Sandström 495 / 560 C-Fish "Alltförsjön mässan" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sandström 495 / 560 C-Fish "Alltförsjön mässan"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sandström 495 / 560 C-Fish "Alltförsjön mässan"

Är det någon som varit på mässan alltförsjön och sett sandströms nya C-fish? Vallenmarin ska tydligen vara där med denna..

Verkar vara en vettig båt enkom för fiske.. stora fria ytor samt mittpulpet.. inget lull-lull bara mycket båt!?

Mest 495an som för min del är intressant.. Priset lockar en del, 52k inkl det mesta..
    117k med 50 E-tec

Någon som sett den? Värt att åka dit o kika?

""Det här är båtar som är speciellt framtagna för dig som använder din båt nästan uteslutande för fiske. C-Fish 4.95 baseras på det populära 4.95 Classic skrovet, och 5.60 C-Fish baseras på den större 5.60 Classic. I dessa båtar tar vi tillvara de erfarenheter som våra fiske-kunder från tidigare år delat med sig av. C-Fish båtarna har följande gemensamt: Regnläns i sittbrunnen, däcksmodul utan standardmonterade främre pollare, stora fria halkskyddade golvytor i båten, mittmonterad styrpulpet med ruta och båge med integrerade lanternor, man sitter längst bak i båten när man kör den, öppet för att montera önskad extra utrustning efter eget val mm""

Kommentera

Ehh men va fasen.. Blev lurad Mässan börjar juh på lördag. Fiskepolarn sa att mässan varit hela denna vecka..

Aja tråden kan väl hänga kvar =) E väl folk som åker in i helgen/nästa vecka

Kommentera

Tycker nog att den vanliga 495 classic med sidopulpet är ett bättre val, bättre med gott om plats på en sida i bak än smalt och trångt på två sidor med mittpulpet. Skulle själv bytt till en 510 förra året men stora bilreparationer kom i vägen för ekonomin. Men det är kanske bara bra då jag kommit fram till att 495 passar mig bättre. Ska åka och diskutera pris med den lokala återförsäljaren om ett par veckor

Kommentera

Var ner på förhansvisning av mässan idag och kikade på bla. 495 C Fish och tog några bilder inga höjdare men visar iaf det viktigaste, kan slänga upp dem om någon är intresserad båten ser bra ut med helt ren durk och massor med svängrum.
          CC pulpeten är smal så inga problem att komma runt den på båda sidor och Sandströms fina skrov borgar för en bra fiskemaskin om man inte vill ha massa "onödig" komfort i sin fiskebåt.

Kommentera

det är klart vi vill se! upp med dom
            +

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Var ner på förhansvisning av mässan idag och kikade på bla. 495 C Fish och tog några bilder inga höjdare men visar iaf det viktigaste, kan slänga upp dem om någon är intresserad båten ser bra ut med helt ren durk och massor med svängrum.
            CC pulpeten är smal så inga problem att komma runt den på båda sidor och Sandströms fina skrov borgar för en bra fiskemaskin om man inte vill ha massa "onödig" komfort i sin fiskebåt.
            JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
            <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Ok håll tillgodo, hade bara lilla kompaktaren med mig och kände mig lite handikapapd utan systemaren men visar iaf lite hur den ser ut.
              Bifogade filer

Kommentera

Om den h 560C har samma skrov som 5,60 classic kan jag ge följande utlåtande (då jag fiskar i en 5,60 ofta).
                -God bränsleförbrukning men ett stampigare skrov får man leta efter. Ingen båt jag skulle välja om jag skulle fiska skärgård.

Kommentera

Tack för infon och bilderna ROSPIG!!

Ser riktigt fin ut och som du skriver, stora fria ytor.. Känns som en vettig fiskebalja för rospigg kusten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka