Ni som äger Quintrex 390.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni som äger Quintrex 390..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej på er. Läste att det skrivits lite frågor i tråden till mig ang Quintrexbåtar. Roligt att folk är intresserade. 390:n har blivit en mkt populär båt och vi har trots att vi finns i Skåne levererat båtar till Göteborg, Stockholm, Småland m.m.. Vi har inte för ambition att konkurrera med andra Quintrex återförsäljare men vill kunden tvunget handla av oss kan vi inte göra mkt. En av anledningarna är nog att vi endast håller på med Quintrex och att jag själv sportfiskar väldigt mkt och har brukat Quintrexbåten i 2 år nu och arbetat fram flera olika egna lösningar på olika saker. Jag vet vad som funkar och inte funkar och kan förhoppningsvis ge en bra vägledning gällande köp.

Svarar jätte gärna på frågor gällande priser, lösningar m.m. men jag vill inte göra det på forumet, dels för vi ej har något "reklamavtal" med fiskesnack och dels för att priser m.m. är lite individuellt beroende på utrustning, om motor trailer, lod m.m. köpt samtidigt m.m.

Har ni frågor får ni jättegärna maila mig på gimmy@atvcenter.nu så ska jag försöka besvara dom. Hoppas inte ledningen till fiskesnack tar illa upp för detta inlägg, vill som sagt gärna svara på era frågor gällande priser m.m. men som sagt inte på forumet.

MVH/Gimmy, Honda ATV Center
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av guhra Visa inlägg
      Vilka säljer i sthlmstrakten, var till watski i södertälje men de sa att de inte fick sälja quintrex längre, ändå ligger de kvar som återförsäljare på quintrex.se?
      Astons i sollentuna

Kommentera

Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
        Ok, vad kommer du bedriva för slags fiske? Då har du ingen "klädsel" på sittplatserna heller? Bara durken?
        Ja det är ju gött att modda själv, gillar inte heller de där maststolarna
        Jo då det kommer bli matta å kastdäck å snurrstolar. Å fäste till stolarna alá Gimmy.
        Jag tycker tillbehören är oförsvarbart dyra så jag väljer att "göra själv" då jag har möjlighet till det.
        Tror inte det blir sämre iaf.

Skitfiske..

(glömde skriva att jag vertikalfiskar)
        Senast ändrad av KalleTking; 2012-03-14, 22:34. Anledning: hmm
        I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Hämtade min båt igår, premiär idag. Kanonbåt!

Den ligger som slickat på min modifierade Tiki BT-450, Tråkigt bara att jag beställt en Majava 550 efter att ha läst negativa saker om Quintrex på just denna Tiki.. men Majavan går säkert bygga lika bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av KalleTking Visa inlägg
            Inom två veckor så har jag äntligen min "plåt burk" En Quintrex 390 med sidopulpet och E-tec 30 (vit).. Tack igen för alla svar.
            Härligt, äntligen en Q-ägare som nämner den med sitt rätta namn...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              Härligt, äntligen en Q-ägare som nämner den med sitt rätta namn...
              Haha Tommy. Men sjävklart e det ju så =)
              Dessutom smakar öl bättre ur flaska.

Kommentera

Jag har nog bestämt mig för att en Quintrex 390 är rätt båt för mig.
                Är det ngn som har pris på 390C som visades på mässan förra året?

Jag är riktigt sugen på en variant lik denna: http://www.quintrex.se/quintrex/batp..._Serie.html#20

Frågan är bara om styrpropet är mer i vägen än den gör nytta? Jag har snöat in lite på styrpropet, men det kanske blir lite för mkt på denna båt?

Även spanat lite på en 420, men inte hittat några priser.

Sista frågan: Färgen/dekalen på sidan, är det ngt man själv kan designa ?

Kommentera

Suck, väntar ftf på min.. Jag har beställt min med styrpulpet. Med lite flyt får jag hämta den på torsdag denna veckan. Då blir det provkörning och vj fiske till helgen.
                  Senast ändrad av KalleTking; 2012-04-10, 23:42. Anledning: glömde skriva färdigt..

Kommentera

Hehehe, nu blev det fart på konservburken!
                    Har precis provkört min 390 med en Mariner 30 på. En äldre tvåtaktare iofs men det är vad ekonomin tillåter just nu.
                    Var ensam i båten men lastade i batteri, elmotor och fiskegrejerna.
                    25 knop på topp, 19 på halvgas.
                    Gubben är nöjd
                    Mvh Micke

Kommentera

Har en liknande kombination själv och måste säga att även den här gubben är nöjd. :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka