Förslag på snabb båt för fiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på snabb båt för fiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förslag på snabb båt för fiske.

Funderar på att skaffa mig en större båt och har då kommit fram till att jag vill ha något som går att åka riktigt fort med, dvs runt/över 40 knop. Den också ska vara lämplig för fiske, ha övernattningsmöjligheter och kunna trailas på vanligt b-kort. Gärna med utombordare. Tänker mig båt på 6-6,5 meter.
    Någon som på rak arm kan name-droppa några båtmodeller som skulle kunna passa in?
    Är det något av mina kriterier som måste strycka på foten så är det övernattningsmöjligheterna.

Pengar va det också. Tänker mig runt 200' +/- 75'.

Kommentera

Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
      Pengar va det också. Tänker mig runt 200' +/- 75'.
      Vad har du för båt nu?

Kommentera

Silver Eagle kanske?
        Finns ju som Wa också med ett litet krypin.
        //C
        http://sportfisher.se

Kommentera

Silver Shark 605 WA med en stor tvåtaktare

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Finns ju ett gäng WA båtar i den storleken som säkert går att jaga upp i 40+ och som går att sova i. Har själv en örnvik 630 WA som med en 115 HP toppar strax över 30 kn, Den får man dock häkta på upp till 175 hp på...
            Kruxet är att dessa båtar är svårt att få traila den med bara B kort. Det kan dock funka, kolla vad din bil får dra.

Skulle ju kunna spana på en flipper 640. Går ju att sova i (Hardtop), går att fiska ifrån (sen kan man ju ha olika åsikter om hur det är att fiska från en sådan), går att häkta på en rejäl motor på (läste om nån som hade en 200 hp på en sådan och hävdade att den toppade över 50!!!) och går att hitta för ett överkomligt pris. Frågan är återigen om den funkar att traila på B kort...
            ... everything else is baitfish.

Kommentera

Köp en HT båt med förstärkt akter, sen häktar du på något onödigt stort så har du iaf möjligheter till fiske..Om det är trolling du menar då så att säga?

Finns gott om sådana här nere i Karlskrona och dom går utav satan, säkerheten vet jag inte om men det möter ju dina krav!

Borde man väll kunna jaga upp i 40kn?

Är det en hög marschfart du är ute efter eller bara skryt fart?
              Är två skilda saker enligt mig nämligen!

Vass skrovform ger en längre fart och en lite högre planingströskel, men ger en bekvämare färd.
              Platt skrov ger en betydligt högre toppfart och den kommer lättare dig också..Däremot är komforten kass.
              Senast ändrad av Allmana_mini; 2010-08-27, 10:33.
              Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

En snabb båt som man tar sig runt överallt på även på riktigt "stora vatten", går att fiska alldeles utmärkt ifrån - intigrearde spöhållare - båten är dessutom visuellt är en skönhet(iaf. i mina ögon), är fantastisk i sjö/hög sjö, går rellativt grunt. En ganska dyr båt men av hög kvalité, går att hitta beg. för mellan 200 -300.000kr med årsmodell 00-05. Finns i tre olika motoralt. En Disel, och två bensinare. Med "mellanalternativet" gör båten lite drygt 45knop. Båten är Norsk och märket heter Goldfish, modellen på denna är 21 sport. Övernattningsmöjligheterna är dock inte bra!

Har haft en själv. Ångrar att jag sålde! Bifogar bild på denna.
                Bifogade filer
                Senast ändrad av world in my eyes; 2010-08-27, 12:42.

Kommentera

Silverbåtarna verkar ju vara helt kanon. Ska tydligen vara grymma skrov också.
                  Kan väl förtydliga lite. Sysslar mest med jerk, vertical, spinn, mete och bonntrolling. Men efter att åkt på Mjörn några gånger börjar jag inse att jag verkligen börjar falla för båtlivet och tänkte att jag även ska få med övriga familjen på detta.
                  Men just Silver Shark 605 WA verkar vara som klippt och skuren för mig.
                  I dagsläget kör jag en Ford Mondeo 2,0 tdi 2009. Ska dock bytas om 1½ år, alltså ungerfär i samband med båtköp. Då har jag ju möjlighet att styra det lite.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka