Söker Fiskebåt, runt 6-7 meter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker Fiskebåt, runt 6-7 meter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker Fiskebåt, runt 6-7 meter

Hejsan, någon som har nå bra tips på fiskebåt runt 6-7 meter lång. Prisklass: 100.000 till 200.000. Tänkte använda den till all sorts fiske, främst gädda & abborre. Men på våren blir det även vandringslax. Har kollat in Ryds 600 Gts, dock är inte alla så imponerade av Ryds vad jag har läst?
    Kom gärna med förslag!

/Tomas

Ingen som vill dela med sig?

Kommentera

Jag hade en Bella 640R för 5 år sedan men sålde den när vi skulle ha barn. Det satt en Suzuki 100 HK V4 2-takt på den och den var lite törstig, ville ha en billigare båt istället.

Det jag kan säga om båten är att den är grymt stabil, tror den var 225 cm bred och skrovet var 6 meter med 40 cm badbryggor på vardera sidan om motorn. Det är en mittpulpet där 2 sitter bekvämt bakom en hög ruta. Den var godkänd för 8 pers vill jag minnas, vi åkte nog 7 som mest i den utan problem.

Min var från 1991 eller nått sånt har jag för mig, hittar du en sån med en 115-130 HK 4-takt så har du en riktigt stabil båt för allt fiske.

Jag körde min i över 30 knop i Norge när det var mer än 2 meters dyning, det var ganska häftigt att hoppa med en 1 ton tung båt + 4 pers i. Självlänsen minns jag var riktigt bra på båten, den kläggade inte igen när man sköljde bort lite sjögräs och sånt. Det var en 50 mm slang och inte något småkrafs.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Tack för tipset, såg intressant ut!

Kommentera

Hape metalworks twister 550,590,650 byggs efter din önskemål och har bra priser.
          en 550 kostar +/- 110000:- en kostar 590 +/-150000 och en 650 får du för 190000:-

Kommentera

Ursprungligen postat av Norran Visa inlägg
            Hejsan, någon som har nå bra tips på fiskebåt runt 6-7 meter lång. Prisklass: 100.000 till 200.000. Tänkte använda den till all sorts fiske, främst gädda & abborre. Men på våren blir det även vandringslax. Har kollat in Ryds 600 Gts, dock är inte alla så imponerade av Ryds vad jag har läst?
            Kom gärna med förslag!

/Tomas
            Hej Tomas Nordin;
            Här har du att välja bland de bästa sportfiskebåtar som USA kan erbjuda http://www.lundboats.com/ .

Buster och Eagle är det närmaste du kan komma i Skandinavien.
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Kör en Örnvik 630 WA. Gör med en 115HP kring 30 kn. Dessutom kan man krypa in i den då det blir riktigt tjurigt väder, med en värmare i den blir det riktigt behagligt Har än så länge absolut ingenting att klaga på. Funkar dessutom bra som camping båt för en lite familj.
              ... everything else is baitfish.

Kommentera

Var ett tag sen jag skapade tråden men jag kan meddela att det blev en Yamarin 5910 och är hittills mycket nöjd!

Kommentera

Ursprungligen postat av Norran Visa inlägg
                  Var ett tag sen jag skapade tråden men jag kan meddela att det blev en Yamarin 5910 och är hittills mycket nöjd!
                  Hej Tomas Nordin; Yamarin 5910 är en riktigt snygg båt! När hösten 2011 är över kan du ju skriva här och berätta hur din båt fungerade vid Laxtrolling i riktigt grov sjö på Ålands hav. Min Buster Magnum doppar fören då och då vid motvinds trolling i grov havssjö. Som tur är har jag sedan slutet av 1990-talet fungerande självlänsar, Rhule länspump och manuell handpump som extra säkerhet.
                  Go for the Big Ones!

Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 834 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka