Gipsy v480 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gipsy v480

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gipsy v480

Hej kära fiske vänner
    År 090921 köpte jag en gipsy v480 med garanti och många lov ord om att den var så välbyggd utprovad. Bra tänkte jag man kan ju lita på Anders Forsberg
    han är ju känd i fiske Sverige.
    Först montera jag en 30 hk honda dög bra för mig tänkte jag efter lite prov fiske märkte jag att den på lite slagsida Anders kontaktades så han skulle prov köra till våren.
    Vintern gick satt på blocket så att ewinrude sålde 50hk rorkult för 56,900 man slog till motor monterades och prov fiske blev av i början av aprill.
    Det visade sig att båten går på riktig slag sida nu svårt att köra i sjö och när man möter andra båtar får slå av på gasen rejält och vänta ut ännu värre om man är 2-3 st i båten.
    Drog båten till lokala båt gubben kolla om motor satt fel han börjar mäta och så
    nej motorn sitter rakt men båten är oliksidig olika hög mellan höger och vänster sida akterspegel.
    Jag Kontaktar Anders F igen han vill ha bilder så jag skickar bilder och skull kontakta holland (varvet) och sa att jag vill ha nu båt min är ju fel på.
    Tiden går Anders börjar bli svår att nå men lyckas få tid får prov körning
    bra tänkte jag men samma dag som provkörningen Anders onåbar.
    Jag ringer ringer inget svar men får ett sms av Daniel hans fiske vän medela att Anders är magsjuk okej tänkte jag men det kunde han iallafal smset mig om
    kolla sen lite på hans blogg så att han höll på levera båt och demo men han var magsjuk ju.
    Anders blir ännu svårare nå och i mitten av maj går stödhjulet på båt kärran igenom skrovet Anders mailas om detta
    skrovet är förtunt en känd båt byggare i falun kontaktas han tittar på båten mäter lite han säjer den är ju oliksidig samt skev och skrovet bular in höger sida
    och plasten är för tunn vid skadan och han stödjer mig att båten inte är bra och att den går snett.
    Anders medelas igen han säjer att dom kommer dom kommer upp från hollad med nya båtar och ska titta på min bra då kanske man får ny båt nu då
    Anders medelar att jag ska plocka båten ren japp det gör jag kör ner båten 100710 dagen dom skulle komitt åker sen hem utan båt.
    Blir medelad att dom kommer 100719 bra tänkte jag den dagen börjar jag ringa igen inget svar får ett sms av han sen sent på kvällen dom tog inte båten på garanti inget fel på den (men dom har ju inte på kört den hur kan dom säja så)-
    Åker ner igen och hämta båten 80 mil tur ingen men tar med mig en båt besiktningsman dit och han mäter upp båten med Anders närvarande (trots att han skulle köra flyttlas till karlstad ) men vilken tur att han var där och leverade båt och Clas som besiktar båten på talar att det är fel på den här båten och alla andra med (sammaform).
    Det bestäms att jag ska dra hem båten ingen och montera motorn igen och provkörning skall ske med Johan sanden och Anders den 100804 i västerås.
    blir ca 20 mil till då men okej då -
    Här är vi nu
    men enl ku lagen Så är det Anders F (sportfikebåtar) som ska ta Garantin på båten av mig och inte varvet Anders är säljare och impotör det är han skyldighet
    Jag tycker att han är väldigt oseriös och vill inte ta tag i detta och bara skiter i det han vill bara sälja nytt till nya kunder det är skrämade hur han behandlar
    oss fiske kompisar

Aj då. Ja det här borde ju elda fart i arslet på honom om inte annat. Skönt att höra att även en Gipsy kan va rena skräpet! Har ju framstälts som världens bästa båt här.

Kommentera

Kan väl inte vara skönt att få höra, att nån har köpt skräp. Tror att det rör sig om ett tillverkningfel som kan hända alla båtmärken. Men kan väl tycka att importören försöker allt för att göra rätt för sig. Och det tror jag kommer ske i detta fall

Kommentera

Ja men måste man anlita en besiktning för 10-15 thusen och arn för att det ska hända nåt
        200 mil åkande 4 till 6 månader ringade (man måste ringa frun för att nå han )
        har lagt ner säkert 40-45 timmar på detta nu och han max 1 timme så han löser nog det här när rätten gör utslag

Kommentera

Fan vad tråkigt!

Riktigt ruttet av Anders. Jag har själv sneglat på samma båt men nu vetifan efter att hört om din behandling.

Säg åt Anders att du kommer skriva din historia på vartenda fiskeforum som finns så kanske det händer något.

Hoppas verkligen att det löser sig för dig.
          //C
          http://sportfisher.se

Kommentera

Va ju inte menat att det va skönt att ovandal fått en måndags ex, Extremt synd om personen i fråga!

Men med den mördande marknadföringen anders kört för gipsy och sen hur jäkla dyra dom är så ska ju inte sånt behöva hända enligt mig. Undra hur FFA ser på hans sidoverksamheter om det skapar dålig publicitet?

Att en sidorulle gått genom skrovet är ju totalt otroligt, Samma sak har hänt på min grisbåt (Ryds 405) men den är ju ursäktad då den är över 10 år gammal och kostade runt 15 000 ny. Men på en ny svindyr top of the line båt ska det väll inte behöva hända?

Hoppas det löser sig utan domstol.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
              Va ju inte menat att det va skönt att ovandal fått en måndags ex, Extremt synd om personen i fråga!

Men med den mördande marknadföringen anders kört för gipsy och sen hur jäkla dyra dom är så ska ju inte sånt behöva hända enligt mig. Undra hur FFA ser på hans sidoverksamheter om det skapar dålig publicitet?

Att en sidorulle gått genom skrovet är ju totalt otroligt, Samma sak har hänt på min grisbåt (Ryds 405) men den är ju ursäktad då den är över 10 år gammal och kostade runt 15 000 ny. Men på en ny svindyr top of the line båt ska det väll inte behöva hända?

Hoppas det löser sig utan domstol.
              Och Abu garcia då!!!!!

Kommentera

Även om det löser sig till slut så ska han hängas ut när han behandlat dig på detta sätt. Det hjälper inte att han kryper till korset först efter påtryckningar. Andra konsumenter måste ju varnas för att det blir problem vid reklamationer. Jag fattar inte hur man kan göra så när man kör ett företag. Vill man ha badwill? Vill man inte tjäna pengar? Och det handlar ju inte om en båt för flera hundra tusen heller! Otroligt korkat!

Det finns många konsumentsajter och forum ute på internet. Han ska hängas ut på varenda en...

Kommentera

Cint.se

www.cint.se kan du lägga in ditt köp. Här kan människor vägleda varandra. På ett och samma ställe samlas här den kunskap, strukturerad och sökbar, som gör att vi gemensamt kan se till att göra bättre köp och undvika att “köpa grisen i säcken”. Alla har vi kunskap om affärer, banker, apparater, hushållsartiklar och mycket annat. Den kunskapen är oerhört värdefull för andra. På Cint “byter” man erfarenhet med varandra.

Discover the power of Cint Exchange, the largest online marketplace. Join Cint to revolutionize your market research experience.

Kommentera

Fairshopping

Ännu en konsumentsajt. Om Anders är schysst så svarar han på kritiken...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 824 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka