Eller vänta på rätt båt och rätt tillfälle innan du gör ett impulsköp. Kollade runt i säkert 10 månader innan jag köpte min första båt. En 580 big fish för 85000 och insåg att jag inte spinnfiskade tillräckligt mycket för att det skulle vara försvarbart med en styrpulpetare. Och de gånger vi gör det är i insjöar och 2 personer i båten. Så den gick ut på blocket igen och en trollingutrustad örnvik 530 inhandlades för 55000. Inte den ultimata båten för mig men fyller sitt syfte för trolling i småsjöar till havet utan problem. Som de flesta säger det krävs minst 3 båtar innan man blir någorlunda nöjd. Nästa båt blir nog en 6 meters sak med skarp bottenvinkel och en rejäl dragbil framför igen. Saknar min B2600. Men om man som du skall ha båten i samma vatten hela tiden ser jag ingen begränsning vad gälller storleken förutom priset.
Tro mig det kommer dyka upp ett tillfälle när hela du säger köp.Och vad det gäller motorer så får jag rysningar när jag hör mercury och vissa andra får det när de hör evinrude/johnsson. Prova/Se/Känn/Lyssna. Vissa motorer är måndags exemplar och andra är bra från alla märken.
Tro mig det kommer dyka upp ett tillfälle när hela du säger köp.Och vad det gäller motorer så får jag rysningar när jag hör mercury och vissa andra får det när de hör evinrude/johnsson. Prova/Se/Känn/Lyssna. Vissa motorer är måndags exemplar och andra är bra från alla märken.
Kommentera