Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
    www.mojoboats.se

Jag och Jenk håller på att starta upp en import av CE märkta Tracker. Anpassade fiskebåtar sedan 70talet, nu robotsvetsade och lackade.

Ett exempel

Det paketet med 40hk EFI, utan trailer 139 000 i sverige CE märkta med garanti.

Lagliga på obromsad 750 trailer.
    Lycka till..ska bli spännande att se...

Kommentera

Jag har funderat över hur de där jenkarbåtarna klarar lite hårdare sjö?
      På alla tester av de där båtarna så är det inte högre vågor än runt 20 cm.
      Berätta =)

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        www.mojoboats.se

Jag och Jenk håller på att starta upp en import av CE märkta Tracker. Anpassade fiskebåtar sedan 70talet, nu robotsvetsade och lackade.

Ett exempel

Det paketet med 40hk EFI, utan trailer 139 000 i sverige CE märkta med garanti.

Lagliga på obromsad 750 trailer.

Sjunger bra i mina måste ha öron roligt med mer konkurens på denna monopol marknad. Undra bara vad det blir för motorer . Brunswick i sverige kanske blir griniga ?

Kommentera

[QUOTE=mrvanilla;668192]tyvärr spåra denna tråd ur rejält, antar många söp hejdlöst igår[/QUOTE
          Och du var en av dom eller?

Kommentera

540 långt ska det bli med 3 stolar

Kommentera

Ursprungligen postat av Lomonosov Visa inlägg
              Nu blev jag nyfiken. Vad är det jag sagt som inte stämmer med verkligheten? Allt jag sagt i denna tråd är ju att det finns många som går OT och svarar på frågor som trådskaparen inte ställt.
              Jag skrev det i inlägget. Håll dina frågor rena så får du svar. Men du har målatupp en fantasi så då är det klart att alla blir fundersamma.Du sa följande.

Jag har allt klart hur det ska gå till med tillverkning av kvalitetsbåtar , leveranser mm, bara en sak, måste båtarna klassas för att få säljas i sverige ? besiktigas eller nått liknande? det skulle jag vilja göra så folk fick se hur pass bra dom är.

Vi snackar halva priset på värstingbåtar nu ifall jag tänkt något rätt, eventuellt billigare.

mittstyrpulpet, dvs man styr från mitten av båten

priset landar omkring 35-45k med två snurr läderstolar och läderatt
              Halva priset värsting är väl ca 100 000 :- du anger 35-45. Bara hydraulstyrning, läderstolar och alla komponenter i syrafast uppgår till halva din budget, och då har du inte köpt alu eller byggt den ännu. Vilken Alu.kvalite pratar du om

Men okej jag har spårat ur, fortsätt lek i verkligheten ni.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursäkta mig Lomonosov

Jag blandade ihop dig med trådskaparen.

Men om att vi går O.T är inte så konstigt när trådskaparen målar upp en lång bild om att bygga nått som är rel. svårt en värsting till en bråkdel av dagens kostnader och sen avsluta hela beskrivningen med en lite fråga om storleken och färgen.

Det blir inte så mycket tråd kvar då.

Godkänd, för liten, svart.
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

ge upp AXE , pallar inte med din negativa stil
                  Du kanske inte klarar av det, men jag gör det.

45k ca pris var bara båt med 2stolar.
                  Nu med 3 stolar och en meter längre kommer det bli 55k ca , det kan bli 65k med otur med istället, men omkring där, inte 120k-160k utan motor som andra fabrikat. som dom tar. jag kommer ligga på max 70k med hydraulik, fortfarande billigt som attans med tanke på måtten 540x200+, special pris för 100st första båtar, första året, sedan blir det en 15% dyrare ca minst.
                  Om första året går bra så ökar man produktionen med mer anställda och till 300båtar per år, och därefter till hela europa och ännu fler båtar. Det kan sluta vart som helst. Men nånstans ska det börjas.
                  Antihalk golv ingår dock, läderratt, pulpet ställ ,läderstolar mm. men ingen el eller motor i priset

EXTRA TILLKOMMER FÖR:
                  *anpassad eu släp för dom som vill byta fiskevatten ofta
                  * betesboxar med syrepumpar
                  *el utag 12v i fören och aktern
                  *led arbetsbelysning marintåligt till mörkerkörning
                  *lås*öglor
                  *spöhållare diverse
                  *marin anpassad cd spelare med ett par högtalare

jag ska till polen näst-nästa helg, fått lite info i helgen här men jag ska ha möte och kolla lokaler mm. så får vi se hur det bär av, jag är himla sugen och glad och vill få till det.
                  ALLA NEGATIVA PUCKON kommer från och med nu NONCHALERAS
                  Senast ändrad av mrvanilla; 2011-10-30, 12:09.

Kommentera

Har följt tråden med intresse.
                    Älskar människor som försöker.....som vill vara nyskapande och som inte är rädda för att ta i.
                    Men jag måste ändå få inflika några frågetecken.
                    Hur väl är du förberedd? Med den tekniska konstruktionen, materialvalet, utrustningen och tidigare båtkunskaper.
                    Det är inte lätt att bryta sig in på båtmarknaden och därför gäller det att ha en bra och väl genomtänkt produkt.
                    Stolar i läder är inte genomtänkt i en öppen båt.
                    Eu-trailer är heller inte genomtänkt. Finns inte en båt på marknaden som är 5,40, fullt utrustad och kittad som lagligt kan köras på EU-trailer.
                    Om inte skrovet är tunt som en Pripps Blå-burk vill säga.
                    Men självklart ska du bygga dig en båt, visa upp den på div. utställningar, mässor och tidningsreportage.
                    Det är ju först därefter du kan sätta pris, planera årsproduktion och satsa fullt ut.
                    Marknaden bestämmer i slutändan.
                    Tycker du börjar lite bakifrån med att spika ett pris, antal båtar per år, antal anställda och lägga planeringen på saker typ "cd-spelare".
                    Men jag önskar dig all lycka, det behövs mer nytänk inom den här branschen.
                    Å som du själv sa: Det kan sluta hur som helst!
                    Mvh Micke

Kommentera

ge upp AXE , pallar inte med din negativa stil
                      Du kanske inte klarar av det, men jag gör det.
                      Om du inte pallar med min stil här kan jag bara undra hur du ska palla med alla som kommer att göra din vardag sur i din strävan att bygga båt i polen.

Tack för dina vänliga ord, ge upp ? ? med glädje. Har jobbat i varvsbranchen med just aluminium. Mannen bakom Anytec-båtarna är min förra kollega.

Menade inte att va negativ, konstigt påhopp av dig, ville bara göra dig själv uppmärksam på vissa saker I POSITIVT SYFTE då det du beskrev lät lite (förlåt) verklighetsfrämmande. Ibland tänker man inte hela vägen ut , men det kanske du har gjort, lokalhyra, elkostnader, skatter, distrubition, verktygskostn. löner, sociala avgifter, marknadsföring, mm mm detta är bara ett axplock.

Men jag kan bara säga LYCKA TILL, Det låter intressant och går du iland med detta så är du bara att grattulera.

Eftersom du inte vill ha fler negativa synpunkter så tackar jag för mig. och som sagt önskar dig lycka till.
                      Senast ändrad av Exxet; 2011-10-30, 15:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 802 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka