Erfarenhet av Quintrex Hornet 440 ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenhet av Quintrex Hornet 440 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenhet av Quintrex Hornet 440 ?

Tänkte bara fråga om någon äger eller har erfarenhet av Quintrex Hornet 440 ?
    Hur är den att köra ? Motor ? Hur fungerar den i grövre sjö ?

Hittade denna på youtube...

Kommentera

Tar grövre sjö bra, inga problem alls. Kan dock bli lite stötig med låg viktbelastning i fören.
      Stabiliteten och arbetsytan är enorm. Enda nackdelen som jag upplever är att den driver lätt i vind vilket dock alla helplanande, grundgående lätta båtar gör.

Jag rekommenderar 40-50hk motor med lång rigg. Leverera en Hornet 440 Pro till Jimmy Lindahl, CWC Fishingteam. Han har en Honda BF50 på den. Vad jag hört är han mkt nöjd med båten och har testat den i grövre sjö i Blekinge skärgård.

Bifogar en bild över däcket på hans båt, där får man en blick över arbetsytan.

Lycka till med ditt båtköp om det blir något!

MVH/Gimmy
      Bifogade filer
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Hämtade min 440 Hornet Pro i fredags, jag har inte hunnit provköra ännu. Sitter en Honda 50 på akterspegeln. Skall montera lite utrustning men jag tar nog en provtur först för att kolla hur den går. Valde mellan en 390 och en 440 men valet föll på den större då jag skall köra både vertikalfiske och trolling (vänern).

Kommentera

Ursprungligen postat av gerjoh Visa inlägg
          Hämtade min 440 Hornet Pro i fredags, jag har inte hunnit provköra ännu. Sitter en Honda 50 på akterspegeln. Skall montera lite utrustning men jag tar nog en provtur först för att kolla hur den går. Valde mellan en 390 och en 440 men valet föll på den större då jag skall köra både vertikalfiske och trolling (vänern).
          Körde första provturen idag. Det blåste en hel del men båten gick betydligt bättre i sjön än min Ryds 485 RSI som jag sålde för några veckor sen. Det som förvånade mig var att den gick upp i plan direkt, vadå planingströskel??? Helt fantastiskt, provade även att göra några riktigt skarpa svängar i relativt hög fart och den greppar vattnet helt fantastikt. Inget vatten skvätte in i båten trots relativt grov sjö. Verkar lovande!!!

Kommentera

Kidnappar denna tråd :-)

Hur funkar det att köra Quintrex Hornet 440 (utan styrpulpet) med bara elmotor?
            Jag är inte intresserad av att ha någon bensinmotor utan vill lunka runt i tystnad när jag fiskar…
            Blir båten för stor och tung eller är det möjligt?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Lärka
            av Lärka