Fiskebåt från USA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebåt från USA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Snälla nån... okej... ett sista försök...

Jag tycker INTE ILLA om båttypen. Jag skulle mer än gärna fiska från/äga en bassboat själv. Jag har skrivit gång på gång att de har en episk layout och är rena drömmar att fiska ifrån.

MEN jag vill visa en annan sida gällande bassboat som ingen annan här verkar tro existerar. Det är väl högst relevant att en båt kan flippa över? Om nu köparen funderar på en sådan båt är väl även negativa sidor relevanta? Eller?
    Om jag skulle köpa en ny båt/bil/cykel/luftvärmepump eller vad som så tar jag med glädje emot åsikter från andra som har något att säga. Även negativa saker. Jag är väl medveten om att kritik gällande ens favoritpryl kan svida, tro mig.
    Räcker det inte med ett youtube-klipp? Filmen bevisar ju tydligt en av båtens brister (ja, jag vet att det är förarens fel) och då spelar det väl ingen roll att jag personligen inte testat just den båtmodellen i övrigt?
    Nu vet ju du inte om jag testat en bassboat eller inte och det faktum att du envist säger emot "all" kritik jag kommer med så menar jag att du då inte heller tillför särskilt mycket till tråden.

Vill man inte förstå så gör man inte det.

Kommentera

Tillägg:
      Ett forum är till för diskussion. Om någon frågat om andra båtmärken så hade jag kunnat komma med deras positiva/negativa egenskaper även där. Detta är ingen personlig hatkampanj mot just bassbåtar om nu någon trodde det.

Kommentera

Snälla nån själv, du skriver att du vill visa en annan sida gällande bassboats, vadå för sida???
        Att en snabb båt kan krascha om förarens omdöme sviker? ok nu vet vi det men det är nog ganska självklart för de flesta.
        Försök att förstå att det är farten och förarens dåliga omdöme som orsakar kraschen, det går faktiskt att reglera fart och trim.
        I samma fart som din säkra Uttern så kraschar den garanterat inte i samma situation, tror heller inte att din båt fixar den situationen i 60 knop.
        Med ditt resonemang så är en gisten eka med åror kanon, den kraschar garanterat inte i den situationen.
        Kritik mot en sak som jag äger svider inte alls, har full koll på att min båt passar bra för vissa saker och mindre bra för andra.
        Att jag envist säger emot "all" kritik kan ju bero på att jag inte anser att du vet ett dugg om båttypen.
        Senast ändrad av Stratos; 2012-02-09, 16:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
          Skumt att inte länken fungerande men gå in på youtube och sök på "bass boat crash" och kika på första filmen som är 4:58 lång. Ungefär 1:20 in i filmen händer det grejer... kanske är en kass förare men lite läbbigt att det faktiskt kan hända!

Tycker layouten är episk för fiske men känns lite risky att de kan crasha så lätt.
          Han tog ju vågorna helt fel??? Inte konstigt att båten skär när han kör i dom hastigheterna!!
          [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Det jag vill få fram går bevisligen inte så jag lämnar den här diskussionen nu. Hoppas TS blir nöjd med sin bassboat och slipper någon otäck olycka!

Använd flytväst och sunt förnuft! Over n' out!

Kommentera

Jag får be trådskaparen lite om ursäkt, blev ett ordentligt sidospår detta, har sagt mitt när det gäller Bassboats som potentiell dödsfälla.
              Har trådskaparen eller någon annan funderingar runt båttypens plus och minus då det gäller fiske så hjälper jag däremot gärna till efter bästa förmåga.

Tobias, hoppas det inte är några hard feelings.

Kommentera

Absolut inte Stratos! Bara bra med lite diskussioner!

Ber även jag TS om ursäkt för alla OT-inlägg. Hoppas du blir nöjd med din båt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stratos Visa inlägg
                  Hej, jättekul att du funderar på en Bassboat men har några synpunkter, för det första så får du väldigt svårt att hitta en med fyrtaktsmotor, framförallt på en 17 fotare, detta pga att de är för tunga för båttypen med undantag av Yamahas V-Max SHO 200-250 motorer.
                  För det andra, om du inte vill ha en snabb båt, endast säker o funktionell så kanske typ en deep-v Tracker är ett bättre val.
                  Lycka till!!
                  Båtarna som jag länkade till är bara ett ex av vad man kan ¨få för dessa pengar. Båda har 4takts motorer.
                  Ska kolla även på deep-v tracker. Stratos båtarna värkar vara bra men är dyrare av någon anledning. Kanske för att de är av fiberglas??
                  Vad seger ni om denna båt kontra BASS båt:
                  http://www.75marine.com/findaboat.as...313804647.html

Kommentera

Kör oxå amerikanskt, Wellcraft 180. De jag upplever att den kan slå något vid grov sido eller motsjö även fast den väger ca 18-1900Kg men då orkar jag o andra sidan inte köra i 20knop utan håller mig runt 35-45knop.
                    Mycke handlar om längden på båt oxå, så försök att få en så lång BB som möjligt gärna en 20-21fotare

Kommentera

Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inlägg
                      Båtarna som jag länkade till är bara ett ex av vad man kan ¨få för dessa pengar. Båda har 4takts motorer.
                      Ska kolla även på deep-v tracker. Stratos båtarna värkar vara bra men är dyrare av någon anledning. Kanske för att de är av fiberglas??
                      Vad seger ni om denna båt kontra BASS båt:
                      http://www.75marine.com/findaboat.as...313804647.html
                      Nja, vet ej om jag har missat något men båtarna du länkade till i ditt första inlägg har vad jag kan se tvåtaktsmotorer??
                      Det är extremt ovanligt med fyrtaktsmotorer på Bassboats pga vikt effekt förhållandet.
                      Sista båten ser trevlig ut om du inte behöver stora kastdäck.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka