Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt?

En bekants släkting jobbar med att göra militär och tjänstebåtar i polen. Nu pratar vi ruskigt bra prylar, bästa material och hantverk. Sjukt noga gjorda
    i militär anda. Jag kan köpa lokal och anställa honom , material mm, och kunskapen om att göra grymma båtar finns, jag kommer ta hjälp av en ingengör även. Är bekant med företagande sedan förr, business är inga problem för mig, enda problemet är att jag aldrig tillverkat nått själv, lagt ut en produkt på marknaden, den ska givetvis vara godkänd osv, så hur går man väga?

Jag har allt klart hur det ska gå till med tillverkning av kvalitetsbåtar , leveranser mm, bara en sak, måste båtarna klassas för att få säljas i sverige ? besiktigas eller nått liknande? det skulle jag vilja göra så folk fick se hur pass bra dom är.

Vi snackar halva priset på värstingbåtar nu ifall jag tänkt något rätt, eventuellt billigare, men jag antar det kostar få en produkt certifierad eller vad det nu ska va ? hjälp önskas.

är 450x208 en bra storlek? . mittstyrpulpet, dvs man styr från mitten av båten

priset landar omkring 35-45k med två snurr läderstolar och läderatt ,man får välja mellan 4olika läderfärg kombos på stolarna.
    Man får även välja båtensfärg mellan 3designer eller basic alu
    1200kr extra får man hela sidan på båten i CAMO graphic allt mattsvart med döskallar ,eller enfärg nått av 256 färger, supertåliga dekaler perfekt monterade

allt kommer ges med 2års garanti
    är det intressant med coola personliga färger på bra billiga båtar?

och vart vänder jag mig för att certifiera dem ?

iden är få ut 100tal båtar per år , mer än så blir det inte i början.
    Senast ändrad av mrvanilla; 2011-10-28, 14:00.

Låter intresant! Båtarna bör va cemärkta och ev, godkända av sjöfartsverket om du vill sälja större kvalitetsbåtar, det kostar en del men är troligen en engångskostnad per båtmodell sen beror det ju på hur många båtar du säljer och kan fördela den kostnaden på. Kan nog bara tipsa dig att fråga sjöfartsverket och svensk maskinprovning om vilka regler som gäller. Lycka till! Hoppas få se nya prisvärda alubåtar på marknaden snart.

Kommentera

tackar, ska genast kika på detta och kontakta dem på måndag.

Jag kommer visa båten på en mässa eller två med infoblad och jag kommer agera som säljare själv för att hålla priserna nere. Det ska nog bli av detta .
      Fiskare behöver fiskeanpassade båtar till vettig peng.
      Jag har kontakter inom finans sedan förr och kan ordna seriösa finanser från 0kr handpenning tex.

Tipsa på bara mer, och skriv önskemål mm
      jag kommer börja med en enda vettig modell först, som tål universalt fiske från sjö till skärgårds fiske. enkla rodbåtar kommer det inte bli alls tror jag, eftersom det finns helt ok rätt prisvärda redan, men det som behövs är bra mkt billigare styrpulpeter tycker jag, dagens är alldeles för dyra idag och därför tänker sätta detta i verk eftersom möjligheterna är helt rätt för mig,, jag kan ordna lika bra om inte bättre båtar till mkt bättre priser anser jag.
      Har nyligen sålt ett företag jag byggde från grunden som klassades som AAA i år . Jag har bra kontakter inom det mesta, och extremt bra när det gäller tillverkning i polen av högkvalitets båtar till bra priser dessutom.
      Sugen på få igång ett nytt AAA projekt
      Senast ändrad av mrvanilla; 2011-10-28, 14:14.

Kommentera

Läder säten och ratt med läder klädsel kommer nog inte att fungera i en öppen båt och kolla upp ce märkningen det är dyrt

Kommentera

Klart det funkar, enda som funkar bra ju förutom helplast som inte duger för komforten.

Kommentera

Låter jävulsk intresant. Går och lurar på att köpa aluminiumbåt, men va fan, 200 000 för en Quintrex 440 med en 50hk.
            Eller ändå värre, 75 000 för en Linder 445 catsh utan motor .

Näe känns som det behöver komma nån nu försk aktör på marknaden och ruska om lite.

Så kör bara!!!.

/// Mikko

Kommentera

stuvfack ca 7-8 fot långa för spö med rulle längs med sidor! beteshållare vid styrpullpen för ca 10 beten! fiskesump ! glöm läder bara onödig kostnad! vi köper båten för att fiska inte synas! låter mycket intresant!!

Kommentera

Hej Kul projekt kör hårt.

Tror tyvärr inte heller på läder, kommer svälla och bli fult snabbt, sen tror jag mer på soffa bak för att kunna stå och fiska på, tror det blir svårt med både snörrstolar mittpulpet och soffa i en så liten båt.
                Sen kastdäck fram vore nice,

Lycka till
                Jerkbait är en dyr sjukdom...

www.BrunnbergLures.se

Kommentera

De här låter ju jättespännande, var i prisbilden pratar vi om ?? såg halva mot värsting men vad innebär de ??

Kommentera

Jag TROR att vi fiskare vill kunna:

-spendera mycket tid med att fiska och lite tid med att underhålla...
                    -fiska i hårt väder och i lugnt väder...
                    -fiska djupt och väldigt grunt...
                    -åka mellan fiskeplatserna onödigt fort...
                    -fiska i olika vatten och kunna traila båten utan problem...

Kan du och din polare fixa detta för runt 30-40 000 kr kommer du få många beställningar om grejerna HÅLLER och FUNGERAR! Vad jag vet så är ce-märkning inget du måste ha och ett godkännande från sjöfartsverket bara bra som referens.

Ser du detta som bra business så kommer du nog gå bet på alla reklamationer en så pass avancerad produkt kommer medföra men om du brinner för båtar och fiske kan du nog komma tillfreds med att bli ganska populär.

Det är svårt att "lansera" nya produkter på marknaden långsiktigt. Däremot är det lätt att sälja nya produkter billigt.

Jag TROR att vägen till lycka är att leverera en produkt som verkligen håller framför en båt med lyxiga detaljer vilket marknaden är full av. En alubåt är enligt mitt tycke optimalt för fiske men ju mer lull lull, desto mindre sugen blir jag.

Men fixar du en båt som klarar ovanstående kriterier, har du minst en beställning till våren ;-)
                    Senast ändrad av Totte; 2011-10-28, 20:56.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 802 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka