Min nya fiskemaskin en kajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min nya fiskemaskin en kajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ni som har Ocean Torque, var placerar ni batterit ??
    Har själv satt en motor på en Ocean Prowler 13, satte batteriet under luckan längst fram. Kajaken blev rätt tung i fören.

Kommentera

Ursprungligen postat av pnb70 Visa inlägg
      Ni som har Ocean Torque, var placerar ni batterit ??
      Har själv satt en motor på en Ocean Prowler 13, satte batteriet under luckan längst fram. Kajaken blev rätt tung i fören.
      Detsitter i facket midskepps det som på din kan rymma hela spön och anant under däck!

Kommentera

Hej Rospigg,

Här sitter jag och läser din kajaktråd igen.
        Snart levereras elmotorfästen till min kajak och jag funderar på att köpa ett dyrt, fast relativt "lätt" batteri för att driva elmotorn.
        Jag har tittat på dessa två än så länge:
        http://shop.batteriexpressen.se/?artnr=MG3100
        och
        http://www.celltech.se/produkter/ope...sp?prodid=7583

Finns det andra intressanta alternativ?

Häls /T

Kommentera

Hej Anton !

Ser att du inte fått något svar på dina funderingar. Jag vet inget om dessa batterier men om det nu är nått värt så skulle jag välja det första pga storleken. Det är dessutom ett gelbatteri som du kan lägga ner om det behövs, ingen läckagerisk, vilket inte gäller för det andra, och jag tror, (obs! tror) att det även har bättre djupurladdningståliget.

Har inte sett eller hört något från Rospigg på länge så jag undrar om han är borta en tid på annat, han är saknad har jag märkt.

Visst finns det andra, men till det priset så blir det svårt att hitta annat tror jag
          Senast ändrad av Exxet; 2011-09-23, 23:56.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Hejsan på Er, trodde inte någon skulle märka att jag drog iväg en vecka på egna aktiviteter men så var tydligen fallet och saknad tom jo man tackar ;-)

Håller helt med Axe om vilket av dessa batterier som Du bör välja, stor fördel i en liten farkost som en kajak med ett läckagefritt GEL batteri och som Du ibland drar upp på land och lutar lite när det är dags för fika och Du vill sträcka på benen lite.

Kul att ha Dig tillbaka igen Axe har saknat Dina noga uträknade ingenjörstips och gedigna erfarenhet här på forumet.

Kommentera

Tack för dom orden Bosse

Lika roligt att vara här igen.

Arbets- eller nöjesvecka ? ? fiske kanske ?
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Var tänkt att bli blandning av fiske och höststäda tomten på ön, men det fanns inte tid till fiske pga många års eftersatthet av tomten men nu är den i kalasskick och jag ser fram emot våren och se alla resultat.
                Fiska hinner jag några helger till innan Bustern tas upp även om det är mycket i kalendern framöver så lite att bita i, typ 60 tim vecka fram till veckan före jul!

Man behöver inte vara galen och arbetsnarkoman för att vara fisketok och egen företagare samtidigt men det underlättar helt klart ;-)

Kommentera

hej på er,

Jag har tänkt att alt 1 ser ut som en vinnare, men 22 kg? Mitt tudor batteri är ungefär lika stor och väger ca 4 kg mindre.
                  Det är klart att säkerhet är viktigt, fast extra 4 kg känns som en mardröm om fisketuren slutar med paddel i handen.
                  Vad säger ni, som är mer erfarna i kajak-träsket.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    hej på er,

Jag har tänkt att alt 1 ser ut som en vinnare, men 22 kg? Mitt tudor batteri är ungefär lika stor och väger ca 4 kg mindre.
                    Det är klart att säkerhet är viktigt, fast extra 4 kg känns som en mardröm om fisketuren slutar med paddel i handen.
                    Vad säger ni, som är mer erfarna i kajak-träsket.

Häls /T
                    De extra kilona har ingen som helst betydelse om Du måste paddla hem inte ens 40 kg extra skulle utgöra någon större extra belastning för paddlandet, en av fördelarna med kajaker att de bär tung last utan att bli tungdrivna.

Så kör på GEL och känn Dig säker, My 2 Cent

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka