Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quintrex 390 eller 440. Buster s cc nya modellen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är på jobbet nu så blir inte så många fler inlägg idag. Kommer tillbaka imorn. Annars blir chefen arg. hahah

Kommentera

Micke: Jag e säljare så jag måste ju överdriva lite

Förövrigt finns 390 Explorer med pulpet, annars finns ju 440 Hornet men prislappen hoppar upp en del där.

MVH/Gimmy
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Jag fick hem min master 510 igår.

Det jag kan säga är att dom är inte dom snyggaste båtarna men dom är välbyggda och tål pisk.
        helsvetsade alu skrov.

Lite läsa ifall du har tid:
        http://www.masterbåtar.se/filer/Master...schyr_2009.pdf
        http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

Håller med Gimmy , finns inte stabilare är otroligt nöjd funderade på en 440 först men när jag kollade in gimmys 390 blev jag överaskad av hur mycke plats där är och så den lätt att hantera med så pass låg vikt.

Kommentera

Har koll på priser på Quintrex. Mailat med Greame i linköping.

Master 410 är 164cm bred. Får man plats med alla prylar tro? Antagligen. Hyfsad i pris med en 25 hk suzuki i gävle. Kan man ta bort mittoften så att den inte är i vägen?

Buster s kostar en del också. Quintrex 390 är ju billigast av dessa båtar. Silver Beaver sticker iväg i pris den med. mmmm

Kanske tomten löser mitt problem.

Kommentera

Ta bort mittoften i en båt är inte att rekommendera utan att förstärka båten. Den har mer syfte än att sitta på, den håller även ihop själva båten. Tar du en Quintrex tex har den en helt annan skrovkonstruktion för att klara sig utan just mittoft.
              [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Ok, uppfattat. Finns väl en mening med allt som tillverkaren har sättit fast på båten. =)

Kommentera

Jag kör en 440 quintrex och kan säga att den känns som en femmetersbåt.
                  Den är grymt stabil i sidled.
                  Nackdelen med den båten är att den blir ganska stötig i högre sjö pga det breda skrovet samt hyfsat låg vikt.
                  Då har jag ändå tyngt ner fören med 2 extra batterier.
                  Annars så är det en kanon båt att fiska ifrån och med den bredden så får man plats med allt plus lite till.
                  http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Jag förstår att alla lite lättare båtar blir stötiga och så i lite hårdare blåst. Det får man ju på köpet. Går ändå inte ut i några större vindar.

Frågan är nu för mig så här. Vilken båt kommer jag få mest valuta för pengarna. Tror att jag kommer att bli nöjd oavsett båtmärke. Bara det finns plats för lite prylar och någorlunda bekväm sittställning när man transporterar sig en bit i sjön. Mest kommer det bli spinn och jigging men vill även trolla lite grann ibland. En allroundbåt så att säga.

Quintrex 390, 440 verkar folk vara nöjda med och mycket plats. Lätta och behöver ingen jättemotor.

Buster s CC. Välkänd märke. Många gillar dessa båtar. Lätt att sälja vid ev försäljning.

Silver. Både alu och "plast" Antagligen bekväm att åka i

Master verkar vara en robust båt. Vattnets pansarvagn om man säger så.

Får fundera över julen och sedan slå till. Beror nog på lite om man ska ha beg eller slåt på nytt. Då faller ju vissa märken ifrån pga att dessa inte finns i beg marknad. Är samtidigt inte helt klar om beg är värt det. Skiljer inga astronomiska belopp mellan nytt och beg i vissa märken. Behöver ingen "snabb båt". Nöjd med ca 20 knop tror jag.

Vi får se vart det lutar. Tack alla för era synpunkter hittills. Kul att ventilera med er fast man inte känner er

Kommentera

Så där. Nu är båtköpet klart.

Blev en begagnad buster S med gps+ekolod+trailer+yamaha motor. Tyckte att jag fick bra pris på denna så jag slog till. Tänkte först på quintrex 390 men hittade en begagnad buster s så tyckte att den var värt pengarna.

Tack alla för era synpunkter. Vill att ni ska veta att ni hjälpte till i denna djungel även om resultatet vart ngot annat än vad tråden luta åt. Väntar på våren nu =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 815 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka