Ursprungligen postat av Pajkulan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Crescent 434 15hk Mercury alt. Quintrex 390 Honda 15hk
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inläggÄr motorn till Crescenten ny?
Det finns inte en sportmössa att du får ngt "bra" begagnat för halva priset.
Har själv letat efter båt och 4-taktare kostar flis.
beror visserligen på vad man anser med bra
i mina ögon så är en bra båt och motor ett ekipage som gör vad som förväntas och inte håller på att strular
men meningarna är ju delade vet jag
fega personer måste köpa nytt för de är så rädda att något ska hända vilket det gör även på nya prylar
ett exempel
Kommentera
-
Förstår inte vart du har kollat priser? Verkar som du har fått ett riktigt bra pris på 434:an och ett riktigt dåligt pris på Quintrexen. En bas utrustad Quintrex 390 ligger på strax under 35000kr och däromkring ligger ju även en Crescent 434 om inte lite mer. Sedan skiljer det ju en del på pris på motorerna, Honda ligger ju en bit över de flesta andra motorer.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
-
En Honda 15hk går väl lös på runt 30papp. Själv skulle jag ha köpt 434:an. En quintrex i basutförande är inget mer än en plåtbalja för mig.
Om man däremot köper en Puhakka edition så börjar man snacka trevlig båt, men då kostar den plötsligt 65000kr + motor.
Kommentera
-
75 papp för en fullutrustad quintrex 390 utan motor , fy och usch. Jag lovar du får lika bra med fisk i en begagnad plastbåt för 10 papp . Sen kommer du vara mindre rädd om en billigare båt = du törs släpa den ner till ett nytt vatten mm som ökar chansen på ofiskade platser
Kommentera
-
Instämmer med Pasi och Eino. Aluminiumbåtar har blivit alldeles för överreklamerat. Även om nu 434:an slår i sjön, så beror det ju på att den är halvplanande. Och hur många båtar är inte det. Ska vi dissa alla båttyper som är halvplanade. Då blir det massor av bra båtar som är skit enligt vissa här.
Ett halvplanade skrov är ju inte byggt för fart. Eftersom skrovet är byggt för stabilitet i stället för fart.
Skulle lätt hellre köpa en tung och stabil båt. Än en lättare (aluminium) båt som rör sig lättare i sjön. Och på det viset blir osäkrare vid fiske.
Sen klonkljudet när man tappar nåt i båten eller att det blir kyligare att ta i.
Lättare att montera i en glasfiber än i en aluminiumbåt. Man kan plasta lite hur man vill. Om man vill bygga om båten.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Skulle jag ha varit i din sits så skulle jag valt Quintrexen stadigare båt att spinnfiska från får du leta efter.
Sen finns ju Linder 400 som beggad.
Självklart stampar dessa båtar men gjorde dom inte det så skulle dom inte vara så stadiga att stå och fiska från (på grund av dom flatbottnade skroven).
Alu är så mycket okänsligare för törnar än plastbåtar.
Men vill man komma riktigt billigt undan så köper man en beggad äldre plastbåt och sätter på en ny motor, men då får man räkna med lite jobb.
Lite tips.
Mvh StefanCatch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]
Kommentera
-
Här kommer jag igen.
Vill du ha en robust sjösäker båt kolla efter master 410.
Den har pulpet väger mer för den har tjockare alu skrov än snarlika båtar
Lycka till testa mycket och inga impuls köp det är nog det vättiga jag kan säga.http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av rubik Visa inläggFörstår inte vart du har kollat priser? Verkar som du har fått ett riktigt bra pris på 434:an och ett riktigt dåligt pris på Quintrexen. En bas utrustad Quintrex 390 ligger på strax under 35000kr och däromkring ligger ju även en Crescent 434 om inte lite mer. Sedan skiljer det ju en del på pris på motorerna, Honda ligger ju en bit över de flesta andra motorer.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Klabbarparn Visa inläggDet går att få "bra" beg för 15000 kr dock med en 2 taktare och det är väll inget fel med det
beror visserligen på vad man anser med bra
i mina ögon så är en bra båt och motor ett ekipage som gör vad som förväntas och inte håller på att strular
men meningarna är ju delade vet jag
fega personer måste köpa nytt för de är så rädda att något ska hända vilket det gör även på nya prylar
ett exempel
http://www.blocket.se/ostergotland/S...=11&w=3&last=1
Däremot kan man givetvis få tag på bra begagnat billigt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 825 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka