Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oj, oj, oj vilken lång vinter det kommer att bli för dig!
    Kul att du kom "till skott" och lycka till med nya båten.
    Mvh Micke

Kommentera

Bra att du tänkte med plånboken och inte hjärtat. Får man fråga vad för priser du valde mellan. Jag förstår inte varför man ska hyscha med priserna, detta är ett forum!

Kommentera

De nya båtarna ligger runt 119 till 130. quintrex 390 på ca 100 med utrustningen jag ville ha. Den jag köpte ligger på 85 med allt.

Kommentera

nån som vet var de holländska marcraft ligger på i pris ?

Dom har ju en 410 modell som liknar q´s 390 modell...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg
            Varit ute i 10-15 sekundmeter med vita gäss på sjön, inga problem men blir lite studsigt i full fart. Sitter gör man kanon, stolen är flyttbar längs hela toften och snurrbar. Visst kan man få lite stänk på sig vid grövre sjö.
            Är inte riktigt rätt person att fråga om detta då jag nästan uteslutande sysslar med vertikalfiske, brukar ju inte gå ut om det blåser för mkt då fisket blir omöjligt. Blir lite trolling ibland och då har det ju blåst lite.
            Ang. vind och Quintrex 390, hur beter den sig vid sidvind ?, den har ju breda och höga sidor och plan botten,

Kommentera

Varit ute i 10-15 sekundmeter med vita gäss på sjön, inga problem men blir lite studsigt i full fart. Sitter gör man kanon, stolen är flyttbar längs hela toften och snurrbar. Visst kan man få lite stänk på sig vid grövre sjö.
              Är inte riktigt rätt person att fråga om detta då jag nästan uteslutande sysslar med vertikalfiske, brukar ju inte gå ut om det blåser för mkt då fisket blir omöjligt. Blir lite trolling ibland och då har det ju blåst lite.
              10-15 sekundmeter? måste vara en väldigt liten sjö eller snarare en ankdamm du kört "lite stutsigt" i full fart :-)

Jag skulle vilja testa en Quintrex, de ser ut fina ut.. Men kan tänka mig att modellerna under 5 meter inte tar hög sjö så bra

Du kan inte jämföra stabiliteten i en Quintrex med Linder och buster. Finns inte på samma karta. Som att jämföra en Hummer H1 med en Fiat 500
              Jag tvivlar starkt på att de små quintrexbåtmodellerna som är platta under skulle ta hård sjö bra.
              Rolig jämförelse! Du är nog ute och cyklar!

Ta bort mittoften i en båt är inte att rekommendera utan att förstärka båten. Den har mer syfte än att sitta på, den håller även ihop själva båten. Tar du en Quintrex tex har den en helt annan skrovkonstruktion för att klara sig utan just mittoft.
              Tror du får ta och läsa på lite innan du ger dig ut och försöker sälja båtar helt hejdlöst!!
              Att fimpa mittoften på Buster går alldeles utmärkt. På Linder tror jag blir problem då de inte är lika kraftigt bygda som Buster.
              Senast ändrad av mobetahl; 2011-02-10, 00:39.

Kommentera

Här en filmsnutt där de kör en Quintrex 440 med dubbla pulpeter med en 50 hk i vind med med lite krabb sjö.
                First test in little tough weather, Quintrex 440 Hornet with the 50Hp E-tec, also testing the new Rogue 15" prop, the boat is amazingly smooth in this choppy...

Quintrex modeller överraskar hur de tar sjön, innan min provkörning i höstas var jag lite skeptisk men nu vet jag.

Kommentera

Hillskär Marin:

Jag vill gärna komma och provköra! Du är närmaste ÅF. Kommer du finnas på plats under Umeå Pike Open?

Kommentera

Hej!

Om man funderar på att köpa Quintrex, kanske värt att kolla in denna tråden först?

Båten verkar vara så full av fel och problem, att den skulle inte ens sålts till kund i det skicket.

Mvh
                    Kjelle
                    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Ville bara skriva att är jättenöjd med min Buster S som jag köpte. Känns kanon och allt funkar klockrent. Hittills inget att klaga på. Tog 4 gäddor igår på 2 timmar så denna bår kommer ge mig mycket glädje. Har varit ute mycket nu och tycker båten är stabil och robust. Enda som man kan "klaga" på att man blir lite blöt om det är vågor ute men det blir man i alla småbåtar.

Tänkte att kul för er att veta hur det blev. Tack för alla synpunkter

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka