Sandström 4,60 ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sandström 4,60 ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sandström 4,60 ?

Hej nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa ny båt till hösten. Har kollat på Sandström 4,60 Basic och Classic men kan inte bestäma mig för vilken som är bäst lämpad för fiske och vad det är för skillnad mellan dom ? någon som vet eller som har erfarenhet ? hoppas någon kan hjälpa mig välja rätt.

Mvh G

en snabb koll på dessa på hemsidan så är det clas fördel med mera motor efekt
    och s¨å ärden ca70 kg tynge = mera plast!
    JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
    <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Det är väl självläns på classic och gör att durken blir lite högre

Kommentera

Hej igen okej så ni skulle hellre ta classic än basic ? hade tänkt att ha en 20hk alt 25hk på båten. En annan fråga hur mäts längden på båten ? är det från fören till akterspegeln ? vad menar du med att durken blir högre ? blir den mera stabil än om den är låg ? ska traila runt med den så att om den är tyngre så blir det mera minus men om den blir stabilare ju tyngre ? så är ju det bra

Mvh G

Kommentera

Durken högre = benen kommer närmare hakan då man sitter ner

här har du en du kan fråga: http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date

Kommentera

Tack för svaret pasi bara att see den där båten gorde mig sugen på att köpa en exakt lika dan.

Kommentera

Hej kom på en till fråga eftersom man köper nytt hur mycket går det att pruta på en ny båt då ? hade tänkt mig en en 4,60 basic och en eu trailer obromsad har tittat på olika ställer och priset verkar vara runt 38000kr borde ju ändå gå att få ner en del. om man köper en ny bil så går det ju alltid att pruta på den så det borde ju vara samma sak på båtar eller har jag fel ??

Kommentera

Hej igen har en fundering det är många som skriver att dom sätter på en 25-30hk hur stor skillnad är det på en 20hk och dessa två motorer ? har nämligen titttat på en evinrude e-tec 25hk som jag har fastnat lite för någon som vet om dessa är bra ?

Mvh G

Kommentera

Ursprungligen postat av gurreb Visa inlägg
                  Hej igen har en fundering det är många som skriver att dom sätter på en 25-30hk hur stor skillnad är det på en 20hk och dessa två motorer ? har nämligen titttat på en evinrude e-tec 25hk som jag har fastnat lite för någon som vet om dessa är bra ?

Mvh G
                  I nuläget så är väl 4-takt populärast fiskemotor.
                  Jag själv kör en 50 e-tec och ser ingen som helst anledning att välja 4-takt.

Men en fördel kan va att ha nära te servicestället oavsett motor.
                  I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Den fanns att köppa på samma ställe som båten. Men evinrude verkar ju inte göra 20hk motorer eller har jag missat något ? Så 25hk kom i första vallet då men funderar på hur båten skulle gå med 25hk eller 30hk någon som har erfarenhet ? Skillnaden är ju inte så stor på vikt mer på på effekt och pris. Vad är det annars för 4-taktare som gäller idag Yamaha Mercury Honda ?

Mvh G

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka