sprickor på ny båt ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sprickor på ny båt ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej igen fick detta till svar när jag var i kontakt med tillverkaren
    Det känns ju inte direkt okej att behöva fixa detta fel själv kommer att ta kontakt med min återförsäljare också så får han fixa detta. Känns ju inte direkt okej att jag ska behöva göra detta på en ny båt hade det vart begagnat så hade jag mer än gärna gjort detta själv men vid ny köpp får dom faktist ha lite översende och fixa till detta har ju absolut ingen lust att göra något själv då även om det förmodligen kan bli bättre. får känslan av det är ungefär som med en ny bil som man lämmnar in på verkstaden och får andra saker sämmre efter åt hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Hej

När jag ser på bilderna så verkar det som om att det blivit en luftficka mellan gelcoaten och underliggande laminat när vi pressat dit akterspegelsförstärkningen. Som jag bedömmer det så kan ni använda båten som vanligt och låta reparera det när det passar er.( En sådan reparation gör man på så sätt att man slipar/ skrapar bort gelcoaten som är lös och spacklar med färdigpigmenterad spackel som sedan kan slipas och poleras till perfekt resultat om man gör rätt och är lite noggrann.)

Det finns således ett laminat under skadan som ni ser och som håller tätt. Om ni vill kan vi skicka en burk spackel och en repanvisning om ni är sugna på att pröva själva annars kan ni kontakta handlaren som sålt båten så kan han säker hjälpa er.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentera

Det är till att ställa upp för kunderna...
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Svagt svar från tillverkaren tycker jag.
        Lämna in båten till handlaren. Tycker de ska stå för ny båt. Att laga den snyggt är inte lätt.
        Spacklet är stenhårt att slipa och utan rätt kunnande kommer en lagning att synas med värdesänkning av båten som följd.
        Mvh Micke

Kommentera

Förstår inte varför du har snackat med tillverkaren överhuvudtaget. Det är ju återförsäljaren som skall hjälpa dig med detta, och det är de som skall ta kontakt med tillverkaren om det behövs.
          Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Det FÖRSTA man gör när det upptäcks fel är att gå till återförsäljaren där man köpt produkten och ställer frågan hur vi löser detta smidigast. Ofta är seriösa åf mycket tillmötesgående och löser problemen smidigt och smärtfritt. Slutkunder SKALL ALDRIG kontakta tillverkaren såvidar det inte är problem med åf eller man ej är nöjd med åf´s beslut.

Att börja med att bomba ut massa bilder och spy galla på ett forum, sen kontakta tillverkaren och sist gå till åf... då har man verkligen lyckats göra allt fel...

Hur glad och villig tror du åf är att hjälpa dig med problemet snabbt och smärtfritt när hela sportfiskesverige fått veta och se att sandströmbåtarna spricker i aktern???

Hade man direkt vänt sig till åf kanske fallet varit så att man fått båten utbytt på studs och åf hade löst reparationsbiten i ett senare läge, alternativt hade åf kontaktat tillverkaren och gemensamt kommit fram till en lösning. Nu kan du ev vänta dig med att vackert lämna in båten för rep mitt i säsong, skälig reparationstid enligt konsumentköplag är en tid det och många förlorade fisketimmar....

Bara idéen att lägga ut bilder på ett nationellt forum och fråga om det är normalt med sprickor i aktern.... Det är väl självfallet att detta inte är ok men den som svarar allra bäst på den frågan är återförsäljaren av den nämnda båten och inte folk på ett forum.

Hoppas dock det löser sig för dig på bästa tänkbara sätt, aldrig kul när nya saker är defekta. Mitt råd, radera bilder och ditt inlägg och gå sen till återförsäljaren imorgon. Bilder och forumsinlägg kan du ha i bakfickan om åf och tillverkarare ej vill hjälpa dig.

Tack för mig!

MVH Gimmy, båtåterförsäljare (även av sandströmbåtar genom Honda)
            Senast ändrad av Gimmy; 2011-06-20, 19:00.
            [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
              Hur glad och villig tror du åf är att hjälpa dig med problemet snabbt och smärtfritt när hela sportfiskesverige fått veta och se att sandströmbåtarna spricker i aktern???
              Har man mindre rätt till bra hjälp/smidig reklamation för att man rådfrågar andra om en skada bör åtgärdas, eller hur menar du?

Kommentera

Gimmy: Jag tycker inte Gurreb gjort något i närheten av att "spy galla" över åf.
                tycker du överragerar!
                Och förstår inte heller varför återförsäljaren skulle ha något emot att lösa detta snabbt och smärtfritt för att killen ställer frågor på ett forum. Det kan väl vara tvärtom isf, att han visar att han vill lösa detta på bästa snabbaste sättet.
                men då vet ja, dig ska ja då inte handla båt av med din attityd till oroliga kunder.

Kommentera

Gimmy har en poäng här: Det är i första hand återförsäljaren som ska kontaktas. Kontakten med tillverkaren var väl egentligen onödig.
                  Men varför det skulle vara fel att rådfråga läsarna på Fiskesnack förstår jag inte.
                  Tänk så här: Gurreb har köpt sig en ny båt. En båt som gjort ett stort hål i ekonomin. Efter första provkörningen märker han skadorna och blir alldeles förtvivlad. Vänder sig till forumet samma kväll för att få några svar och kanske lite tröst.
                  Svaren leder honom till att ta kontakt med sin ÅF, som självklart hjälper honom. Gurreb blir överförtjust och rapporterar på detta forum om hur det gick, namnger sin ÅF som på köpet får mycket gratisreklam.
                  Att komma med "hot" och varningar om att ÅF inte kommer att hjälpa Gurreb för att han delgett sin oro här på forumet är bara löjligt Gimmy.
                  Eller är det möjligtvis du som är Gurreb:s ÅF?
                  Kundvård, det är viktigt för alla återförsäljare. Både i verkliga livet och på forum liknande det här.
                  Mvh Micke

Kommentera

Förstod att det skulle bli åsikter ang mitt inlägg. Fel inträffar på alla produkter, finns inget som är felfritt. Det inträffar fel och brister i de produkter som jag säljer i jobbet MEN jag tror och hoppas att kunder som drabbats av fel är nöjda med sättet jag/vi hittat lösningar. Finns folk på detta forum som drabbats av fel men som fått dom åtgärdade, ingen nämnd, men jag tror dom är nöjda annars hade jag väl fått mina öron varma här inne.

Min poäng är att det är fel väg att gå att börja med att rådfråga på ett forum. För det första: Skriver du en fråga på ett forum oavsett ämne får du 99 svar av folk som tror sig veta och kanske 1 svar av någon som faktiskt vet. Det är inte alltid lätt att urskilja de rätta svaren från d felaktiga. Har hållt på med motorer i väldigt många år och då inte bara när det gäller båtar. Har varit med om kunder som sabbat MC motorer då dom följt oljerekomendationer m.m. från "tro sig veta" folk på forum. Det är ingen bra reklam detta inlägg och handen på hjärtat hur många som läst denna tråd rusar till närmsta båthandlare och säger "jag vill ha en sån båt som spricker i akterspegen"

Rådfråga alltid åf först är mitt råd, i d flesta fall löser man problemet smidigt och om kunden på något sätt kommit i kläm kompenseras denna givetvis för detta.

Har haft ett liknande fall på en tidigare firma jag arbetade på inom MC branschen. En kund vars nya hoj rasade motorn efter knappt 500 mil. Han började med att posta bilder på forum där vevaxeln titta ut genom blocket. Kunder kom in till oss som hade likadana hojar och ville göra återköp pga av att motorerna ej höll innan vi ens visste om vad som hänt. Efter ett 50 tal foruminlägg som även kom importören och generalagenten till känna hörde kunden av sig. Hur kul känns det när försäljning droppar till 0 pga en felande maskin av 100?

Hoppas ni förstår min poäng i det hela. Handlar inte om att vara dålig och otrevlig åf bara för man vill att kunden kontaktar en istället för att sprida negativ reklam. Ge åf chansen att lösa problemet innan man gör en höna av en fjäder.... Alla säljare är inte skitstövlar, d flesta vill kundens bästa givetvis i kombinationen med ekonomisk vinst men man vill ha återkommande nöjda kunder. Ge som sagt åf chansen och börja inte i fel ända...

MVH/Gimmy
                    Senast ändrad av Gimmy; 2011-06-20, 20:29. Anledning: Omformulering...
                    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ett MYCKET bra inlägg Gimmy!
                      Nu tror jag Gurreb fått alla svar han behöver och vi andra har fått några tankeställare vad gäller forumanvändande.
                      Lycka till med din kontakt med återförsäljaren Gurreb!
                      Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka