Ni som äger Quintrex 390.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni som äger Quintrex 390..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av wajder Visa inlägg
    Jag har nog bestämt mig för att en Quintrex 390 är rätt båt för mig.
    Är det ngn som har pris på 390C som visades på mässan förra året?

Jag är riktigt sugen på en variant lik denna: http://www.quintrex.se/quintrex/batp..._Serie.html#20

Frågan är bara om styrpropet är mer i vägen än den gör nytta? Jag har snöat in lite på styrpropet, men det kanske blir lite för mkt på denna båt?

Även spanat lite på en 420, men inte hittat några priser.

Sista frågan: Färgen/dekalen på sidan, är det ngt man själv kan designa ?
    Inte bättre du ringer en aukt, åf om frågor ang design och priser, vet du har mailat mig och har svarat, dock inte haft möjlighet att dig ett pris på 390c, väntar på besked om prisjustering för 2012 års modell, 390 är slut på lager i Sverige, åter slutet maj...

Slå mig en signal så ska jag besvara dina frågor.

MVH/Gimmy
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Jag fick min lagom till påsken
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Jag har som många andra märkt att explorern går hårt åt hjulen på trailern, framförallt när man ska upp med båten på trailern. Har även märkt att det går sjukt tungt just när båten ska upp innan den flippar i rakt läge så att säga, alltså när den lutar och är som tyngst att vira in. Finns det något enkelt sätt att få bukt på detta problem? Knappt så man får upp båten på en person, är det hjulen som är för mjuka eller på annat sätt gör onödigt motstånd? För en sådan trailer ska ju klara att traila bra mycket tyngre båtar, explorern är ju en väldigt lätt båt relativt.
        Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

kanske en vagga längst bak så den går på fyra hjul i stället för bara två innan den flippar över...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har lite hårdare kölrullar som är bra för vassa alu-kölar. Eftersom min Q ligger på en australisk trailer med konstiga mått så har jag fått beställa lite grejer därifrån:

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              kanske en vagga längst bak så den går på fyra hjul i stället för bara två innan den flippar över...
              Så här ser trailern ut som jag har:

Kommentera

TK-trailer säljer blå, hårdare kölrullar som ska funka bättre.
                Min Q har skurit sönder två kölrullar totalt på en säsong och jag ska beställa nya. Kostar bara 135:-/st.
                Ett par kompisar med Silver båtar kör med de blå rullarna och de är nöjda.
                Mattias, vart har du köpt glidskenan till stolen?
                Den såg väldigt bra ut
                Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
                  TK-trailer säljer blå, hårdare kölrullar som ska funka bättre.
                  Min Q har skurit sönder två kölrullar totalt på en säsong och jag ska beställa nya. Kostar bara 135:-/st.
                  Ett par kompisar med Silver båtar kör med de blå rullarna och de är nöjda.
                  Mattias, vart har du köpt glidskenan till stolen?
                  Den såg väldigt bra ut
                  Mvh Micke
                  Tack Micke! Får byta till dem jag med misstänker jag. Frågan om båten kommer rulla lättare på dem med? Eller ska man behöva satsa på en starkare vinsch?
                  Glidskenan har Greame på Q gjort special, jag ville inte ha ett fast stolfäste. Det är jäkligt smidigt men känns inte som det stabilaste lösningen vad gäller hållbarhet på lång sikt, men den ger ingen inverkan på toften och bara att lyfta bort stolen när man inte vill ha den på plats. Hör med Greame, tror han tog 250 spänn för fästet, går bra att skruva dit det själv i efterhand, inga problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                    Så här ser trailern ut som jag har:
                    [ATTACH=CONFIG]40221[/ATTACH]
                    Iach!! vilket smäck...ju större diameter desto lättare rullar båten på bara två rullar/hjul.Utan att tveka skulle jag byta de två sidorullarna i mitten längst bak till två luftgummihjul.MEN båten kommer att ligga högre på trailern då så du får justera om
                    allt annat med...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Provkörde min 390 igår. Helt suverän, som en gocart på vattnet.. Fiskesuget försvann för ett ögonblick t.o.m =)
                      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 824 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka