Gipsy v480 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gipsy v480

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Ändå stort gjort av Anders att fixa dig en ny båt samt ytterligare kompensera dig!

Skönt att det verkar lösa sig till slut.
    Det är det väl inte!

Det här skulle han gjort för länge sedan att han sen fixar allt efter att
    historien kommit ut på nätet är en annan sak.

Han insåg väl att många läser detta och väljer en annan båt istället så
    detta känns bara som att han vill rädda sitt eget skinn och försöka rädda företagets framtid!

Han meddelar sig idag på en söndag efter att ha pratat med Holland, ehh har de folk på plats på söndagar? kanske men det känns inte rätt.

Nej, det var efter publicering på internet som det tog fart och han insåg vad som skulle hända om han inte agerade.

Hur som helst så är jag glad att det ordnade sig, kompensationen är dock i minsta laget tycker jag men trådskaparen är nog lättad?

//C
    http://sportfisher.se

Kommentera

Ändå stort gjort av Anders att fixa dig en ny båt samt ytterligare kompensera dig!

Håller med Cole.

Kan inte vara stort, måste vara hans fö------e skyldighet, undrar om kompensation räcker för alla utlägg.
      Senast ändrad av Guest; 2010-07-25, 15:08.

Kommentera

Ursprungligen postat av knota Visa inlägg
        Håller med Cole.

Kan inte vara stort, måste vara hans fö------e skyldighet, undrar om kompensation räcker för alla utlägg.
        mina kostnder i detta i timmar är 29150+m
        ca 40 timmar + hämtning båt +13 tim till = 53
        som egen föetagare som jag är så en timme värd 550+mons
        resa mil 165+80=245*18:-=4410
        montering utrustning ny båt ca 8 tim * 550=4400
        besiktnig 1600:- enkel
        är 39560 ex moms
        + nästan en hel fiske säsong
        men vi får se hur den nya båten är nu
        Senast ändrad av ovandal; 2010-07-25, 16:09.

Kommentera

Vadå stort gjort ??????????
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Det enda som verkar va stor på den mannen är nog käften. Hoppas han har självsanerat sig ur båtsäljarbranchen nu.

Kommentera

Läs gärna mitt första inlägg också innan ni klankar ner på mig.

Hade saken inte åtgärdats, anmäl till KU. Nu är det åtgärdat, knappast skäl att lägga mer tid och kraft för att bråka ytterligare.

Han har redan fått sig en känga så det smäller om det...!

Kommentera

Har följt tråden med stort intresse. Skönt att det verkar lösa sig till slut. Visst, ett HDS kan verka lite i kompensation men det är ändå nåt. Däremot har det ju tagit alldeles för lång tid och för många dåliga ursäkter har använts!
                Jag och många andra som varit intresserade av en Gipsy har nog avskräckts. Inte bara av Forsbergs agerande utan även av tillverkarens dåliga kvalitetskontroll. Man får bara inte släppa ut undermåliga produkter på marknaden!
                Varvets rykte står på spel och ägare av Gipsys får svårt att sälja båtarna i andrahand.
                Att Forsberg klantat sig och att hans rykte kommer att ta många år att reparera är vi överens om.
                Att ett helt företag klantat sig och släppt ut skitbåtar tycker jag är värre. Tänk på detta när du tar emot nya båten. Syna den noga och fråga vad som ändrats.
                Ha även med i beräkningen att om fler Gipsys med problem börjar dyka upp på marknaden kommer din båt bli svårsåld.
                Men vi får hoppas att din båt bara var ett måndagsex.
                Mvh Micke

Kommentera

Intressant läsning, skrämmande! Gipsy trodde jag var en riktigt bra och välbyggd båt, men så verkar inte fallet. Hur svårt kan det vara att få till likformiga båthalvor?! Nån som vet om detta är problem på något fler båtmärke?? Tror jag måste ut å mäta på min gamla Finnark...
                  Brottar fett...

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösen Visa inlägg
                    Intressant läsning, skrämmande! Gipsy trodde jag var en riktigt bra och välbyggd båt, men så verkar inte fallet. Hur svårt kan det vara att få till likformiga båthalvor?! Nån som vet om detta är problem på något fler båtmärke?? Tror jag måste ut å mäta på min gamla Finnark...
                    Att bygga båtar är mycket ett hantverk. Visst kan det bli fel. Men en båttilllverkare måste ha nån slags kvalitetskontroll. Deras rykte raseras snabbt annars.
                    Vet att det finns några Väddö 450 som går snett i vattnet. Uttern åkte på en rejäl ekonomisk smäll för några år sen då de fick ta tillbaka massvis med skeva båtar. Alla med 5,5 meters skrovet. Ryds hade problem med att sidorullar på trailers gick genom skroven på BF och FC serien.
                    Listan kan säkert göras lång och sånt kommer garanterat att upprepas även i framtiden.
                    Men det är i såna lägen som vi verkligen måste kunna lita på våra återförsäljare! Som Forsberg och de andra. De är länken mellan kund och tillverkare. Det är de som i första hand ska hjälpa oss men samtidigt är det dom som oftast krånglar mest.
                    Inte lätt att vara båtägare alla gånger!
                    Mvh Micke

Kommentera

Jag skulle precis gå in och såga Muskytrackers inlägg om Forsbergs förträfflighet men såg att han redan fått rejält på skallen. Bra!

Då lämnar jag det därhän...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka