Fan vad fränt! Antar att den här tuffa testen med 15 hkr och Recarostol kommer att vara nåt för övriga tillverkare att ta efter i framtiden...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tillverka/sälja egna alubåtar fina 450cm från Polen , bra grejjer, önskvärt?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ursprungligen postat av 7Ur5b67rMrvanilla : "Mr bean boats"!
Lägg ner nuu !
Vi vet att dina skrivelser bara är dyngsnack och att du sitter hemma och garvar dig harmynt
när du tror att alla går på dina fabrikörsdrömmar , dumheter och fantasier
Fattar inte vad du håller på med ,vad vill du uppnå ?
Vi väntar på att konstruktören på Buster och andra tillverkare ska börja skriva här också....
Kommer båten att ha steglister ? varför har man steglister ?
Eller kommer det att bli tillbehör till den civila marknaden ?
[ATTACH=CONFIG]35463[/ATTACH]
Har man ingenjörer i teamet så BERÄKNAR man hållfastheten, att kracha som du beskriver ger ingenting, i alla fall inte med 15 hk. Att köra på grund med 15 hk å 5 m alu-båt är ju som att kasta småsten på skottsäkert glas som test.
Har dina ingenjörer byggt båt så har dom beräkningserfarenhet nog att ihop en båt dimensionerings-mässigt på 5 min.
Ge oss något som vi kan tro på ! Eller är det båtupptag du ska träna ?
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av 7Ur5b67rHar du redan fått tag i filmen från testkörningen ?.....Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av axe Visa inläggRoligt att se någon annan tvivla.
Har man ingenjörer i teamet så BERÄKNAR man hållfastheten, att kracha som du beskriver ger ingenting, i alla fall inte med 15 hk. Att köra på grund med 15 hk å 5 m alu-båt är ju som att kasta småsten på skottsäkert glas som test.
Har dina ingenjörer byggt båt så har dom beräkningserfarenhet nog att ihop en båt dimensionerings-mässigt på 5 min.
Ge oss något som vi kan tro på ! Eller är det båtupptag du ska träna ?
Nja visst kan ingenjörer beräkna många saker men inte fullt ut, det finns en anledning till att man krocktestar bilar trots att ingenjörer har räknat fram att de ska hålla så måste man kolla för ibland så räknas det lite fel bland ingenjörskåren.
Så nog behövs praktiska test som komplement även om dessa låter lite väl spektakulära men man kan ju passa på att leka av sig lite också när man ändå håller på.
Tror faktiskt att just avsaknaden av praktiska test inom båtindustrin är en orsak till att så många ogenomtänkta och undermåliga båtar kommer ut på marknaden, en seriös testkörning av en prototyp hade sagt att det inte skulle funka.
Visst jag vet att jag trampar på många ömma tår nu men alla får vi ha vår åsikt om saker!
Kommentera
-
När du säger 40 kulor menar du då 7,62 el 5,56 ammo? Är du medveten om penetreringsförmågan på alu med helmantlad ammo?
Kommer det finnas flytblock i båten? Hur kommer skotten att träffa, horisontellt ovan vattenytan eller lodrätt rakt uppifrån?
Jag tror att du bara är ett troll som snackar skit, men det vore skitkul om jag har fel.
//C
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mrvanilla Visa inläggJag kommer ha en massa data med mig, min körning på grund kostar en del pga ingengörer samt förlorade data, vi kommer smasha minst 12st front kameror, dessa kostar 5k st, det är djupt hela vägen, JA JAG SKA KÖRA ALLT VAD DET GÅR PÅ LAND med 15hk , har fyrpunktsbälte i en Recaro stol, om inte båten tål detta så får den inte tillverkas, det är dock redan testat, men inte med mina mått, jag förlängde båten en meter och bad om bredare, denna större modell finns inte ännu, inte godkännt ännu, det är till denna båt jag köpt mig in på, nu ska den provas för första gången, 15hk allt vad det går in på stenig strand, nu snackar vi extrema krav, detta har ingen annan båt i klassen testasts eller haft krav för. vi snackar militärä krav nu. att den ska flyta osv är självklart, den ska klara 40 st kalasnikov skott och flyta, det gör den utan problem vet vi redan, men hur blir det när den ska kollidera extremt hårt.
Det du har skrivit hittills i din egen tråd här på FiskeSnack dokumenterar dig som århundradets Svammelpelle!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggMassproducerat skräp är väl att ta i. Det är bra många av de Trackerbåtar som Bobby importerade för över 20 år sen som fortfarande syns på fiskevattnen, med tanke på vad man gav för båtarna så blev man absolut inte lurad. Visst, vissa saker var inte i toppkvalitet, men fortfarande gjorde de som köpte trackerbåtar en bra affär. Kommer ihåg gnället om heltäckningsmattorna som fortfarande är fina i många båtar, efter 20 år eller mer!
Flera av de jag känner som skickliga Lax- och Öringfiskare som Paul "Palle" Sandberg ( på bild här http://www.trumman.com/nk/northern_king.htm ) och Christer "Karate Kid" Lindström köpte sina Tracker Magna-båtar innan Bobby Hazelius tvingades att kasta in handduken. Deras Tracker-båtar ser nästan lika fina ut idag som för närmare 25 år sedan ...och jag har inte hört ett ord om att någon av deras båtar läcker. Det är inte bara att man får vad man betalar för utan även billiga, välskötta båtar kan hålla i massor av år.
Det är inte Guld allt som Glimmar!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mrvanilla Visa inläggJag kommer ha en massa data med mig, min körning på grund kostar en del pga ingengörer samt förlorade data, vi kommer smasha minst 12st front kameror, dessa kostar 5k st, det är djupt hela vägen, JA JAG SKA KÖRA ALLT VAD DET GÅR PÅ LAND med 15hk , har fyrpunktsbälte i en Recaro stol, om inte båten tål detta så får den inte tillverkas, det är dock redan testat, men inte med mina mått, jag förlängde båten en meter och bad om bredare, denna större modell finns inte ännu, inte godkännt ännu, det är till denna båt jag köpt mig in på, nu ska den provas för första gången, 15hk allt vad det går in på stenig strand, nu snackar vi extrema krav, detta har ingen annan båt i klassen testasts eller haft krav för. vi snackar militärä krav nu. att den ska flyta osv är självklart, den ska klara 40 st kalasnikov skott och flyta, det gör den utan problem vet vi redan, men hur blir det när den ska kollidera extremt hårt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av 7Ur5b67rMrvanilla : "Mr bean boats"!
Lägg ner nuu !
Vi vet att dina skrivelser bara är dyngsnack och att du sitter hemma och garvar dig harmynt
när du tror att alla går på dina fabrikörsdrömmar , dumheter och fantasier
Fattar inte vad du håller på med ,vad vill du uppnå ?
Vi väntar på att konstruktören på Buster och andra tillverkare ska börja skriva här också....
Kommer båten att ha steglister ? varför har man steglister ?
Eller kommer det att bli tillbehör till den civila marknaden ?
[ATTACH=CONFIG]35463[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av shank Visa inläggÄr det bara jag som är intresserad varför man som beställare och industrimagnat måste ta med sig en egen båtmotor till fabriken, visst Polen hade det tufft på 70 & 80-talet men nog skall man väl kunna skrapa fram en båtmotor till sin militära båttillverkning?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22 -
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 851 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()