sprickor på ny båt ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sprickor på ny båt ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Gimmy kan bara börja med att jag har pratat med återförsäljaren men han sa något ännu värre så det kändes absolut inte rätt så därför vände jag mig till tillverkaren. För det andra så vill jag verkligen inte klaga på tillverkaren tvärtom faktiskt hade jag kunnat och jobbat på Sandströms så hade jag gladeligen tagit åt mig av detta och gjort båtarna ännu bättre. Hade jag däremot inte lyssnat på kritiken och kört på som det regnade jaa vart tror du det leder ? missnöjda kunder är nog ett faktum isf allt handlar om inställningen till kunderna bra bemötande vid fel = glada kunder som gör bra reklam saker går sönder det är ett faktum det tror jag alla kan förstå men hjälps man då åt och fixar det till bästa så är problemet löst och alla glada men min återförsäljare vill jag knappt gå till baks till så dåligt bemötande jag fick.

Alltså inget illa om tillverkaren, gör mig ingenting att båten är trasig men nu måste vi hjälpas åt för att kunna fixa problemet vem vill stå med en ny båt som är trasig där ingen är villig att hjälpa till ? tror inte det finns någon en hemsk tanke. Jag undrar mest bara vad det kunde vara för fel och hur man ska gå tillväga vilket jag tycker jag fick alldels utmärkt hjälp av alla som är här på fiskesnack. Jag har aldrig varit med om liknande så jag ville absolut inte tro att detta skulle vara sant knappt ens så jag ville bry mig men det känns som att jag måste när sakerna börjar kosta mycket pengar. Tror inte någon skulle vilja vara med om att köpa en bil som kostar 5 miljoner där det blivit fel i ex lackering och får till svar ja men så ska det vara du kan få en spray flaska och spraya på så är det klart sen såklart man ska reagera och säga till vad man tycker känns som ett halv taskigt svar ifrån bådas hål hära men ska ta i tur med detta ännu mera nu under veckan och nästa vecka. Det jag vill försöka få fram är att saker går sönder därför som det finns garanti och med bra bemötande så man kan fixa problemet och ha glada kunder även om sakerna råkar vara trasiga. Här är inte felet mitt och jag får dåligt bemötande så därför tänker jag inte ens ta i detta med tång utan det ska återförsäljaren och tillverkaren få göra.

Återkommer senare hur det går med det hela.

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
      Gimmy har en poäng här: Det är i första hand återförsäljaren som ska kontaktas. Kontakten med tillverkaren var väl egentligen onödig.
      Men varför det skulle vara fel att rådfråga läsarna på Fiskesnack förstår jag inte.
      Tänk så här: Gurreb har köpt sig en ny båt. En båt som gjort ett stort hål i ekonomin. Efter första provkörningen märker han skadorna och blir alldeles förtvivlad. Vänder sig till forumet samma kväll för att få några svar och kanske lite tröst.
      Svaren leder honom till att ta kontakt med sin ÅF, som självklart hjälper honom. Gurreb blir överförtjust och rapporterar på detta forum om hur det gick, namnger sin ÅF som på köpet får mycket gratisreklam.
      Att komma med "hot" och varningar om att ÅF inte kommer att hjälpa Gurreb för att han delgett sin oro här på forumet är bara löjligt Gimmy.
      Eller är det möjligtvis du som är Gurreb:s ÅF?
      Kundvård, det är viktigt för alla återförsäljare. Både i verkliga livet och på forum liknande det här.
      Mvh Micke
      Nej, det är inte jag som är Gurreb:s ÅF. Säljer ej sandströmbåtar men han möjlighet att ta hem på beställning. Men om jag hade varit hans åf hade jag uppskattat om han vänt sig till mig före övriga sverige. Mitt svar till honom hade förutom beklagan för det som inträffat varit att jag skall rådfråga och diskutera saken med importören och att jag återkommer i ärendet. Jag hade ringt upp importören och pratat igenom det hela. Hade detta varit ett fall med båtarna jag säljer och det funnits sprickor i akterspegeln direkt efter leverans skulle jag tro (hypotetiskt antagande) att båten hade blivit utbytt fortast möjligt och kunden hade fått nån form av kompensation för ev körning m.m. exempelvis iform av en fri service/vinterkonservering. Detta givetvis om det inte visar sig vara handhavarfel eller skada uppkommen av yttre påverkan.

Så hade jag bemött problemet men sen är det inte säkert alla fungerar så. Dock hade jag kanske inte varit lika tillmötesgående om jag hade tagit del av en forumdebatt med postade bilder av skadan samt fått samtal från upprörda kunder med nyinköpta båtar av samma modell samt kunder som drar sig ur köp pga den nekativa reklamen.... Då är liksom skadan redan skedd.... Hoppas ni förstår säljarens sida i det hela.
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av gurreb Visa inlägg
        Hej Gimmy kan bara börja med att jag har pratat med återförsäljaren men han sa något ännu värre så det kändes absolut inte rätt så därför vände jag mig till tillverkaren. För det andra så vill jag verkligen inte klaga på tillverkaren tvärtom faktiskt hade jag kunnat och jobbat på Sandströms så hade jag gladeligen tagit åt mig av detta och gjort båtarna ännu bättre. Hade jag däremot inte lyssnat på kritiken och kört på som det regnade jaa vart tror du det leder ? missnöjda kunder är nog ett faktum isf allt handlar om inställningen till kunderna bra bemötande vid fel = glada kunder som gör bra reklam saker går sönder det är ett faktum det tror jag alla kan förstå men hjälps man då åt och fixar det till bästa så är problemet löst och alla glada men min återförsäljare vill jag knappt gå till baks till så dåligt bemötande jag fick.

Alltså inget illa om tillverkaren, gör mig ingenting att båten är trasig men nu måste vi hjälpas åt för att kunna fixa problemet vem vill stå med en ny båt som är trasig där ingen är villig att hjälpa till ? tror inte det finns någon en hemsk tanke. Jag undrar mest bara vad det kunde vara för fel och hur man ska gå tillväga vilket jag tycker jag fick alldels utmärkt hjälp av alla som är här på fiskesnack. Jag har aldrig varit med om liknande så jag ville absolut inte tro att detta skulle vara sant knappt ens så jag ville bry mig men det känns som att jag måste när sakerna börjar kosta mycket pengar. Tror inte någon skulle vilja vara med om att köpa en bil som kostar 5 miljoner där det blivit fel i ex lackering och får till svar ja men så ska det vara du kan få en spray flaska och spraya på så är det klart sen såklart man ska reagera och säga till vad man tycker känns som ett halv taskigt svar ifrån bådas hål hära men ska ta i tur med detta ännu mera nu under veckan och nästa vecka. Det jag vill försöka få fram är att saker går sönder därför som det finns garanti och med bra bemötande så man kan fixa problemet och ha glada kunder även om sakerna råkar vara trasiga. Här är inte felet mitt och jag får dåligt bemötande så därför tänker jag inte ens ta i detta med tång utan det ska återförsäljaren och tillverkaren få göra.

Återkommer senare hur det går med det hela.
        Förstår ditt problem, ditt inlägg förklarade aldrig att du hade kontaktat din åf. Ber om ursäkt. Om din åf ej är tillmötesgående tycker jag du skall framföra detta till tillverkaren så han kan kontakta åf och diskutera problemet.

Dock står jag fast vid att rådfråga på ett forum är inget bra. Bra reklam eller dålig reklam är inte grejen, grejen är att du får flera olika svar och du vet ej vilket som är det rätta. Alla svar är rätta i dens ögon som postar det. Det läste du själv. Vissa säger du ska ta pengar å spackel och laga själv medans vissa anser du ska kräva ny båt, den som tycker du skall spacka kanske jobber som billackerare? vem vet?

Har varit inne och läst lite på utombordartrådarna här och jag kan säga att jag blir mörkrädd av att läsa vissa svar på frågor som rör motorer. Vet man inte till 100%, skriv inte.... Speciellt trådarna om att trimma strypta motorer är väldigt intressant, där tipsas vissa om att byta CDi boxar m.m. för att skrämma upp en 8hk till en 10hk... Kan ta exemplet med Hondas BF 15 och 20. Till synes samma motor men med olika varvtals område. Den specifikation "vanliga" människor kommer åt visar ingen skillnad mellan motornerna förutom effekt samt maxvarv. Har fått samtal från kunde som vill beställa en 20hk Cdi och montera på en 15hk för dom "hört" detta ska gå bra. I verkligheten har 20hk annan kamaxel, förgasarbestyckning samt då CDI:n Sätter du bara i CDi:n får du en effektökning men kamaxeln och ventiltiderna är ej anpassade för den ökningen, ej heller bränslemängden som motorn får. En sån här operation kan resultera i motormos fortare än man kan ana.

Strunt samma, hoppas verkligen det löser sig. Gå inte lös med spackel och gelcoat. Prata med tillverkaren om en lösning om nu inte åf vill hjälpa dig. Anser att båten bör bli utbytt eller reparerat fackmanna mässigt på ett sätt då du blir nöjd.

Lycka till!
        [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 825 visningar
        0 gillar