Bra fiske båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra fiske båt?

jag undrar vad ni rekommenderar för båtar till fiske. Jag vill komma ner i vikt så mycket som möjligt så det ska bli lätt att lägga i båten överallt. men är lite osäker när det gäller aluminiumbåtar. Jag har tittat en del på crescent 465 trader, och lite på olika hr båtar. Kom gärna med förslag på olika modeller och hur ni har fått till det med djupriggar och all utrustning.
    tack.

Jag antar att du inte menar så lätt att du kan lyfta i den eftersom du kollat på Crescent 465. Snarare så att du vill att den skall vara lätt att traila i själv? Då hänger faktiskt ganska mycket på trailern, en vippfunktion på de två första kölhjulen är guld värt.

Ang. båt så har jag själv en Ryds 480 som jag är väldigt nöjd med. Höga fina fribord och gott som stuvutrymmen.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Om du ska ha djupriggar ska du ha mittpulpet alt sidopulpeten så långt fram det bara går.
      Annars blir det bara krabb med att rigga riggen på pulpetsidan.
      Jag rekomenderar ryds 485DL= mitt pulpet och en av dom bästa båtarna under 5 meter.
      Att båten väger mkt och är svår att sjösätta är bara att folk inte tänker tillräckligt långt.
      Med en vinsch med växel på trailern och en likadan vinsch att koppla till bogseringsöglan på bilen( dra ett rep/kedja till närmsta träd alt jordankare) gör att det blir lätt att sjösätta vilken båt som helst, alldeles själv
      Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 832 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka