Pelagiska givarfästen?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pelagiska givarfästen??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Snygg lösning DavidL
    Någon sorts tving istället som fästanordning i relingen skulle nog passat bättre för min del.
    Visst älskar vi sådana här trådar, med idéer som sprutar och diverse olika lösningar på problem?

Kommentera

Fäste och riggrör till en elmotor. Använt mig av rör och fäste till en Minn-Kota endura 30. Modifierad justerbar styrstam för MTB i 1 1/8" dimension som fästs på riggröret längst nere och agerar givarfäste. Läs senaste Fiskefeber för bilder. Framtestat under 2011, säljs nu av Comstedt som ett paket fast med lite annorlunda givarfäste längst ner, kostar 995:- tror jag. Bättre fäste går inte å få enligt mig. Sladden dragen i röret.

MVH/gimmy
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Behöver inte bli så dyrt!

Click image for larger version

Name:	DSC_6369.JPG
Views:	1
Size:	179,5 KB
ID:	1762281Click image for larger version

Name:	DSC_6370.JPG
Views:	1
Size:	165,8 KB
ID:	1762282

Hej!

Rörklammer aluminium och rostfritt rör

/C

Kommentera

Den var också snygg Jemseby.
          Mitt stora problem är att jag inga verktyg, svetsar eller annat liknande har.
          Och inte heller kan jag fråga någon vän att bara tillverka något åt mig.
          Så för min egen del blir det att försöka finna något sätt att köpa enkla saker som
          är färdiggjorda, det ser ut som att några delar är kapade och/eller svetsade.

Men enkelt och bra var det, precis som jag skulle vilja ha det...fast med skruvtving som fästanordning i relingen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
            Fäste och riggrör till en elmotor. Använt mig av rör och fäste till en Minn-Kota endura 30. Modifierad justerbar styrstam för MTB i 1 1/8" dimension som fästs på riggröret längst nere och agerar givarfäste. Läs senaste Fiskefeber för bilder. Framtestat under 2011, säljs nu av Comstedt som ett paket fast med lite annorlunda givarfäste längst ner, kostar 995:- tror jag. Bättre fäste går inte å få enligt mig. Sladden dragen i röret.

MVH/gimmy
            tusen spänn för ett givarfäste....lägger man till en femhundring har man ju en motor längst ner i stället för bara ett fäste
            plus ett reglage upptill, en komplett Endura C2 30 alltså...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              tusen spänn för ett givarfäste....lägger man till en femhundring har man ju en motor längst ner i stället för bara ett fäste
              plus ett reglage upptill, en komplett Endura C2 30 alltså...
              Känns det bättre å skrota en elmotor så ja, gör så Smakar d å kostar det. Sa inte fästet var billigt men det är jäkligt bra, provat det mesta när det gäller olika fäste men detta är jag mest nöjd med. Tål höga farter under sökning och tiltas blixtsnabbt upp. Ingen synlig kabel som linan fastnar i.

MVH/Gimmy

Kommentera

Ska jag vara ärlig tycker jag givarfästet från Comstedt ser lite B ut, tar onödigt mycket plats och rent funktionellt ser det inte helt 100 ut då man är låst till vissa fasta vinklar osv, men funkar säkert men skulle inte lägga 1000 spänn på det när man får ett riktigt stilrent och i alla fall på pappret ett mer funktionellt fäste för samma pris..
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                  Ska jag vara ärlig tycker jag givarfästet från Comstedt ser lite B ut, tar onödigt mycket plats och rent funktionellt ser det inte helt 100 ut då man är låst till vissa fasta vinklar osv, men funkar säkert men skulle inte lägga 1000 spänn på det när man får ett riktigt stilrent och i alla fall på pappret ett mer funktionellt fäste för samma pris..
                  Vad snackar du för strunt? Fasta vinklar? Givaren nere på fästet är ju justerbar. Du ställer ju inte det så det ger en bra återgivning när båten ligger som den ska i vattnet. Men men, smaken är som baken. Vad syftar du på för annat fäste för 1000:- lappen? Hur du kan säga det ser b ut förstår jag inte om man jämför med gängstavar, skruvtvungar, vattenledningsrör, buntband och eltejp som sitter på d flesta båtar. Nått mer factory än ett Minn-Kota elmotorfäste går väl inte å hitta.

Tycker inte man ska såga prylar man inte har provat... Bara för du inte vill lägga 1000:- på det så finns det kanske dom som vill. Priset har inget med funktionen att göra och det frågades om tips på ett funktionellt bra givarfäste.

Det är i alla fall ett av få fäste som går att köpa färdigt över disk som står pall för 5 knops sökfart och sitter stadigt i alla lägen och som dessutom går att tilta upp på ett par sek.

Vad dina kalkyler på "pappret" säger stämmer inte med verkligheten, har testat detta fäste i 1 år vilket innebär för mig många hundra fisketimmar, funkar klockrent.

MVH/Gimmy
                  Senast ändrad av Gimmy; 2012-04-01, 14:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
                    Vad snackar du för strunt? Fasta vinklar? Givaren nere på fästet är ju justerbar. Du ställer ju inte det så det ger en bra återgivning när båten ligger som den ska i vattnet. Men men, smaken är som baken. Vad syftar du på för annat fäste för 1000:- lappen?
                    Ett elmotorfäste brukar ha fasta lägen man kan justera fästet i sidled så att säga, eller vinkla upp och ned när det kommer till motorn. Jag vill nog ha så jag kan finjustera åt alla håll och kanter och helst skruva fast anordningen i båten och att det tar så liten plats så möjligt och smälter in fint med båten i övrigt, men som sagt, baken är som baken och du är så långt ifrån färgad som man kan bli när det gäller just det fästet. Jag tvivlar dock inte på att du är övertygad om att det är det ultimata fästet, jag går på vad jag själv tror och ser, inte på folk som varit med och kommit på idén och dessutom är säljare och rekommenderar sånt man själv säljer säger, no hard feelings
                    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Nåja...comstedts/Gimmys fäste går i alla fall inte att sätta fast på min båt en gång så även om det bara kostade nån hundring skulle jag inte köpa det....sen måste jag hålla med Mattias,det är klumpigt och tar för stor plats...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 834 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka