Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
    Men det är endå skrämmande så sjukt dålig kvalitet det var på grejerna och installationen som den officiella Generalagenten på "Quintrex Sverige" gjort. Alla som köpte Quintrex för nåt år sen borde verkligen se över sina el o- bränsleslangsinstallationer och kontrollera att det inte är lika taffligt installerat som på hans båt -isåfall är det SOLKLARA reklamationsärenden.

Att svetsningen är "handgjord" i Quintrexfabriken betyder iaf. inte detta fallet inte att det är bra gjort.
    Stora porer och håligheter i svetsarna + två strängar bredvid varandra pga. för bred spalt är ordentliga produktionsfel, -kommentera gärna detta Gimmy om du har en annan uppfattning...?

Gimmy, du må vara den sämsta PR agenten i Sverige, men här överträffar du verkligen dig själv.

I alla meningar har du så fel i detta påståendet att det är rent utav pinsamt, fattar du inte det själv?

LÄS PÅ och ge ett relevant svar....
    Tänker inte kommentera otrevligt och personliga påhopp, dessutom inte när det gäller en båt jag ej levererat.

Kan bara säga att jag har 15år som fordonstekniker på MC sidan bakom mig, och svetsar ganska mkt själv så nån idiotförklaring om att vara okunnig säljare är ett slag under bältet.

Tack för mig!
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Har köpt en Quintrex 390 av Lomma Båtsportcenter(sorry du var för dyr Gimmy).
      Jag är grymt nöjd med båten, har en Minnkota iPilot fram och en gammal 15HP 2T bak.
      Funkar fruktansvärt bra i alla väder, är stabilare än någon annan båt jag provat, hela båtens yta går att använda. Har själv svetsat in castingdeck fram och bak med stolhållare. Till det priset så finns det ingen annan båt i sverige som matchar den prestanda som Quintrexen har. Svetsarna är grova, och vi som har ett antal amerikanska bilar i våra garage ler igenkännande, ramen på min 74 Corvette och 70 Camaro ser likadan ut. Den installation som någon "klantskalle" gjort kan knappast vara båtens fel, klantskallar finns överallt tom på detta forum och brukar dessutom inte kunna hålla sig till vanligt hyfs.
      Senast ändrad av racingse; 2011-05-09, 15:47.

Kommentera

Gimmy! Om mina inlägg tolkas som personliga påhopp ber jag verkligen om ursäkt.
        Du hamnar lätt i en besvärlig sits som aktiv FS:are och båtförsäljare men vi uppskattar verkligen dina svar.
        Tanken bakom mitt första inlägg var att se om det bara var jag som överdrev, om det ser ut så här på fler aluminiumbåtar (har tyvärr aldrig ägt en alu-båt) och kanske få ett svar på vad man kan förvänta sig för 34.000:-.
        Är nämligen fortfarande övertygad om att det är en bra båt.

Racingse! Kan bara hålla med om USA-bilar och dess konstruktion. Har kört amerikanskt i 15 år och sett mkt konstigt.
        Amerikanska konstruktörer kan inte ha tillgång till kunskaper i hållbarhetslära.
        Svetsa ihop nåt grovt. Om det inte håller, svetsa dit nåt grövre!
        Men det köper vi, det ingår liksom. Ungefär detsamma som att HD-ägaren alltid får torka upp oljespill och dra åt skruvar som vibrerat loss.
        Det var lite det här jag ville komma åt med mitt inlägg!
        Är det en så jäkla bra och rolig båt så man kan blunda för de små konstruktionsmissarna?
        Det kan mkt väl vara det...
        Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
          Gimmy! Om mina inlägg tolkas som personliga påhopp ber jag verkligen om ursäkt.
          Du hamnar lätt i en besvärlig sits som aktiv FS:are och båtförsäljare men vi uppskattar verkligen dina svar.
          Tanken bakom mitt första inlägg var att se om det bara var jag som överdrev, om det ser ut så här på fler aluminiumbåtar (har tyvärr aldrig ägt en alu-båt) och kanske få ett svar på vad man kan förvänta sig för 34.000:-.
          Är nämligen fortfarande övertygad om att det är en bra båt.

Racingse! Kan bara hålla med om USA-bilar och dess konstruktion. Har kört amerikanskt i 15 år och sett mkt konstigt.
          Amerikanska konstruktörer kan inte ha tillgång till kunskaper i hållbarhetslära.
          Svetsa ihop nåt grovt. Om det inte håller, svetsa dit nåt grövre!
          Men det köper vi, det ingår liksom. Ungefär detsamma som att HD-ägaren alltid får torka upp oljespill och dra åt skruvar som vibrerat loss.
          Det var lite det här jag ville komma åt med mitt inlägg!
          Är det en så jäkla bra och rolig båt så man kan blunda för de små konstruktionsmissarna?
          Det kan mkt väl vara det...
          Mvh Micke
          Det var ju attans att jag var för dyr.... Tycker jag brukar räkna schyssta priser, i alla fall på byggda båtar med motor/trailer. En naken båt e där inte mega mkt att spela på. Vet att Lomma hade en lagerbåt 390. Var det den du köpte?

MVH/Gimmy
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Men det är endå skrämmande så sjukt dålig kvalitet det var på grejerna och installationen som den officiella Generalagenten på "Quintrex Sverige" gjort. Alla som köpte Quintrex för nåt år sen borde verkligen se över sina el o- bränsleslangsinstallationer och kontrollera att det inte är lika taffligt installerat som på hans båt

Dock återigen det var en demobåt och förmodligen en engångsföreteelse med de installationerna.

Att svetsningen är "handgjord" i Quintrexfabriken betyder iaf. inte detta fallet inte att det är bra gjort.
            Stora porer och håligheter i svetsarna + två strängar bredvid varandra pga. för bred spalt är möjliga produktionsfel

Och du är inte återförsäljare åt Linder/Buster eller nåt annat märke??

Kommentera

Gimmy, har inget svar på din fråga, har ingen aning.

Mikael, det är en jäkla bra båt till det priset, jag garanterar att du kommer bli supernöjd. Har fiskat mycket med Linder och det går inte jämföra. Stabilitet, utrymme, gång ja allt är bättre.

Ska du använda en TIKA trailer(som jag har) måste du modifiera den, TK passar bättre men är dyrare.

Kommentera

Hillskär Marin:

Jag vill gärna komma och provköra! Du är närmaste ÅF. Kommer du finnas på plats under Umeå Pike Open?
                Jag skall anmäla mig, jag väntar på en E-TEC 50 till min Quintrex 440 PRO jag skall ha under Ume Pike Open.

Jag har nu en 440 shadow fullutrustad (nästan samma som Hornet PRO och en 390 explorer i basutförande med durk.

Kommentera

Vad sägs om en 2011 TRACKER® Guide V-16 Laker Deep V. Den kan vi ordna hem med en 30 hästars murkla för samma pris som du bara ger för båtarna i Svedala.

Kommentera

Ursprungligen postat av Levve Visa inlägg
                    Och du är inte återförsäljare åt Linder/Buster eller nåt annat märke??
                    Nope. Det är jag inte.
                    Jag är fiskare och båtägare. Många här på forumet besitter en hel del kunskap och erfarenhet och svarar på folks frågor utan 100% kommersiella syften.

Men det vore relevant och rättvist att i trådar som denna, ha en representant från buster, linder, tracker, silver, osv...
                    Eller hur? Det är ju en uppsjö representanter från Quintrex här på forumet som försöker sälja båtar HEJ Vilt!

Kommentera

Hämtade min Quintrex Hornet 440 Pro för en vecka sen. Jag är helnöjd med den. Visst kan den kännas lite grov i plåt och svetsar men den kommer garanterat att hålla. Det är ju en fiskeracer, vill man ha en glidarbåt med hög finish får man väl köpa en plastbåt. Kollade in Linder Catch på båtmässan men den slår definitivt inte min 440. Lättplanande, stabil och ett fantastiskt utrymme, ingen nitad eller skruvad skit här inte!!!. Sitter en Honda BF50 på akterspegeln och den går fantastiskt med denna motor. Körde första vertikalpasset med en kompis igår, blåste friskt men båten var lättmanövrerad med elmotorn och inte alls så vindkänslig som jag trott. 13 gösar och 1 gädda blev det i alla fall. Hejja Quintrex!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka