Årsmodeller av Ockelbo B16 man ska undvika? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årsmodeller av Ockelbo B16 man ska undvika?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Årsmodeller av Ockelbo B16 man ska undvika?

Funderar på ny båt och har hört mycket gott om B16 modellen. Fiskar i Mälaren och det skulle kännas fint med en båt runt 5m.
    Har dock något svagt minne att jag läst någonstans att det var vissa årsmodeller man skulle undvika pga dålig plast?? eller nåt.

Försökte söka på det men hittade ingen tråd om det.

Skulle verkligen vara tacksam för snabba svar om det är något man ska hålla utkik för.

Hej Von_H!
    Jag har en mittpulpetad B16 från -89. Den verkar helt OK, har haft den några år nu och kan inte sen något som skulle vara dåligt utfört! Men jag har hört att formarna varit ute på vift och att det finns skräckexempel där man använt små plastdunkar som tryckts in här och där som flythjälp! En kompis har en av den äldre modellen med sidopulpet, en 80-talare och den är också helt OK. Kolla akterspegeln, har det suttit flera olika motorer med flera olika hålbilder så kan plywoodskivan som är inplastad vara skadad. Dom med sidopulpet har stuvutrymme under luckor i durken, dessa luckor brukar se skabbiga ut på en del båtar. Men annars är det en trevlig båt som funkar bra att fiska med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
    18 svar
    5 813 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Lärka
    av Lärka