motor
Lowrance elite 5 dsi
trolling mast med snabbfäste och 2 grizzly pulkor
2 st Cannon djupriggar
2st Jula båtstolar
Ultra fin Fx trimfenor
Lexan plast till ruta
Solcell för laddning av batterier
+diverse botten färg,rostfri skruv,polyester,rostfria rör, mm
kvar att köpa är motor med reglage och en trailer,vill ha en 30-40 hk 2t men det visar sig vad det blir,båten planade med 15hk 4t förut när man var skälv med tjejen men det gick segt,och med 30hk 4t så var motorn så tung att man höll på att slå runt innan den lade sig i plan för det var ingen el tilt på den och så låg aktern djupt hela tiden.
Så är det någon som har några bra förslag så är det bara att skriva.
Kommentera